Vraagje aan juryleden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimH

Vraagje aan juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:17

Hallo,

Ik volg [JI] al een tijdje omdat er veel nuttige tips staan.
A.s zondag heb ik een (F) wedstrijdje, vorige keer was de pony waarop ik reed erg bang van 'dingen' in de hoeken en wou het liefst de hoeken afsnijden ( ik probeerde dat zoveel mogelijk te verhinderen) maar hoe ziet een jury dat het liefst opgelost worden, net als het halthouden tussen X en G, als de pony niet wilt stil staan hoe zien jullie dit het liefst opgelost door de ruiter?

Het warmrijden gaat altijd erg goed net als in de les, maar hij is erg zenuwachtig als hij alleen de ring in moet.

Alvast bedankt!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:51

Probeer een zo vloeiend mogelijke proef te rijden. Een jury ziet heus wel dat je je best doet. Waarschijnlijk moet de pony ook nog wel met iemand anders lopen? Als jullie het alletwee een beetje op dezelfde manier oplossen maakt het denk niet veel uit voor je beoordeling. Als je pony niet goed wil stilstaan, zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk weer kunt doorstappen. Ga niet overdreven aan de teugels trekken of steeds weer proberen stil te staan. Kijk dan liever even onschuldig en met een blik "ik kan er niks aan doen..." naar de jury

Neverhere

Re: Vraagje aan juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:52

Ook al zijn paarden en ponies kijkerig en zenuwachtig, probeer zo correct mogelijk te blijven rijden maar maak er geen strijd van.
Als hij bochten wil afsnijden, buitenhand-binnenbeen en zo proberen hem toch zo goed mogelijk door de wending te krijgen.
Er is niets ergers om naar te kijken dan een ruiter en paard/pony die in gevecht gaan. Zorgt alleen maar voor nog meer stress bij beide partijen.

En het stilstaan idd niet te lang. Vlug groeten en hup weer verder.

Om zulke dingen te oefenen kun je wachten tot er een ring vrij is en daar gaan oefenen. Als er dan iets misgaat kost je dat geen punten dus hoef je niet zoveel druk op je pony uit te oefenen.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 07:47

Dank je wel, zo heb ik het vorige keer ook proberen op te lossen. Ik heb ook niet het gevoel dat ik daar op afgerekend ben. Voor zo'n zenuwachtige proef heb ik toch 207 puntjes gereden (F-proef dan he) Ik had veel minder verwacht. Er moet iemand voor mij op de zelfde pony. Misschien helpt dat wel..

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 14:51

@ Geje en Ranna,

In ieder geval bedankt voor de antwoorden, het was gelukkig niet nodig, ik denk dat meneer het licht heeft gezien, hij heeft zijn proefje super gelopen en ik ben meer dan tevreden met 225 punten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:02

KimH schreef:
@ Geje en Ranna,

In ieder geval bedankt voor de antwoorden, het was gelukkig niet nodig, ik denk dat meneer het licht heeft gezien, hij heeft zijn proefje super gelopen en ik ben meer dan tevreden met 225 punten

Goeiemorgen!!! Bloos! Nou, mag hopen dat je daar tevreden mee bent Clown
Fijn dat het gelukt is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:44

@ranna, niet te hard schrikken, bij FRNS is een andere puntentelling. Maar toch wel heel netjes

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:21

Haha was het maar waar, zulke punten niet in fmrs verband.
Bij de fnrs is het vanaf 210. Dus ik ben zowiezo al supertevreden Haha!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:14

amondi schreef:
@ranna, niet te hard schrikken, bij FRNS is een andere puntentelling. Maar toch wel heel netjes

O oké Knipoog maar 't blijft netjes Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:42

leuk om te lezen dat het lekker ging. ben benieuwd hoe het je de volgende keer zal vergaan

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 08:32

Volgende keer is 16 july, ik zal het laten weten Haha! ( altijd spannend hoe Calimero in z'n vel zit haha)