M springen grote verandering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne51

M springen grote verandering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:21

Hoi,
ik heb nu al 20 winstpunten in de L en nu vroeg ik me af hoe jullie het hebben ervaren om M te starten.
Was dit een grote verandering? Pony kan de hoogte trouwens makelijk aan.
Ik wacht op jullie tips!!

Groetjes Anne..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:27

ik vond het bij de paarden een flinke overgang. Veel technischer en met de driepsprong en vaakeen sloot erin toch behoorlijk pittig.

Sjuulie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:15

hmm dit topic blijf ik even volgen, ik moet binnenkort ook M gaan starten.. denk dat ik eerst een keer HC ga doen gewoon voor het gevoel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:17

Bij de ponys weet ik niet
Bij de paarden is het wel een grote overgang.
Dit heb ik zelf ook ervaren.
daar is gewoon een basis ritme niet meer genoeg.
Nu moet je zelf echt afstanden kunnen regelen

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:24

Als je pony de hoogte makkelijk aan kan is het niet zo moeilijk. Bij de pony's vind ik zoiezo de overgang niet heel erg groot. Gewoon thuis een aantal keer een driesprong oefenen en dan gaat het wel lukken!

En bij Sjuul gaat het zoiezo goed lukken

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:18

ik heb met een C pony die overgang gemaakt van het L naar het M en ook met een E pony.

Met de C pony was dit wel een probleem omdat het veel moeilijker stond en hij kon wel eens stoppen.
Met mijn E pony was dit geen enkel probleem. Moet ik er wel bij zeggen dat mijn pony voorheen 3 x Z springen is geweest. Anders gezegd: Ik hoefde me niet druk te maken of het wel of niet lukte.

De parcoursen staan natuurlijk hoge(wat voor mij een voordeel is omdat hij dan meer op let) en vaak ook moeilijker. De meeste komen met een boel kunst en vlieg werk nog wel rond in het L, in het M is dat bij een heleboel wel afgelopen.

In mijn Kring zie je een boel combinaties stranden in het M omdat er meer gevraagd wordt. Overigens zie je dit het meest bij de E pony's. Er wordt ook heel wisselend gepresteerd. De ene keer komen ze foutloos rond en de andere keer worden ze uitgebeld.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:50

Voor de overgang zal ik op het laatst in de L de grote concoursen opzoeken, daar staat het wat dikker gebouwd, en dan in de M de wat kleinere concoursen. Dan lijkt het voor jezelf wat minder hoog.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:51

Persoonlijk vond ik het verschil in hoogte geen probleem.
Barage L is dat ook.
Maar dat er technisch anders gebouwd word

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:58

Ik vind wel dat het anders klinkt. Toen ik voor het eerst bewust de overgang naar de M maakte (dat was met een D-pony, met mijn AB pony'tje was ik te jong om daar over na te denken )
Vond ik M veel hoger klinken. het technische gedeelte maakt voor veel pony's niet zoveel uit is mijn ervaring. Die zijn zo handig dat ze wel een keer een pasje extra maken. Bij de E-pony's ligt dat anders. Daar is het probleem dat ze vaak minder handig zijn dan de echte pony's. Die moet je er echt netjes bij plaatsen