Dressuurwedstrijden > witte blouse verplicht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rox04

Dressuurwedstrijden > witte blouse verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 08:44

Weet iemand hier of je bij de dressuur alleen met een witte blouse mag rijden of dat je ook met een andere kleur mag rijden. Want als je in je zomertenue mag rijden dan zijn er geloof ik weer andere eisen gesteld dan normaal. Wie weet hier wat meer van?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:15

heb je het reglement en de faq al bekeken?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:55

Blijkbaar dus niet, want anders had de TS kunnen lezen dat er m.i.v. 1 april jl. een klein woordje is toegevoegd: bij voorkeur wit....

Helaas zijn ze dit woordje vergeten toe te voegen bij het stukje over zomertenue

Rox04

Re: Dressuurwedstrijden > witte blouse verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:24

Ja sorry maar heb nog niet zoveel ervaring met bokt. Had wel al bij de FAQ gekeken maar kon niks daarover vinden. Alleen over hoe alles op bokt werkt enzo. En ik had al eerder op de KNHS site gekeken maar daar kon ik het regelement niet openen. Vandaar deze vraag. Dacht misschien weet iemand het wel. Maar als ik het goed begrijp mag je wel met een nadere kleur blouse rijden maar hebben ze het liever niet.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:26

er is ook nog een faq over wedstrijden, daar staat een hoop in. Je mag wel met een andere kleur blouse rijden, maar niet als je in zomertenu start dan is het alleen wit of creme meen ik.

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:47

Oke bedankt, heb net even gekeken maar weet niet hoe ik dan bij de FAQ over wedstrijden moet komen. Maar goed denk dat ik dan nou wel genoeg weet.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:49

Zomertenue mag ook gele blouse zijn, vorig weekend nog op moeten zoeken....

Ik rij nooit in zomertenue, voel ik me niet happy in dus hoef me ook geen zorgen te maken wat er onder mijn jasje zit. Daar zit dus ook standaard een zwart t-shirt onder, lekker makkelijk!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:49

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:38

Bij de FAQ kan ik alleen het volgende vinden:
Blouse
Onder de rij-jas draag je meestal een overhemd of blouse, maar een t-shirt voldoet ook. Wit, beige of geel heeft de voorkeur, maar onder het jasje zie je er toch niets van dus een andere kleur kan ook, alleen mag daarmee niet in zomertenue (zie onder) gereden worden.

Verder staat er niets meer bij, er wordt wel gerefereerd naar 'zie onder' maar daar valt niets te lezen.

Dus als ik het goed begrijp, mag je ook in geel/roze/blauwe blouse mét mouw rijden met zomertenue?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:10

Nee, dat mag niet... in het wedstrijdreglement (en daar gaan we voor) mag je in zomertenue met korte of lange mouwen en in wit, geel, creme enz... , maar dus niet in geel, roze, blauw enz.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:12

de faq is onduidelijk zie ik, die zal ik aanpassen. GeJe heeft nl gelijk.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:06

ik heb een beige blouse met korte mouw. Maar er staat een applicatie op, mag dit ook? Hier staat namelijk niks over in de faq.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:45

#Ymke# schreef:
ik heb een beige blouse met korte mouw. Maar er staat een applicatie op, mag dit ook? Hier staat namelijk niks over in de faq.

De KNHS zal dit vast niet goedkeuren.. het staat namelijk niet in de reglementen. Misschien kun je het op een stukje "sponsoring" gooien (er schijnt en speciaal sponsorreglement te zijn.. maar ik kan dat niet vinden).

Als het een klein logo is van het merk of een cijfers o.i.d. en dan niet gelijk rugbreed, heb ik er absoluut geen problemen mee.... en anders trouwens ook niet... ik probeer het reglement altijd namelijk net wat anders te lezen dan er staat

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:06

GeJe schreef:
#Ymke# schreef:

De KNHS zal dit vast niet goedkeuren.. het staat namelijk niet in de reglementen. Misschien kun je het op een stukje "sponsoring" gooien (er schijnt en speciaal sponsorreglement te zijn.. maar ik kan dat niet vinden).

Als het een klein logo is van het merk of een cijfers o.i.d. en dan niet gelijk rugbreed, heb ik er absoluut geen problemen mee.... en anders trouwens ook niet... ik probeer het reglement altijd namelijk net wat anders te lezen dan er staat

Het is een blouse van HV polo, die hele nieuwe collectie hebben overal van die sportlogo's op, zo ook op de wedstrijdblouse. Er staat achterop een witte 1 en voorop de borst een rondje met HV polo oid.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:37

Er staat nergens dat ze egaal van kleur moeten zijn, dus gewoon aantrekken dat shirt. Als ze dan vragen waar die 1 voor staat, zeg je gewoon dat je voor iedere dag een andere hebt en zo kun je het onthouden...

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:16

GeJe schreef:
Er staat nergens dat ze egaal van kleur moeten zijn, dus gewoon aantrekken dat shirt. Als ze dan vragen waar die 1 voor staat, zeg je gewoon dat je voor iedere dag een andere hebt en zo kun je het onthouden...

die ga ik onthouden.. bedankt !!
Laatst bijgewerkt door #Ymke# op 21-06-06 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:18

O nee he, heb ik net een roze blouse gekocht.... Maar dta mag dus niet? oo niet met losrijden? In de proef gaat de jas eroverheen..

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:50

Jawel denk dat dat wel mag met losrijden. Als je in de proef dan maar je jasje erover aan doet. Maar als ik het goed begrijp mag je alleen met een witte blouse in zomerteneu rijden.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:05

oke gelukiig

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:05

sophie83 schreef:
Jawel denk dat dat wel mag met losrijden. Als je in de proef dan maar je jasje erover aan doet. Maar als ik het goed begrijp mag je alleen met een witte blouse in zomerteneu rijden.

of met geel of met beige!