Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb haar gisteren dus de hele middag vast moeten houden, maar ik denk niet dat het erg praktisch is, helemaal als je lang moet wachten... Verder iemand nog tips? 

Mijn pony loopt inderdaad ook als een hondje achter me aan
Best schattig opzich, maar soms kunnen er op deze manier dus gevaarlijke situaties ontstaan.
.
Je kan idd het beste de methode van Randie gebruiken. Dat word bij kinderen en dieren met dit soort angst gebruikt. Ze moeten weten dat je heus wel weer terugkomt dus is het geen drama als je even weg loopt. Ga even om het hoekje staan een paar minuten en kom daarna terug en goed belonen! randie schreef:Ik heb het ook gehad, Als mijn paard alleen in de bak stond en ik liep weg. werd hij knetter en had de neiging om eruit te springen. Als ik op concours was en ik liep weg van de trailer stond hij zich helemaal druk te maken en te hinniken. Ik heb het opgelost om hem steeds kleine tijden alleen te laten. Bijvoorbeeld eerst 5 min alleen is hij dan braaf beloon je hem en dan weet hij ook weer dat je terug komt. En zo die 5 min steeds verder uitbreiden. Hij moet gewoon leren dat hij niet bang hoeft te zijn, dat je heus wel terug komt.
die van mij kan nu rustig een minuut of 30 alleen staan. (alleen wil ik hem voor mijn eigen rust vaak toch even checken)

Miss_Montana schreef:Menig penny droomt hiervanJe kan idd het beste de methode van Randie gebruiken. Dat word bij kinderen en dieren met dit soort angst gebruikt. Ze moeten weten dat je heus wel weer terugkomt dus is het geen drama als je even weg loopt. Ga even om het hoekje staan een paar minuten en kom daarna terug en goed belonen!

Bente1 schreef:Vaak helpt het ook als een pony samen staat in een kudde of met een andere pony (ik weet niet of dit in jouw geval al zo is). Als ie dan een paar (of een goede) vriend(en) heeft, is het meestal al een stuk minder. En ik zou ook de methode van randie gebruiken, want die helpt echt!
Als mijn pony bijvoorbeeld op de wei gaat (gaat altijd met hetzelfde groepje, o.a. met die van randie), is er helemaal niets aan de hand; dan is ze te druk bezig met haar vriendjes
Maar als ze alleen staat, dan gaat het mis. Meestal kan ze wel met een vriendje naar buiten hoor, alleen op concours is het niet bepaald handig... Ik had er al aan gedacht om dan een andere pony mee te nemen, maar daar los je het probleem natuurlijk ook niet echt mee op en is ook niet echt handig!
Maar ik zal de methode van randie eens proberen!