hengst gedrag omgeslagen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

hengst gedrag omgeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 20:00

ho,
ik heb een hengst is nu 3 jaar. maar hij werdt zo lastig n gevaarlijk dat ik hem wou laten casteren. nu heb k een afspraak (wordt morgen gedaan) mar ind een week is hij enormlief. bijt niet meer trapt niet meer komt niet meer omhoog ook tijdens het rijden is hij super lief. komt altijd even een kroel halen. en van te voren hing hij al in je hand al je die maar naar hem uitstak.
denk dat ik hem toch maar morgen wegbreng en hem alsnog laat castereren maar twijfel nog wel.
wat zouden jullie doen? zou zijn gedrag zo blijven of toch maar catereren?

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:46

Misschien dta je het even kan uitstellen, dan zal je wel de voorrijkosten moeten betalen van de Da, maar als je hem liever hengst wil laten dan kan je dat doen.

Maar wil je wel een hengst? Wil je ermee gaan fokken, kan het op de stal waar je staat... dat soort dingen moet je ook in ogenschouw nemen. Goed nadenken wat je wilt

ikke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 10:12

heb hem vanochtend toch maar weggebracht. ik kan hem in preciepe op stal houden hij kan de wei op met 2 ruinen. maar op stl blijft hij alleen. dus straks als het beetje meezit kan hij samen met mn merrie op onze eigen wei en krijg dan daar ook stallen lijkt me veel beter voor hem.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:23

Heel verstandig dat je hem toch hebt laten castreren. Heb je later alleen maar profijt van. Een hengst houden is niet voor iedereen weggelegd, en kan heel gevaarlijk zijn. Dat hij een weekje als hengst erg lief is weegt niet op tegen de voordelen van een levenslang lieve ruin.

winnertje

Re: hengst gedrag omgeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:55

niet alle hengsten zijn gevaarlijk dus als je het paard niet ken kan je er niet over oordelen of je nou wel of neit zou laten castreren

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:39

mijn (EX) hengst was tegenover mij mega lief kon er alles mee. alleen als ik wou gaan wandelen en mn pony op stal bleef werdt hij gevaarlijk maar ind e bak en wei en stal en onder het zadel was hij stik lief. ook onder het zadel buitne in zn 1tje was hij wel lief. maar tegenover andere was hijs oms wel gevaarlijk. maar hij is nu ruin maar tegen mij nog steeds lief.

PeterLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:45

Mijn verzorgruintjee was ook een hengst en is ook gecastreerd maar die was echt gewoon te erg maar nu ik het van jou hoor zou ik het eerst nog even aankijken. Knipoog

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:54

Een ruin is altijd veel makkelijker dan een hengst, hoe lief de hengst ook is!! Geeft vaak problemen met stalling/weidegang. Hier op stal is ook iemand die haar hengst daarom heeft laten castereren!!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:55

hengsten leiden een eenzaam bestaan, en ik denk dat je goed moet overdenken wat nu precies je plannen zijn voor de toekomst met je hengst, is je hengst goed genoeg om als hengst door het leven te gaan (wil je hem dus als dekhengst gaan gebruiken)?!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:57

hij is al geastreerd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:56

En merk je veranderingen in zijn gedrag?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 16:44

jha hij is wel wat rustiger niet meer zo bijterig wel is hij nu minder op mij gericht eerst als ik ergens liep volgde hij me helemaal en als ik hem riep kwam hij meteen. nu kan k een uur staan roepen en loopt ie doodleuk de andere kant uit. zn gedrag tegenover mijn merrie is ook al wel wat rustiger.maar hij heeft van de week ff een uurtje bij een andere ruin gestaan maar daar toont hij echt nog hengst gedrag. maar hij springt er niet achterop.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:52

Dat hij minder op jou gericht is kan door de leeftijd komen, of door het feit dat hij buiten staat. Op het moment dat je weer wat intensiever met hem om gaat, gaat dat ook veranderen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 18:17

ja dat denk ik ook ben nou heel weing met hem bezig alleen af en toe ff afspuiten voor hij op stal gaat en voor de rest staat hij overdag buiten en snachts op stal( kan jammrgenoeg niet op de wei vanwege de muggen).