rijden met fietsbroekje onder je rijbroek...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

rijden met fietsbroekje onder je rijbroek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:51

In een folder bij de Bit stond laatst een soort fietsbroekje te koop met een zeemleren lap erin, tegen zadelpijn. wie heeft hier ervaring mee?
Mijn broertje mountainbiked en heeft zo'n fietsbroekje... is dit hetzelfde? dan ga ik het namelijk eens proberen tijdens lange ritten...

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:52

Als je echt last hebt van doorrrijdplekken dat wil dat wel helpen inderdaad. Ligt er een beetje aan wat voor ondergoed je aan hebt en aan je zadel

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:57

Ik heb een endurancebroek. Dat is een broek met heel weinig naden en een gewatteerde kont en kniestukken. Ik wil geen andere broeken meer, heerlijk

Oa te koop bij Goedhard, www.goedhard.nl

In m'n profiel staat wel een foto, zwarte broek met een oranje streep

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:23

dat is misschien wel een goed idee.

Ik zal wel een goed kwaliteits kopen anders heb je het gevoel dat je een luier aan hebt

Rivjenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:47

misschien een rijbroek kopen met een (kunst)leren zitvlak?
2 broeken over elkaar lijkt me helemaal niet comfortabel, dan gaat het juist schuren, dubbelzitten etc.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:49

Ik heb ook een rijbroek met kunstleren zitvlak. Ik had een gelpad op mijn zadel tegen zadelpijn, hielp ook goed, je zadel weegt alleen wat meer en je zit wat hoger. Van de week heb ik hem eraf gehaald omdat ik merk dat ik met kunstleren zitvlak echt geen pijn heb!!! (heb ook een gewone rijbroek en als ik die aan heb *auw*)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:02

Broek met kunstleren zitvlak kreeg ik juist alleen maar meer zadelpijn van. Gaat schuren op een of andere manier.

Voor wat jij bedoelt heb ik zelf geen ervaring mee, ik heb een schaap gekocht voor over mijn zadel, werkt ook fijn

philipoom

Re: rijden met fietsbroekje onder je rijbroek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:04

Lijkt me nou niet echt lekker om met zo'n fietsbroekje onder je rijbroek te rijden. Volgens mij hebben ze er iets voor bij de ruitersportwinkel. Moet je maar eens kijken bij Divoza ofzo. Speciaal ondergoed.

Esperanza
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:51

Ik zou voor de endurancebroeken gaan. Die zijn speciaal gemaakt voor mensen die veel en lang in het zadel zitten.....

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:53

Ik heb van die broekjes voor mn racefietsen! Er bestaan ook van die fietsslips naadloos en zie helpen ook tegen doorrijden en die graag ik dan ook met heeele lange buienritten onder mn rijbroek

Naadloos werkt ook altijd!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:55

Ik ga volgende week nog een endurance broek kopen. Ga in augustus 10 dagen op trektocht, dan moet ik wel lekker zacht zitten natuurlijk

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 20:32

Als ik op mijn vaste paardje rijd heb ik nergens last van, maar als ik op het andere paard van mijn schoonzusje zit ben ik altijd blij als ik er weer af mag Bloos Tong uitsteken (nu is hij ook niet echt lekker ontspannen te rijden, maar goed als je lekker zit scheelt het alweer de helft!) Ik ben nu een beetje aan het zoeken wat het fijnst is, een onderbroek met zeem (ik heb nog wel zoiets van de spinningles), of een gel- of schapenvacht. Geen flauw idee wat nou het lekkerst zit tijdens een lange buitenrit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:59

ik heb zoiets maar kan niet zeggen dat het veel uitmaakt.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:59

Maya schreef:
Broek met kunstleren zitvlak kreeg ik juist alleen maar meer zadelpijn van. Gaat schuren op een of andere manier.

Voor wat jij bedoelt heb ik zelf geen ervaring mee, ik heb een schaap gekocht voor over mijn zadel, werkt ook fijn Ja

Als je goed kijkt op dit plaatje zie je de gelpad op het zadel liggen.
Afbeelding

Maar ik denk idd dat een endurance-broek het beste is, die zijn er ten slotte voor gemaakt.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:17

Ik vind het heerlijk bij wat langere ritten om een fietsbroekje aan te hebben. Vooral die met dat zeemleren stuk erin.