Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sanne_ schreef:Ik ben vaak te vinden op wedstrijden waar kür op muziek wordt verreden, zowel in de basissport als op hoger niveau. Nu heb ik begrepen dat met het ingaan van de nieuwe proeven ook een nieuwe maatregel is ingevoerd wat betreft de jurering van de kür in de breedtesport.
Een Z-jury mag nu, zonder speciale kür-aantekening te behalen, ook küren jureren
.
)
CGJ12 schreef:sanne_ schreef:Ik ben vaak te vinden op wedstrijden waar kür op muziek wordt verreden, zowel in de basissport als op hoger niveau. Nu heb ik begrepen dat met het ingaan van de nieuwe proeven ook een nieuwe maatregel is ingevoerd wat betreft de jurering van de kür in de breedtesport.
Een Z-jury mag nu, zonder speciale kür-aantekening te behalen, ook küren jureren
.
Maak je maar niet druk, want dat is niet zo.
(Dan had ik het wel geweten.........)
De breedtesport-jury's die het wél al een aantal jaren mogen zijn ook nooit opgeleid volgens mij. Mij is ook wel eens gevraagd of ik op die lijst wilde, maar zoiets moet je overlaten aan conservatorium afgestudeerden is mijn mening. Maar ja........... niet elke Z-jury was zo principieel als ik..........
philipoom schreef:Dus als ik het goed begrijp worden jullie dus geschoold om kuren te jureren?
maar gevoel voor muziek wil dat nog wel eens overbodig maken gelukkig). amondi schreef:Hoeveel echte kürleden zouder er kunnen zijn?
Dus mensen die én
Z kunnen jureren, én muzikaal zijn,én ook nog iets snappen van choreografie?
GeJe schreef:Zou dat leukl zijn.... een kür op Jan Smit?
. GeJe schreef:Zou dat leukl zijn.... een kür op Jan Smit?