ik heb een welsh-pony van 1.27m en ze is inmiddels 17 jaar, ikzelf weeg 61kg. ik heb wel eens iemand gevraagd of ik wel nog op haar kon rijden, en diegene raadde me aan het tot 55 kg nog te doen. maar als ik haar niet meer rijd wordt ze ten eerste te dik, ten tweede (naar wat ik zo gezien heb, ik weet natuurlijk niet wat er echt in haar omgaat) wordt ze depressief, misschien jalours op het andere paard dat wel gereden wordt. probleem is dat er niemand in de buurt is die haar zou kunnen rijden, ze past zich slecht aan een is nogal temperamentvol. zou ik haar met 61kg toch nog zonder slechte gevolgen kunnen rijden?
nou nee, whaha, ik ben 1.75m lang dus lijnen is niet zo'n goed idee wat mij betreft. maar ik dacht ivb ook met haar leeftijd was het misschien niet zo best... maar ze heeft er best plezier in!
17 jaar is voor een welshpony nog niet echt oud hoor. tja het is niet zo'n mooi gezicht, maar wat stapritjes moet kunnen, ze geeft het denk ik zelf wel aan. is het niet een idee om een bijrijdster te zoeken?
naja, ik heb al twee keer een bijrijdster gehad, maar die waren allebei nog niet zo gevorderd, en daar reageert die van mij nogal sterk op. maar wat ik eigenlijk wou weten, is of het schadelijk is. ik ga met haar buitenrijden, af en toe wat sprongetjes, zwemmen en in harde galop door het zand. daar houdt ze wel van, ze is wel sneller moe dan eerder, maar verder laat ze niets merken...
die kleinere kinderen kunnen tochmet jou begleiding beter leren rijden? toen ik op mijn pony ging rijden ben ik heel wat keren huilend terug gekomen omdat mevrouw niet voorbij iets wou. nu doet ze dat soms ook nog welles maar ik ga nimmer terug
1.75 en dan op een pony van 1.27 is wel krap. Het is beter als je op een grotere pony rijd. Maar volgens mij kan dit niet zoveel kwaad als je maar niet te intensief rijd.