Combi -> Allebei on-ervaren wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Combi -> Allebei on-ervaren wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 12:21

Hoi Hoi,

Ik rijd nu op een super lieve E-pony; Kannet P. Hij is bijna 2 maand onder het zadel, en daarvan is hij de 1e week door iemand anders gereden die hem dus een beetje heeft laten wennen aan iemand op zijn rug.

Nu gaan we waarschijnlijk officieel starten, maar eerst komt er op 4 november een onderlinge wedstrijd aan en als dat goed gaat wil ik wat vaker een onderlinge wedstrijd doen, en dan officieel starten. (De eigenaresse is met dit voorstel gekome hoor van die onderlinge en daarna misschien officieel )

Maar we zijn dan allebei on-ervaren met officiele wedstrijden .
Wel heb ik vaak meegedaan aan onderlinge, op de manege bij de ponyclub etc. (wel met paardjes van een boertje waar ik al zo'n 4 jaar rijdt ) Maar goed.

We hebben wel goede begeilding erbij maar ik heb er nu al kriebels in me buik van terwijl het nog helemaal niet zeker is

Maar wie nog meer? Ik bedoel wie is er nog meer begonnen met officiele wedstrijden met een jonge pony waar dus uitkomt dat je allebei on-ervaren bent

En wat vinden de bokkers ervan?

Groetjes

Tayga

Re: Combi -> Allebei on-ervaren wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:45

Mijn paard en ik hadden ook allebei geen wedstrijdenervaring. Ik heb hem ook helemaal groen gekregen, de galop zat er nog niet op.

Wij zijn een aantal x onderling gestart en daarna officieel. Het maakt verder helemaal niet uit, gewoon gaan en plezier hebben als je denkt dat jullie eraan toe zijn een wedstrijdje te starten.

Je moet toch ooit beginnen met wedstrijden, i.m.o. maakt het niet zoveel uit of je met een ervaren pony begint of met een groene pony. Het enige is misschien dat je moet zorgen dat je verwachtingen niet te hoog zijn en overal lekker de tijd voor nemen!

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:31

Ik had ook nog nooit wedstrijden gereden en ben ook met een groen paard begonnen, door de zenuwen, bij ons allebei, ging het de eerste maanden niet zo goed, maar je moet ook niet te hoge verwachtingen hebben. Hoe meer je op wedstrijd gaat, des te meer ervaring krijgen jullie allebei.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:33

Gewoon lekker gaan, voor de lol --> niet voor de winst. Behaal je dan misschien toch nog een prijs is het mooi meegenomen toch??

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:35

Ik heb toen ik 12 was een 3 jarige kwpn merrie gekregen van fruhling, alleen zadelmak.
Ik zelf reed slechts een half jaar. (al wel op ervaren eigen pony)

Een groene combinatie hoeft nie altijd slecht te zijn, al moet je van elkaar leren. Bij ons is het helemaal goedgekomen, spelenderwijs zijn we verder gekomen.
Nu is de merrie 13 jaar en L2 dressuur.
Ik heb geen slechte start of basis gehad vind ik zelf.

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:48

ikke ook

Ursel was net zadelmak toen ik hem kreeg. Ik had wel wat wedstrijdervaring maar was verder groen

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 18:49

Hihi oke
Verwachtingen heb ik zeker niet
Ja wel,, dat het helemaal verkeerd gaat en we alleen maar lol hebben

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:53

Ik ben ook pas geleden gestart, met mijn onervaren, zeer nerveuse merrie

eens moet de eerste keer zijn nietwaar?

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 19:02

Inderdaad.. het is dan de 1e keer voor ons allebei officieel

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:50

Ik heb mijn paard ook groen gekregen. Hij is toen wel 3 maanden naar onze trainer gegaan. Nou bijna een jaar verder gaat het super.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 15:51

Rijd je nu ook wedstrijden dan? (lijkt me wel zo te lezen )

Ulolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:48

Ik ben in maart met een jong paard gestart.
Heb haar licht zadelmak gekocht en zelf verder op geleid.
Ik was er binnen 6 wedstrijden mee in de L1.
Ben ook aantal keren met haar in de prijzen gevallen.
Dus ik kan zeggen het kan heel snel gaan met zo'n jong ding!
veel succes nog!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:17

Ik met mijn eerste paard
Zelf ingereden (was zadelmak, maar meer niet) en gestart, de eerste wedstrijden gingen erg goed (1e keer vierde en winst, daarna ook winst en regelmatig prijs) maar toen werd ik zenuwachtig en hebben we een mindere periode gehad omdat ik nog niet de handigheid had om mijn paard door de proef te loodsen dus hij heeft me erg veel kunnen plagen . Ik vond het heel leuk om te doen juist omdat je zelf nog niks verwacht. Ik wou dat ik nog zo ontspannen de proef in kon als ik destijds deed, die eerste keren

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:18

Mijn paard en ik hadden allebei ook nog nooit wedstrijden gereden. Inmiddels zijn we Z1 dressuur en springen we in het L.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:54

De meeste zeggen toch wel dat je het beste kan beginnen met een paardje die het al kent, een leer paardje voor jou dus maarja.