Droge huid of is er meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Droge huid of is er meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 08:16

Hallo bokkers,

Gisteren kwam ik erachter dat Silence een hoop schilfers en korstjes op zijn staart heeft bij de staartwortel. Er zat ook een klein rood bloed plekje bij. De schilfers en kortjes hebben een grijze kleur.
Nu heb ik van stal uit het advies gekregen om zijn staart een paar keer met driehoek zeer (groene zeep) te wassen en dat ga ik vandaag ook doen.

Ik vraag me toch alleen af of Silence gewoon een droge huid heeft bij zijn staart of dat dit een soort van exceem is?

Wat denken jullie?

Alvast bedankt

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:12

Het kan wel dat ie heeft lopen schuren, zeker omdat er ook een wondje zit. Hoeft niet gelijk eczeem te zijn hoor, even kijken of het zo blijft. Er zijn behoorlijk wat verschillende steek vliegen op dit moment, daar zou het ook van kunnen komen.
Misschien even een verzachtende - jeukstillende lotion kopen voor in zijn staart.

prii

Re: Droge huid of is er meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:06

Het lijkt wel op eczeem hoe je dat beschrijft.
Je kunt het ook even aan de DA vragen of in een ruiterzaak:)
Succes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:18

Dagelijks een scheutje lijnzaadolie door het voer helpt de huid van binnenuit te smeren. Maar bij schuren van staart zou ik idd eerst gaan wassen, en kijken of het schuren daarna over is.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 04:38

kan het ook open hebben geschuurd toen de pony last had van vliegen en groene driehoek zeep kan geen kwaad