paard vlucht in de wei

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hinge

paard vlucht in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 15:29

mijn verzorgpaard van 6jaar vlucht altijd als ik haar wil vangen
join-up werkt niet
lokken met eten of snoepje werkt ook niet
ik vang het nu met de lasso maar het paard stiujgerd en bokt dan altijd
heeft iemand een idee

ik rij met het paard en dat doet ze enorm graag ze hinikt als zij het zadel op haar rug krijgt en ze is enorm braaf als ik erop zit maar het vangen lukt niet
ook longgeren en voltige gaan enorm goed

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:57

Geduld hebben.

In de wei gaan zitten en wachten tot ze komt. Aaien, niet vangen zodat ze jou niet gaat acossieren aan werken.

Als je haar hebt gevangen, niet meteen gaan werken maar leuke dingen doen. Af en toe alleen poetsen en dan weer in de land gooien.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:18

MoonChloe heeft gelijk.
Als je haar gaat vangen en achterna rennen lukt het nooit!
dan rent ze alleen maar harder weg.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:45

Ha ha...met een lasso...wel knap hoor.
Het wordt wel een spelletje zo, jij loopt achter haar aan. Ze moet het leuk gaan vinden naar je toe te komen. Gewoon een paar keer per dag eens gaan proberen. De wei in komen, haar roepen, en dan in de wei gaan zitten, zonder naar haar te kijken (een boek gaan lezen ofzo.) Als je er zat van bent en ze komt niet, gewoon weer weg gaan en na een tijdje weer proberen. En verder zoals MoonChloe zegt.
Maar sommige paarden zijn gewoon erg slim.

winnertje

Re: paard vlucht in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:05

gewoon in de wei zitten (net als moonchloe al zei) en dan wachtten als hij kom belonen met snoepje ofzo en dan weer weg dat een paard keer doen asl dat beter ga misschien een keer meenemen om alleen te poetsen en zo opbouwen succes

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:08

Zat er vandaag nog even over na te denken, mijn pony was ook wel eens zo dat ze zich niet liet pakken. Tegenwoordig komt ze altijd, want ze mag dan eerst eventjes op het gras, daarna ga ik uitgebreid poetsen en aan het werk.
Als ik kom wordt ik dus geassocieerd met een leuk ding, nl. eten (liefde gaat door de maag).
Misschien is het een idee om als je haar hebt haar bijv. eerst een kwart kilo biks te geven. (Wel normale rantoen er op aanpassen). Daarna half uurtje poetsen en rijden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:25

Ik zou echt niet gaan belonen met snoepjes, gaan ze ervan bedelen en worden ze bijterig.
En als ze eenmaal merken dat je een keer geen snoepjes bij je hebt, komen ze niet meer.

hinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 09:50

snoepjes heb ik al eens eerder met een paard geprobeerd
en deze is enorm bijterig geworden

ik heb al uren naast de wij gezeten en nog komt ze niet
ze gaat zltijd voor de zadelkamer staan omdat ze weet dat daar het materiaal in zit om te rijden
en als ik ze daar dan wil vangen loopt ze weer weg
volgens mij speelt ze echt met mijn voeten
want neem ik het zadel mag ik het er helemaal opleggen en dan is madam weer weg
ik wqeet echt geen oplossing meer

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:14

Nier er achter ana gaan rennen dan gaat ze alleen maar ahrder rennen (spreek uit ervaring Knipoog ) Je moet gewoon een paar keer rustig nara dr toe lopen en doen alsof je een snoepje in je hand hebt gewoon je hand voor je houden zegmaar. En rustig tegen der praten : komm maaaarr, rustig, hoo enz. Hoop dat het lukt! Succes

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:29

ik doe parelli dr mee ! dr kont weg laten draaien en als ze dan wegrent dan mag ze ook rennen ook !! op een gegeven moment komt ze echt wel hoor!!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:13

ik zou zeggen veel geduld, en als je haar hebt ook een keer leuke dingen (zoals al gezegd) alleen poetsen, wandelen of juist een buitenrit maken, zodat ze jou niet altijd accosiert met werken..

hinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 19:12

racheltjj schreef:
ik doe parelli dr mee ! dr kont weg laten draaien en als ze dan wegrent dan mag ze ook rennen ook !! op een gegeven moment komt ze echt wel hoor!!

dit is join-up kan ik ook perfect bij alle paarden
maar zij komt en eenmaal ik naar haar wijs is ze wqeer weg
ik heb het eens 3uur vol gehouden ze stond wit van het zweet en toen kon ik ze uit vermoeitheid aanraken maar nadien zag ze mijn halster en ging ze na een steigering ervandoor

donnala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:11

1)Zorg dat hij zijn halster aanhoud 2)loop wat vaker in de weide rond , zonder met je paard bezig te zijn of je "verdacht" te maken.3) als je paard wilt vangen ga dan zelfverzekerd , zonder sluiperig te lijken naar je paard toe maar maak pas als je wat dichter bent oogcontact en begin zelfverzekerd iets te zeggen zoals: We gaan eens lekker rijden! Doe alsof het normaal is dat hij blijfst stil staan dus niet sluipen of van ver af beginnen te klakken met je tong. Loopt hij weg dan STAP je rustig achter hem aan en als je weer in de buurt bent ga dan zoals 3 weer te werk.Verlies je gedult niet en geef niet op!
Je paard zal het na een paar keer verschrikkelijk beu zijn om weg te lopen.Wees ook niet bang van je paard.

hinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 21:48

ik ben nog nooit bang van een paard geweest
zelf niet van een hengst die voor me stijgerde
ik zal het eens proberen

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:41

Ik zou ervoor zorgen dat het paard weet dat ik in de wei ben door bijvoorbeeld zacht een geluidje te maken (of haar naam te noemen, soms is dat nog niet eens nodig) het help misschien als je je dan van haar wegkeert als ze naar je toekomt doe je niks kijkt haar niet aan o.i.d maar loopt gewoon nog een stukje verder weg in de richting waar je hoofd naartoe is gedraaid. Je paard zal nieuwschierig zijn en je volgen. Als ze weer naast of achter je staat draai je je langzaam om en beloont haar. Blijf haar even belonen en doe daarna het halster om. Dit werkt bij mij erg goed. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

fotogril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:51

rustig blijven,niets doen zodat die veder rend in de wei.. dat heeft ragebol van maylolover ook haar VZpony.
die van mij afentoe.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:55

tsjah, ik had er een prima oplossing voor.....ik heb 20 meter touw met een dikke knoop op het uiteinde aan het halster vast gemaakt, in het land op de knoop gaan staan, en steeds een beetje inhalen, uiteindelijk hebben ze pas door dast je ze hebt, als je het halster al beet hebt, succes verzekerd......na een poosje heb je geen touw meer nodig omdat ze weten dat er niets ergs gebeurd .

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:08

Ten eerste inderdaad heel veel geduld hebben. Ik heb zelf een ijslander die ik
ook nooit kon vangen. Ik kon in de wei gaan zitten negeren etc maar niks hielp.
We hebben een aantal keren hem met een aantal mensen moeten vangen anders kreeg ik hem nooit te pakken. Als ik hem dan had moest iedereen ook de wei uit en gaf ik hem een aai en een knuffel en liet hem weer los. Ik heb hem op een gegeven moment uit de grote kudde gehaalt en samen gezet met de ijslander van mijn zus. Dit scheelde al heel veel want als die eruit ging kreeg hij steeds vaker dat hij mee wilde. Als hij zich dan liet vangen iedere keer wat anders doen van rijden,poetsen,wandelen of weer los laten.
Dit heeft voor hem enorm geholpen. Nu kan bijna iedereen hem uit de wei halen. Hij is nog steeds wel eningzinds allert dus loop ik regelmatig even de wei in om hem een knuffel en een aai te geven zonder dat ik hem eruit haal.
Succes verder