Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Volgens mij is ie helemaal niet zielig! En met twaalf kun je ( zeker met een laat ingereden ijslander) nog makkelijk wild doen! Ja paardvriendelijk dat wel! Maar een stukje crossen, waarom niet?
en wilde m nooit een knal met de zweep verkopen, vond ik zielig. Maarja nu pak k m af en toe echt wel even aan, en na 10 min. is het een superpony en doet ie alles voor je! Je moet er dan ff doorheen, klinkt gemeen maar ze zijn zoooo slim
en moeten toch weten wie de baas is
UnitedForest schreef:En als ik dan heb opgezadeld en meeneem naar buiten en hij loopt met zijn oortjes een beetje naar achter, denk ik gelijk dat me paard het niet leuk vindt om op pad te gaan...
), in de bak wel. Maar dan niet naar achter-achter, zeg maar
Ze liggen niet plat, het is meer alsof ze haar aandacht naar mij richt (ik praat ook redelijk veel, onder het rijden soms ook met stemcommando's).

Dat gun ik haar dan ook. Soms heeft ze ook een 'baaldag', nou ja, dan een maar een dagje niet in de weer. Dan gaat ze het land op of de paddock in; het eerste uur is ze dan nog chagrijnig, maar daarna komt ze het altijd goed maken
Rijden of longeren in de regen vind ze dus merkbaar echt het allerergste wat er is... Ze kijkt bijvoorbeeld moeilijk, houd haar hoofd vreemd en loopt gewoon niet lekker. Ongehoorzaam is ze niet, want ze doet het wel; ze vind het niet fijn en dat respecteer ik dan ook weer. Ik kan wel mijn zin doorduwen, haar gaan dwingen en mezelf daar niet fijn bij voelen, maar daar heb ik geen zin in. We hebben allemaal wel eens geen zin, toch? Bovendien, als ik eens een rotbui heb, doet ze ook haar best me te troosten en het me zo makkelijk mogelijk te maken