Moet het perse wit zijn??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

faramir

Moet het perse wit zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 15:27

Ik vroeg me af of ik ook in een andere kleur mag starten dan in een witte shabrak en rijbroek. Bv. champagne of dat off-white?
Ik heb een bonte en door de witte shabrak krijgt hij als het ware een erg misvormde vlek. Ook heeft hij lange manen, is een hengstenvlecht toegestaan als het geen fries of tinker betreft??

Superbabey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:31

Als je nog laag zit met je wedstrijden en geen officele rijdt kan dat wel en een hengstenvlecht maakt volgens mij niet veel uit bij welk ras je dat doet.

grid

Re: Moet het perse wit zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:37

Volgens mij staat de kleur niet officieel in het regelement beschreven als t maar netjes is

Ik heb zelf een zwart velours dekje met zilver rand en zilver met witte opdruk van stal op mijn bonte, omdat ik idd wit op wit ook niet mooi vind (ivm gelig kijken vd vlekken)

Wilde eerst een wit dekje met een gekleurde rand, maar die kon ik geen leuke vinden en toen zag ik bovenstaande dekje op een zwartbonte tijdens een wedstrijd en dacht dat wil ik ook
Heb dus wel een witte rijbroek en jasje is zwart met zilver biesje

Ken er ook 1 die helemaal in champagne start en off white komt ook steeds meer

Als lange manen een raskenmerk zijn dan mag het, geloof dat bv welsh en arabier in principe ook lange manen en dus hengstenvlecht mogen, maar verder weet ik het niet zeker

Veel is te vinden in de regelementen op www.knhs.nl

Sannum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:39

kleur handschoenen en chabrak staat vrij, rijbroek moet wit, gebroken wit, etc zijn. kijk inderdaad even op www.knhs.nl !

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:49

volgens mij mag je ook bij officiele wedstrijden in champagne of off white rijden. even een belletje met de knhs en je weet alles. hengsten vlecht mag

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:29

www.knhs.nl

De regelementen geven de antwoorden op je vraag

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:34

Dit staat gewoon in het regelement van de KNHS --> Slotje.