Ik vroeg me af of ik ook in een andere kleur mag starten dan in een witte shabrak en rijbroek. Bv. champagne of dat off-white? Ik heb een bonte en door de witte shabrak krijgt hij als het ware een erg misvormde vlek. Ook heeft hij lange manen, is een hengstenvlecht toegestaan als het geen fries of tinker betreft??
Als je nog laag zit met je wedstrijden en geen officele rijdt kan dat wel en een hengstenvlecht maakt volgens mij niet veel uit bij welk ras je dat doet.
Volgens mij staat de kleur niet officieel in het regelement beschreven als t maar netjes is
Ik heb zelf een zwart velours dekje met zilver rand en zilver met witte opdruk van stal op mijn bonte, omdat ik idd wit op wit ook niet mooi vind (ivm gelig kijken vd vlekken)
Wilde eerst een wit dekje met een gekleurde rand, maar die kon ik geen leuke vinden en toen zag ik bovenstaande dekje op een zwartbonte tijdens een wedstrijd en dacht dat wil ik ook Heb dus wel een witte rijbroek en jasje is zwart met zilver biesje
Ken er ook 1 die helemaal in champagne start en off white komt ook steeds meer
Als lange manen een raskenmerk zijn dan mag het, geloof dat bv welsh en arabier in principe ook lange manen en dus hengstenvlecht mogen, maar verder weet ik het niet zeker
Veel is te vinden in de regelementen op www.knhs.nl