Welke leren handschoentjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Welke leren handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 18:49

Omdat ik sinds ik weer kan rijden blaren krijg van het rijden, dacht ik dat met leren handschoentjes wel voorbij zou zijn, welke (die niet al te duur zijn) kan ik dan het best nemen?

Want het doet nmlk verschrikkelijk veel pijn, vooral als ik weer wil gaan rijden en dan zit je met je blaar langs die teugels, en dat doet zo´n pijn.

Superbabey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:58

Dan koop je gewone handschoenen maar op de plek van de blaar doe je een watje of iets zachts ertussen en dan veel plezier met rijden

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 19:00

werkt dat? Ik heb het wel met pleister e.d. geprobeert, maar dat ging schuiven enzo

jjs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:01

Het lijkt mij dat als je blaren krijgt van het rijden, je te veel doet met je handen...

Kaia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:55

jjs schreef:
Het lijkt mij dat als je blaren krijgt van het rijden, je te veel doet met je handen...

niet altijd waar
Wij hebben ook weleens pony's die de teugels gewoon uit je handen trekken! Dat is echt geen pretje hoor!

Ik kan ook nooit fijne handschoenen vinden ik heb ze uiteindelijk van beerbaum gekocht geloof ik (bij drunen). Wel duur, maar ze waren wel fijn!

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:58

Roeckl handschoenen zijn superfijn, maar helaas aan de prijs, afhanljk van de uitvoering tussen de € 25,- en €40,-.
Ben je ze eenmaal gewend dan wil je nooit meer andere, dat is een zeer groot nadeel van ze.

_Nicky

Re: Welke leren handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:59

Ik heb de Imperial Riding handschoenen, ze zitten erg fijn!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:02

HAR --> RUI.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:03

Ik zou in ieder geval voor kunstleren handschoentjes gaan, zoals bijv. Roeckl (Light&Grip, die zullen nog wel vaak genoemd worden als hele fijne handschoenen ). Ze slijten ongeveer even snel is me verteld, en je kunt ze wassen, en ze zijn goedkoper. Maar, echt leren handschoenen schijnen uiteindelijk veel fijner te zijn omdat ze zich naar je hand zetten. Maarja, dat is maar net waar je aan gewend raakt... *nog steeds spijt van de eerste rijbroek met kunstleren zitvlak*

Verder hoeven handschoenen niet te helpen tegen blaren hoor. Helaas heb ik er soms nog steeds last van. Eelt kweken helpt het beste.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:05

tienus63 schreef:
Roeckl handschoenen zijn superfijn, maar helaas aan de prijs, afhanljk van de uitvoering tussen de € 25,- en €40,-.
Ben je ze eenmaal gewend dan wil je nooit meer andere, dat is een zeer groot nadeel van ze.

hier ben ik het mee eens, ze hebben een super pasvorm

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:43

De handschoene van Roeckl worden vaak als erg goed bestempeld! De prijs/kwaliteit verhouding is prima in orde.

Door het gebruik van beter materiaal is de prijs wat hoger. Daarentegen doe je er veel langer mee dan een gemiddelde handschoen van een ander merk.

Het gebruik van stroeve springteugels verkort echter wel de levensduur van je handschoenen. Grip op grip zullen we maar zeggen.

Er zijn al Roeckl handschoenen voor € 21,95

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:49

jjs schreef:

Nee hoor, ik werk bevoorbeeld in een restaurant en moet daar heeeel veel afwassen, dus zijn mijn handen ook heel kwetsbaar en krijg ik blaren (en vroeger had ik dit niet)
Ook als je niet zo veel rijd heb je dat meer, als je elke dag rijd gaan je handen meer wennen natuurlijk en worden ze iets ruwer(beetje eelt ofzo)
Ook kunnen andere teugels veeeel helpen;)

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 07:56

Nashke schreef:
jjs schreef:

Nee hoor, ik werk bevoorbeeld in een restaurant en moet daar heeeel veel afwassen, dus zijn mijn handen ook heel kwetsbaar en krijg ik blaren (en vroeger had ik dit niet)
Ook als je niet zo veel rijd heb je dat meer, als je elke dag rijd gaan je handen meer wennen natuurlijk en worden ze iets ruwer(beetje eelt ofzo)
Ook kunnen andere teugels veeeel helpen;)

Ik heb dus 6 weken niet kunnen rijden

Maar iig bedankt voor de tips.

Matsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:59

Van imperial riding (leather feel) erg lekker soepel en goeie grip! zo rond de 15 à 20 euro.. En anders de domy suede van harry's horse (10 euro)