Is dit slim/verstandig van mijn vriendin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raposa

Is dit slim/verstandig van mijn vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 15:20

Ik houd me vriendin geheim en noem haar in dit topic even A, haar pony noem ik B

Hoi Hoi,

Ja mijn vriendin heeft zins kort een verzorgpony, een super lief mak beestje! Die zins begin mei onder het zadel loopt. Het gaat hartstikke lekker, en volgens A wil de eigenaar van B graag dat ze officieel gaan starten als ze er klaar voor zijn, die wil A ook erg graag . In November hebben ze hun eerste wedstrijdje, wel onderling maarja.. (ze moeten nog wel opgeven etc. maar ze zijn van plan om dan hun eerste wedstrijdje te gaan rijden).

A heeft al wel veel onderlinge wedstrijden gereden, maar verder nog nooit officieel.. dit is haar grootste droom wel maar het kon nooit.. redenen zijn er zoveel

Maar nu gaan ze dus waarschijnlijk officieel starten over een tijdje.. (duurt nog wel even) Maar is dit slim/verstandig om met een on-ervaren paardje en jijzelf ook on-ervaren officieel te gaan starten? A is niet helemaal on-ervaren maar wel met officiele wedstrijden en B is dan opzich ook nog behoorlijk on-ervaren (tuurlijk gaan ze zobiezo eerst onderling starten vraag me niet hoeveel wedstrijdjes ) dus dan is B ook niet meer super on-ervaren, hij is nu trouwens wel 3.

Ik wou dus graag weten wat jullie er van vinden, en of het slim/verstandig is. Ze krijgen overigens allebei wel goede begeleiding

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Raposa op 13-06-06 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Suprice

Re: Is dit slim/verstandig van mijn vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:21

met goede begeleiding moet het wel kunnen denk ik. Je moet niet verwachten dat je meteen bovenin eindigt, maar dat is denk ik ook niet het doel. Maar met goede begeleiding kom je een heel eind.

SuMii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:24

Eens moet de eerste keer en zijn, en je leert er alleen maar van, dus met goede begeleiding er gewoon voor gaan!
En zeker de eerste paar keer er niets van verwachten dan, kan het ook nooit tegenvallen.
Laatst bijgewerkt door SuMii op 13-06-06 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:24

Toen ik zelf bij de ponies begon ben ik ook op wedstrijd verschenen met een pony die ook nog nooit op wedstrijd had gelopen. Deze pony was wel heel makkelijke en schrok ook niet makkelijk. We hebben van elkaar een hele hoop geleerd. Nu weet ik niet of het met mij en een wilder paard hetzelfde was afgelopen, dat kan natuurlijk wel hardstikke fout gaan (fout gaan kan altijd maar toch). Ik denk dat ze het zelf toch het beste in kan schatten of het kan of niet, ik bedoel...als zij hem goed de baas kan en ook in onbekende situaties de baas blijft, zal het wel goed gaan en kan ze het best doen. Maarja, het paard is pas sinds mei onder het zadel...dat lijkt mij toch wel vrij kort!!!

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:26

Gewoon doen!
Je moet ergens beginnen met ervaring opdoen/opbouwen!
Wens ze maar veel plezier en succes!

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:29

Ik denk dat het makkelijk kan met een goede begeleider gewoon opbouwen je "groeit" er vanzelf wel in denk ik . Je leert vanzelf wel van je fouten enzo .
Gewoon doen netzoals Kiara zeg ! wens der succes !

Raposa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 15:30

@ Elmond, ze gaan pas in november hun eerste wedstrijdje rijden De eigenaar wou volgens mij al graag dat het paardje wedstrijden ging lopen toen het jonge ding nog maar een veulen was Natuurlijk wachten ze af tot ze er echt klaar voor zijn Ik denk dat ze pas echt officieel gaan starten als het paardje of al bijna 4 wordt of al 4 is.

Plezier en succes zal ik haar zeker toewensen! En plezier dat zal ze ook wel hebben Ze vindt het al zo jammer dat ze maar 4 a 5 keer p/jaar een wedstrijdje kan rijden **onderling** wel op andere paardjes.. op B gaat ze pas in november voor het eerst dan

Maar ik bedoel ze moeten allebei nog ervaring opdoen/opbouwen. En het lijkt mij zelf verstandiger om dat met een wat ervaren paard te doen wel lijkt het me heel leuk dat je kunt zeggen dat ze het allemaal samen hebben geleerd..

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:37

Als ze de pony onder controle heeft, en zelf ook wat sturen kan, dan zou ik niet weten waarom niet.
Ik reed zelf nog maar een jaar pony (had een pony gekregen, daarvoor niet op manege enz. geweest) en reed al een officiele wedstrijd. De pony was zelf ook nog maar een jaar zadelmak..!

verana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 07:53

Mijn paard was ook onervaren met de echte wedstrijden
Hij had wel eens wat onderlinge wedstrijden gelopen bij zijn oude eigenaar en bij mij
En ik heb zelf ook nooit oficieel gestart en wij zijn ook gewoon begonnen
Maar de mijne was 6 maar als ze goede begeleiding hebben en ze kan hem houden dan is het alleen maar leuk

Elmond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:17

Raposa schreef:
@ Elmond, ze gaan pas in november hun eerste wedstrijdje rijden De eigenaar wou volgens mij al graag dat het paardje wedstrijden ging lopen toen het jonge ding nog maar een veulen was Natuurlijk wachten ze af tot ze er echt klaar voor zijn Ik denk dat ze pas echt officieel gaan starten als het paardje of al bijna 4 wordt of al 4 is.

Ik geloof dat als het paard dan bijna vier is dat het wel kan hoor, mits ze het zelf natuurlijk aankan enzo...

djoeka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:20

Als je vriendin het zelf graag wil waarom niet. Het is zowiezo een goede ervaring en je moet ergens beginnen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:11

als je vriendin advies wil, kan ze daar zelf een topic over openen. Anderen hier bespreken is niet de bedoeling.