Hebben jullie paarden last van de hitte ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

Hebben jullie paarden last van de hitte ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 14:57

Die van mij namelijk wel ! Ik heb ze nu overdag op stal staan met de ventilator op hun gericht en rond zes uur gaan ze naar buiten en s'morgens weer naar binnen maar binnen staan ze ook te zweten ben blij als het wat koeler word voor mijzelf en de paarden !

JessyHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:58

Ik probeer die van mij idd sochtends terijden of savonds. Overdag staat ze zo veel mogelijk binnen. Wel is ze wat slomer en heeft er eigelijk niet zoveel zin in. Een lekkere koude douch staat ze om tespringen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:44

Ik rij gewoon niet met deze hitte. Vind ik zelf ook niet lekker.
Hij staat wel de hele dag in de zon, maar dat is niet anders. Rond 15.00 uur (heetste van de dag) ga ik een paar emmers water over hem heen gooien, vind ie heerlijk.
Verder staan ze maar wat te suffen en gaan ze om de beurt in elkaars schaduw staan

Marijkjuh

Re: Hebben jullie paarden last van de hitte ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:46

M'n shet heeft er meer last van dan m'n appaloosa ( sommige zeggen doordat hij arabisch bloed heeft, maar of dat klopt ) Romeo (appie ) is echt helemaal hyper met rijden, ik rij trouwens wel s' avonds.
Maar vanaf morgen scheen het ( gelukkig ) weer koeler te worden

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:54

De mijne vind het heerlijk, die is lekker fris en jolig met rijden! Ik rij m niet op t heetst van de dag, dan lig ik op t strand ofzo, haha! Maar zo rond 6/7 uur als ik ga rijden, sjouwt ie vrolijk rond!

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:57

Die van mij heeft het echt heel heet. Ik spuit hem een paar keer per dag af en maak alleen maar stapritjes of korte buitenritjes. Hij gaat of 's ochtends op de wei of 's avonds.

rick_erika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:00

die van mij staan lekker buiten met aan twee kanten bomen met dus een lekker briesje en smiddags de schaduw. Wel drinken ze zich helemaal suf, dus voor mij wat extra slepen.

Rijden doe ik nu niet vind ik zelf ook niet fijn en energie die hebben ze ook nodig om de warmte te bestrijden. Dus extra gek zijn ze niet.

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:02

Jitte heeft er heel veel last van, ze staat zwetend in d'r stal. Gelukkig gaan ze volgende week het land op, hopelijk is het dan wat koeler. Rijden doe ik vandaag niet, veel te warm en als ik rij dan doe ik het 's avonds. Dotje heeft er minder last van dan Jit dus dat is het enige positieve aan het verhaal.

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:04

Ik heb een fries en die heeft er ook wel last van. Ik rij of in de morgen van 9 tot 10 of in de avond van half 9 tot half 10. Kan ik niet op die tijdstippen dan rijdt ik niet. Over dag staat ie in het land af en toe ook flink te zweten... Dan gooi ik water over hem heen. Maar hij heeft er vooral last van tijdens het rijden.

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:15

mijn shet heeft dr ook aardig last van.. Mn groninger wat minder maar die vind het ook niet echt tof.. Heb nu al paar dagen niet gereden,omdat het hier echt totaal geen harden is,vanavond stapritje maken langs de weg.

Raposa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:31

Die van mij heeft er wel last van hoor! Tegen hoelaat gaan jullie rijden dan in de avond ? ik rond half 8.. maar dan is het nog heel heet..

Hij gloeit gewoon helemaal als ik me hand opz ijn huid leg.. wat wil je hij is zwart glimt wel mooi.. maar met deze hitte is het totaal niet ideaal

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:33

Bij ons gaan ze tot ongeveer 11 uur naar buiten (omstebeurt in de tussentijd longeer ik er ook 2 en doe de stallen zodat ze omstebeurt naar buiten kunnen). Dus ik ben om 11 uur smorgens klaar en dan staan ze allemaal heerlijk koel binnen. Btw in de bak is genoeg schaduw waar ze staan of ze liggen heerlijk in de zon...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:33

Cloud lijkt er niet super veel last van te hebben. In de wei is hij meestal toch wat suf als hij niet per ongeluk lotte tegen komt.

En hij zweet wat sneller, dat was het. Ik blijf trouwens wel nog gewoon rijden maar dan s'ochtends of s'avonds.

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:34

Ja , netam heeft wel last van de hitte als hij uit de wei is , is hij wel beetje bezweeet waar zeg maar de singel hoord en beetje op zijn hals .
Maar ik rij meestal in de avond tegen 8 uur aan of 's ochtends voor 10 uur dan is het ook nog niet zo warm .
En daarna spuit/spons ik hem lekker af

Showjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:47

Ik heb vandaag gewoon 's middags gereden. Mijn paard lijkt geen last te hebben van de warmte.. hoe warmer het weer hoe heter mijn paard, lijkt het wel. Na het rijden doe ik hem altijd helemaal afspuiten.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:56

mijn paardjes hebben niet echt last van de hitte heb ik het idee... ze kunnen lekker in de schaduw staan, daar zijn ze smiddags dan ook te vinden. sochtends geef ik ze ff water enzo en savonds rij ik, gister ging ik om 21.00 het bos in en zelfs toen was het nog stikheet, daarna allebei lekker afgespoten en dat bevalt ze wel:P

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:29

Ja die van mij hebben er ook last van hoor,
en brunny (Shet) die zit nog voor meer als de helft in dr winter
vacht.. Echt heel sneu.
Maarja.. niks aan te doen. En rijden doe ik niet met dit weer.
Ze zweten al genoeg met dit weer

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:35

Mijn pony's hebben het absoluut niet warm en ik rij ook gewoon.

Het dak van onze stal is zo gemaakt dat het in de winter niet te koud is en in de zomer niet te warm. Natuurlijk is het wel een beetje warm, maar écht niet heel erg. Ik ga liever in de stal staan dan buiten.

Ik rij in de binnenbak (Nu zullen jullie wel denken: Die spoort lang niet, daar is het altijd nog warmer.). Maar nee, het dak van de binnenbak is net zo gemaakt als het dak van de stallen. En in de binnenbak is het nog koeler dan in de stallen.

Dus mijn beesten hebben niks te klagen.

Smurfie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:41

Mijn shet staat in de "tuin" en je hebt bosjes heeft ie hele weg door de bosjes gemaakt om lekker uit de zon te kunnen staan hahahaha

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:44

Ik had bedacht om een partytent in de wei te zetten, voor de schaduw. Maar ik weet niet of de boer er blij mee is en of hij lang heel blijft

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:01

Hahah lenneke, denk niet eens dat ze eronder gaan haha!

En hitte? waaar? tis pas hitte boven de 35, en dat haalde het in de zon zelfs niet.

Paarden hier hebben nergens last van hoor, er word ook gewoon gewerkt. Wel extra afgespoten, maar voor de rest staan ze gewoon buiten.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:03

De haflinger bij Anouar in de wei duikt gewoon de sloot in, die is slim

xLiisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:09

Ja, t is wel te merken,,
De pony's op de manege worden ook soms steeds minder actief,
En dan zijn ze ook blij als ze in de wei mogen

Raposa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:19

Sommige manegepony's komen de wei niet eens in!
Maar als je een pony of paard na het rijden afspuit nooit op de kont doen

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:23

Nou die van mij niet hoor, ging gister even een buitenritje maken met een groep in die hitte, mn benen doen nu nog steeds pijn van het klemmen