Controle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pearl_tje

Controle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 13:52

Ik heb even een vraag:

Mag een jury-lid vragen om je paspoort voor het controleren van de entingen van je paard.
Of mag dat alleen iemand doen van de bond!

Het is namelijk zo dat een jury in de Lutte vroeg om het paspoort van mijn paard en ook nog bij meerdere mensen.

Mag dit.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:57

Ja tuurlijk mag dit!

Raposa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:03

Tuurlijk! Je pony/paard moet geënt zijn voor ze mee mogen doen, dus dit mag gerust gecontroleerd worden..

pearl_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 15:09

Ik weet idd dat dit gecontroleerd mag worden.
Maar mag dit ook door de jury dat is mijn vraag.

Raposa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:14

Waarom zou het niet door een jury gedaan mogen worden dan volgens jou?

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:12

Jury's mogen dit ook controleren!
Toen laatst was ik op een wedstrijd bij paarden en teon conctroleerde er ook een jury bij een paar ruiters, maar 1 daarvan mocht nit starten omdat ze het niet in orde had!

chelsea82

Re: Controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:22

Jazeker, een jury mag dat controleren.
Het wordt zelfs aanbevolen door de KNHS.
Alleen kost het altijd erg veel tijd om dit te doen bij alle combinaties, dus vaak wordt het niet gedaan.
Vaak wordt er met de jury van dezelfde rubriek afgesproken dat de jury van de 1e proef de documenten controleerd, chipnummer, entingen enz.
Soms is er ook de zogenaamde pasporrtcontroleur op het voorterrein, die controleerd alle combinaties als ze bij de ringmeester passeren.

Het wordt tijdens de bijscholingen ook altijd weer gezegd / gevraagd of de jury's willen controleren op documenten.

Maar het moet geen probleem zijn om je spullen te laten controleren.
Iedereen behoord zijn documenten in orde te hebben.
Alleen dat schijnt nogal een probleem te zijn bij aardig wat mensen, zelfs bij topruiters.
Als je documenten niet in orde zijn mag je niet starten, indien er na afloop van je proef gecontroleerd bent wordt je uitgesloten en tellen je punten dus niet.
De jury maakt hier een rapport van en dat gaat naar de KNHS, waarna je later een beste boete kunt krijgen.

Documenten en entingen dus voor elkaar hebben!

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 00:18

Hier in het Noorden wordt er in het buitenseizoen standaard door de jury het paspoort gecontroleerd inclusief de startkaart.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 06:38

melody2 schreef:
Hier in het Noorden wordt er in het buitenseizoen standaard door de jury het paspoort gecontroleerd inclusief de startkaart.

Dat is hier inderdaad een gewoonte, net als aanmelden voor de proef begint. Het schijnt dat ze daar in een groot gedeelte van ons land toch anders mee omspringen.

pearl_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:17

Nee, oke dan weet ik dat.

Maar bij ons liep het daardoor gewoon heel erg uit, en het was ook nog warm. Geen pretje dus.. Maar bedankt voor de uitleg chelsea82

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:37

Wij melden ons altijd aan voor de proef en vragen of ze het paspoort en startkaart willen inzien. Is in het Noorden gebruikelijk maar in Zelhem keek de jury me aan van wat moet ik daar mee??

pearl_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 11:10

Wij melden ons wel altijd netjes maar vragen of ze het paspoort willen zien. Nee dat nooit.