Leren laarzen van Petrie, is dat wat?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Leren laarzen van Petrie, is dat wat?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 08:51

Ik had eerst laarzen van Mountain horse in mijn gedachten.. Alleen bleek dat die in maar 2 verschillende maten bij de kuit geleverd wordt. Heb niet zo´n standaard maat en dus had ik na het aantrekken nog een boel laars over aan de achterkant.
Stoute schoenen aangetrokken en wat duurdere laarzen gepast. De Petrie Freerider:

[img] http://www.drunensruiterhuis.nl/beelden ... .jpg[/img]

Ze zitten me goed, netjes aangesloten dus alleen heb ik er nog niet meegereden. Maar nu vroeg ik me af (had ik beter voor aanschaf kunnen vragen ipv nu ik ze al heb, maar toch ))..

Wat zijn jullie ervaringen met laarzen van Petrie?! En is het handig om deze direct de eerste keer te dragen in de les of kan ik dat beter opbouwen nadat ik ze thuis al verscheidene uren heb ingelopen?

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:03

Ik heb mijn laarzen van Petrie nu 4 jaar en ik ben absoluut niet van plan op een ander merk over te gaan! Petries zijn echt goed, ze lopen lekker en slijtplekken zijn niet aan de orde! Ze blijven heel lang mooi ( alleen die van mij zijn stuk, de hond heeft scherpe tanden) Ik heb net weer nieuwen besteld, ook weer van het merk Petrie. Zijn goede laarzen voor een goede prijs!

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Leren laarzen van Petrie, is dat wat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:21

ik ga dit topic ook even volgen. Ben van plan om ook petrie laarzen te gaan kopen.

timothy
Berichten: 120
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: nijmegen

Re: Leren laarzen van Petrie, is dat wat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:52

heejz
ik heb ook petries. en dan perfect. Ik heb ze nu 2 jaar en zijn echt kei fijn. ik heb ook nog geen slijtage of iets. En ik zou ze zeker gaan inlopen thuis. ik zelf heb eerst 1 weekje thuis ingelopen en toen mee gereden en ben er heel erg blij mee, zijn super laarzen

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: Leren laarzen van Petrie, is dat wat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:48

Ik heb ze ook!
Bevallen prima! Ik heb ze op maat laten maken met lange rits er in (kheb dunne/lange benen) Is heel netjes gedaan!
Ik heb dit paar nu vanaf oktober vorig jaar.
In t begin alleen maar gedragen als ik aan t lesgeven was om ze wat in te lopen. Toen paar keer met thuisrijden gedragen, toen dat fijn zat pas mee op concours gegaan.

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 23:20

Afbeelding

Freerider zoals boven op het plaatje heb ik dus. Heb het toch maar uit mijnhoofd gelaten om direct in de les ermee op te stappen. Had ze nu in totaal kleine anderhalf uur ingelopen en kon het niet laten om ze rijdend te proberen. En wat blijkt, paardrijden zit echt 10x beter dan tijdens lopen!!

En pfoe, wat een verschil omtrent steun met deze en met mij rubberen oude laarzen (lees nu vodjes, want ik heb ze afgeschreven zo slap als die ondertussen in mijn handen voelen )

Ik heb er vertrouwen in, alhoewel ik echt nog wel even ook mijn enkels moet laten wennen aan deze laarzen (vooral met lopen..)

Verder hoop ik dat mijn Petries net zo lang dienst kunnen doen als hierboven genoemd. Dat zou mooi zijn!

tienus63

Berichten: 12179
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:23

Mijn man had de standaard Petries, ze bevielen hem absoluut niet. Veel te hard en stijf en eigenlijk net iets aan de lage kant. Dus verkocht en uiteindelijk op maat gemaakte Cavallo's aangeschaft, maatje dunne lange kachelpijp.

Ik heb de Petrie beenkappen, bevallen mij erg goed. Maatje korte dikke kuit.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:27

Het hangt ook erg van het model ed af hoe laarzen zijn (hard/zacht enz), niet puur aan het merk...
Ik heb altijd vrij standaard Petrie's gehad, fijne laarzen, gingen lang mee onder veelvuldig gebruik.
Heb nu Petrie Dressage op maat. Super laarzen, binnenkant is zacht voor extra contact en buitenkant hard. Ben er echt heel blij mee. Wilde Konigs kopen, tot ik zag hoe ze maatwerk op de voet soms leveren en heb toen toch weer voor Petrie gekozen. Zeker geen spijt

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:30

Ik heb ook Petri rijlaarzen met een coatlaag. Ze zijn nu een paar jaar oud maar op meerdere plekken laat het stiksel los.

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 08:14

Volgens mij is het bij leren laarzen ook erg belangrijk dat je exact de goede maat hebt. Te lang zit niet lekker maar zal ook nooit lekker gaan zitten denk ik.

Balen dat bij jouw het stiksel loslaat Dendrofleur, precies bij je enkel ergens? Loop je misschien veel met die laarzen of puur alleen tijens rijden. Want eerlijk is eerlijk, volgens mij zijn leren laarzen nog altijd niet gemaakt om veel op te lopen ivm wrijving en vervorming door het afwikkelen van je voet tijdens het lopen (tenzij je gewoon pech hebt natuurlijk dat het stiksel van matige kwaliteit is ofzo, dat zou wel erg balen zijn)..

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:59

Aan een kant bij mijn enkel maar ook bovenaan aan de binnenkant bij mijn kuit is het stiksel al weg en zit de voering los.
Ik loop er niet veel mee. Doe ze pas aan als het zadel erop ligt en loop dan alleen nog met hoofdstel etc naar de paarden toe en als ik er twee na elkaar rij houdt ik ze aan. Wel worden ze dus iedere dag minstens een uur gebruikt. Maar er worden zeker geen stallen mee gemest of een hele dag op gesloft. Ze zijn ook nog niet verzoolt al moet er nu wel een zooltje onder de hak.
Verder zitten ze wel goed maar ik was meer te spreken over mijn Cavallo's alleen reed ik toen nog maar 1 paard en is het dus niet helemaal te vergelijken.

silverbrumby

Berichten: 2913
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:15

ik had eerst cavallo's, maar heb nu ook petrie's.
niet omdat ik petrie beter vind, maar dat kwam gewoon zo uit.. toeval!
Ik vind wel dat mijn cavallo's leder veel soepeler is. petrie's zijn wat stugger.

sylXuni

Berichten: 309
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Papendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:26

Ik heb ook petries, en ze bevallen heel goed. Heb hiervoor ook al petries gehad, maar helaas uitgegroeit... Maar verder heb ik er nooit problemen mee gehad en rijd ik er fijn mee!
Ik zal niet aanraden om er meteen mee te gaan rijden, daar zijn ze dan veeeeeeel te stug voor.. even lekker inlopen ( miss met behulp van wat trappen en je fiets )

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:28

ligt eraan welke je hebt of je ze moet inlopen
met de mijne kon ik direct rijden

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:16

Ik ben in het begin met een opstapje erop geklauterd omdat ik mijn been niet ver genoeg kon buigen. En wonderbaarlijk, ik trok mijn been niet meer op in het zadel

suziehj
Berichten: 598
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Brielle

Re: Leren laarzen van Petrie, is dat wat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:33

Petries zijn fijn heb ze nu ruim 21/2 jaar en vertonen nog geen slijtageplekken aan de binnenkant van de laars. Alleen een beetje aan de neuzen. Vind het mooie laarzen voor de prijs die ik heb betaald, €180,-. Ik heb trouwens de Petrie Perfect. Ik raad ze je zeker aan!
Oow ja de stiksels laten wel wat los, maar dat is sinds kort. Dit kan gewoon bij de schoenmaker worden gemaakt.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:29

Sinds ik mijn Petrie's heb staan mijn Mountian Horse laarzen zielig in een hoekje .
Vind het gewoon een heel stuk beter staan, maar dat is voor mij ook puur omdat de Mountian Horse laarzen nu gewoon te kort geworden zijn, en de Petries wél hoogtematen hebben .

Blondtie
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Nederland

Re: Leren laarzen van Petrie, is dat wat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:07

ik heb ze ook de petrie laarzen ik heb ze nu 2jaar en ze bevallen me egt heel goed.
ik zou ook geen andere willen voorlopig niet in ieder geval!
x Blondtie

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Leren laarzen van Petrie, is dat wat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:12

Ik heb zelf al een tijdje leren Petrie laarzen. Ze zitten super en zien er goed uit!

pippie123
Berichten: 665
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Leren laarzen van Petrie, is dat wat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:01

Vind het echt hele fijne laarzen. Heb ze nu drie jaar en ze zien er nog uit als nieuw (moet je ze wel een beetje onderhouden) nooit kapot geweest. Heb nu 1 keer nieuwe zolen eronder laten zetten, en het stiksel waar je laars inzakt zeg maar 1 keer gemaakt. Wil geen andere meer, heb nu de ''gewone'' versie en wil voor me wedstrijden met rits en veters erbij!

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:28

Ik heb vorige maand ook de Freerider Grain gekocht.
Voor het eerst leren laarzen, heb er thuis 2 uur op gelopen. Toen één les mee gereden, ging best redelijk. Opstappen ook. Maar toen ik afstapte, deden mn voeten heeel erg pijn! Had 2 blaren hehe en mn knieholte was erg rood omdat ze hoog zijn en nog wat moeten inzakken..

Toen ivm met probleempjes met paard en toen de warmte niet meer mee gereden, tot vanavond. Ging alles goed eigenlijk! Alleen toen ik afstapte weer pijn, maar nu geen blaren.