lederen rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

lederen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 09:55

Ik heb sinds een tijdje Könings rijlaarzen, omdat mijn oude (die echt heerlijk zaten niet meer pasten. Deze zitten echter verschrikkelijk. Ik kan er geen meter op lopen en tijdens het rijden heb ik altijd het idee dat ze afzakken. Ik heb namelijk hele smalle enkels, maar ik vind het te duur om rijlaarzen op maat te maken. Nou wil ik graag nieuwe, maar heb geen idee wat voor één. Hebben meer mensen deze laarzen die er wel tevreden over zijn? En welk merk lederen rijlaarzen vinden jullie het fijnst en waarom? Ben benieuwd !

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:02

Ik ben de eerste!! Ik heb nog nooit van het merk Könings gehoord, dus kan ook niet zeggen wat ik ervan vind... Wel heb ik een zeer goede ervaring met Petrie! Ik heb die van mij nu 4 jaar en heb er nooit spijt van gehad, ze lopen fantastisch en slijtplekken kennen we niet! Ik heb net weer neiuwen besteld, ook van het merk Petrie, bevalt mij prima

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:23

Ik ken Könings ook niet... Ik heb zelf Cavallo, dat vind ik super rijlaarzen.... Maar over het lopen: Je moet ze nog inlopen... Mijn laarzen van Cavallo zaten eerst ook niet lekker... Maar nu zitten ze heerlijk....

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:24

Ik ken Könings wel hoor, is relatief bekend hoor net als Derby.
Ik heb zelf petries en heb nog een stel van een huismerk staan (te koop mensen ) Ook lekkere en goede laarzen.

denk dat het voor iedereen verschillend is, net als iedereen verschillend reageert op 'gewone' schoenen.

dondeyne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 10:25

Ja maar ik ben nu alweer een aantal maanden aan het inlopen dus dat is het niet meer Dat was bij mijn vorige laarzen ook en daar ging het na een tijdje prima. Ik zie inderdaad vaker mensen met petrielaarzen rondrijden dus misschien ga ik daar eens naar op zoek. In welke prijsklassen zijn die er? En zijn er toevallig ook mensen die hetzelfde probleem als ik hebben met smalle enkels?

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:44

Ik heb zelf het idee dat derby's smaller zijn dan petries?

Kan een foute veronderstelling zijn hoor

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:14

Snap ik 'm nu goed? Je hebt nieuwe Königs laarzen? Je vond het te duur om ze op maat te laten maken? En nu zoek je wat anders?

Als je smalle enkels hebt en je laarzen zakken nu af, dan doen andere laarzen dat waarschijnlijk ook. Het heeft te maken met de pasvorm van de laarzen en dus vooral met het aanmeten. Laat je gewoon informeren en meten bij bij een winkel waar ze verstand hebben van leren laarzen op maat.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:46

-> RUI

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:14

Ik vind mijn cavallo's echt super!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:12

leren laarzen zijn al zo duur die paar tientjes extra om ze echt passend te maken moeten er dan toch ook wel vanaf kunnen?
het zijn geen rubberen laarzen waar half nederland inpast, elke ruiter heeft andere maten en met rubber geeft een verschil niet, maar leer moet zich vormen en dan maakt het dus wel uit.
het merk hoort dan ook niet echt uit te maken ( nou ja, smaakverschillen en kwaliteitsverschillen etc) dat een laars goed past des te meer

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:15

Ik vind Könings laarzen echt heel mooi ( vooral mét kroontje ) Hoor veel goede dingen, zelf geen ervaring. Ik rijd met petrie Anky.

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:20

misschien dezelfde die je eerst had

estherL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:48

Ik heb ook sinds een paar maanden Konigs rijlaarzen Kalfsleer en dan Lak laars.. en ik kan er echtttt niet fijn mee rijden haaha.. ik kan gewoon geen hulp geven met die stalen dingen ahaha echt erg..

Merr

Re: lederen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:51

Volgens mij kun je beter 1 keer goede op maat laten maken, dan 2 keer laarzen kopen, omdat de ene niet goed passen.

Ik heb iig Rectiligne, een standaard maat, met veters zodat ze bij mijn enkels wat strakker kunnen want ik heb ook smalle enkels.

dondeyne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 20:33

Arieskuh schreef:
misschien dezelfde die je eerst had

Ja maar het probleem is dus dat ik die ooit in duitslang gekocht heb en geen id waarvan ze zijn.. is ook echt niet meer te herkennen na al die tijd

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:07

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 07:40

Nog steeds snap ik het probleem niet....

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:19

Kan je die Könings nu niet meer op maat laten maken dan?? Is volgens mij nog steeds goedkoper dan nieuwe laarzen......

Petrie is qua voetmaat smaller dan Derby... De Derby pas ik namelijk zo in (standaart maat) En Petrie niet......

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:22

rindin schreef:
Ik ben de eerste!! Ik heb nog nooit van het merk Könings gehoord, dus kan ook niet zeggen wat ik ervan vind... Wel heb ik een zeer goede ervaring met Petrie! Ik heb die van mij nu 4 jaar en heb er nooit spijt van gehad, ze lopen fantastisch en slijtplekken kennen we niet! Ik heb net weer neiuwen besteld, ook van het merk Petrie, bevalt mij prima

Wat maakt het nou uit dat je de eerste bent, Gefeliciteert

onn topic; Het kan zijn dat je laarzen nog gewoon goed ingelopen moeten worden. Maar het merk is voor mij ook totaal onbekend!

Babbelkous

Re: lederen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:23

Ik heb nu sinds vorig jaar het nieuwe model van Cavallo, het model 'Sydney' ik ben er heel tevreden over, qua pasvorm, kwaliteit, uiterlijk,... Echt fantastisch !! Ik heb wel geluk gehad, want omdat die toen pas nieuw waren, kon ik ze kopen met 15% korting ongeveer geloof ik (wel mooi, op zo'n bedrag ), en kreeg ik er nog een paar kousen bovenop. Nu zijn ze ook nog wat gestegen in prijs, maar ze zijn nog steeds super goed !!

Ik raad je die aan, maar het prijskaartje liegt niet over de kwaliteit... Je hebt er ook van Soubirac, die zijn ook redelijk, maar ik vind die persoonlijk minder mooi, en dat is gesplit leer, dus mindere kwaliteit, je hebt die ook met gewoon, niet geslit leer, maar dan komen ze een pak duurder, en naderen ze de prijs van die van Cavallo.

Succes in alle geval !! en ik zou gewoon zeggen, bedenk een prijs dat je eraan wilt besteden, en ga dan winkels af, en passen zou ik zeggen

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:39

Königs is een topkwaliteistlaars uit Duitsland en wordt alleen verkocht door geselecteerde winkels.

dondeyne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 12:18

Ja ik ben nu aant twijfelen wat ik zou doen.. Maar ik kan me niet voorstellen dat mijn laars op maat laten maken goedkoper is dan nieuwe laarzen als je een beetje geluk hebt. Er moet namelijk best veel aan gebeuren en ik zou ook niet weten waar ik dat netjes kan laten doen. Nou heb ik idd een tip gekregen over www.rijlaarzen.nl Het zag er heel aantrekkelijk uit Maar heeft iemand hier ervaring mee?

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:24

misschien past jouw type been/enkel beter in een soort laars die meer naar je been gesneden is (dus smaller om de enkels)?
vroeger zag je springruiters daar alleen mee, maar nu ook steeds meer dressuurruiters (maar dan met extra hoge zijboog).
meneer Van Huet van www.rijlaarzen.nl is een kundige man, die je een paar goede laarzen kan aanmeten.
ik heb zelf ooit een paar Lipica's gehad, wat net pantoffels waren jammer dat ze stuk zijn nu. die waren ook smaller onderaan, en met veters en rits, echt superfijn.
veel succes gewenst!

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:02

Ik heb Konings voor de wedstrijden, een paar Petrie Anky (en een paar Petrie Polo in bestelling), Derby en blauw paar Cavallo's...
Derby zit het lekkerst, voor de look ga ik voor Konings en de Petries zijn gewoon heel betaalbaar.
Ook Jose Kouwenhoven maakt fijne laarzen.

dondeyne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 08:08

Ik denk dat ik de www.rijlaarzen.nl eens ga uitproberen! Moet zeggen dat ik het er zeer mooi vond uitzien op de site!! En de prijs valt echt heel erg mee! Als er nog mensen met ervaring hierover zijn hoor ik het graag!