Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

eefangel schreef:vind ik trouwens best knap! als je zo'n hele proef zonder zadel kunt rijden! heb je een zeer evenwichtige houding denk ik. Maar het mag helaas niet nee...

eefangel schreef:vind ik trouwens best knap! als je zo'n hele proef zonder zadel kunt rijden! heb je een zeer evenwichtige houding denk ik. Maar het mag helaas niet nee...

(we hebben trouwens ook gesprongen zonder zadel, en geloof ik nog gewonnen ook..) Karin schreef:Internationaal endurance-amazone (A-kaderlid) Yvonne van der Velde heeft haar toppaard Joy La Vie en Rose een aantal jaren geleden zonder zadel uitgebracht op een wedstrijd over 80 km. Voor zover ik me kan herinneren was de reden dat het zadel op dat moment niet helemaal goed op Roos paste, maar Roos was wel in conditie om een dergelijke afstand te volbrengen, dus besloot Yvonne zonder zadel te starten.
Nou scheelt het wel dat Roos een vrij ronde pony is en Yvonne een heel stabiele zit heeft, maar toch... petje af voor zo'n prestatie.
Bij de dressuur mag het iig niet op officiële wedstrijden.
Lijkt mee heel gaaf om te doen
Zonder zadel is leuk