Voor Claudia was het fijn dat ik niet startte, omdat ik haar nu helemaal kon helpen. 's Ochtends haalde ik haar op in Breukelen, omdat ik toch de auto van mijn vader moest ophalen om met de trailer te rijden, en Derrick moest werken. Toen zijn we lekker gaan toiletteren. Fitzroy was er ook want zij deed ook mee. Ik heb toen eerst Himeros gevlochten en daarna Fitz, en heb meteen laten zien hoe je met naald en draad vlecht. Himeros heeft nauwelijks een voorpluk en aangezien Claudia toch graag een knotje wilde, werd Jur donorpaard en moest zij wat manen afstaan aan Himeros.

De manen heb ik meegevlochten in de voorpluk van Himeros en zo kreeg hij toch nog een knotje!

Keurig op tijd vertrokken we richting Middenbeemster. Claudia was bloednerveus, want dit was de eerste keer starten sinds 6 jaar, en dan meteen in de M1!! De wedstrijd was eigenlijk erg rustig vond ik. Onze stal was vertegenwoordigd door Claudia in de M1, Fitzroy in de Z2 en nog iemand in de B. Derrick was inmiddels ook aangekomen en verder waren er een aantal toeschouwers/helpers/lezers.
Omdat ik zelf voorlas, heb ik niet alles kunnen zien van Claudia haar proef. Wat ging dat snel achter elkaar zeg, en dat in de M1! De tweede proef ging in ieder geval een stuk beter, die proef vond Claudia ook makkelijker.
Bij de prijsuitreiking bleek dat Claudia in haar eerste proef 151 punten had en in de tweede proef was ze 2de geworden met 158 punten! Een succesvolle eerste keer dus!
De volgende dag belde ik naar de andere vereniging die de wedstrijd zondag in de Middenbeemster organiseerde, of er toevallig plek was voor Claudia, want ze had zich bijgeschreven. Er was wel plek voor mij, maar ja daar had ik weinig meer aan.

Maar er was helaas geen plek voor Claudia... Nog geen 2 uur later werd ik gebeld (terwijl ik op Cres aan het springen was

Dus gisteren mocht ze starten, om 14.00 en 14.30. Ik had een druk ochtendprogramma, want eerst moest ik op de wedstrijd zijn om foto's te maken van een paard, daarna terug naar stal, paarden in de wei doen. Derrick en Claudia waren kwamen ook aan en ik koppelde mijn auto aan de trailer en ging met hun auto weer terug naar de wedstrijd om Fitzroy voor te lezen. Toen ik klaar was ging ik als een speer terug naar stal. Himeros stond al in de trailer dus ik kon zo wegrijden.
Op de wedstrijd kon ik de auto naast de trailer van Fitzroy parkeren, erg gezellig dus! Er waren dit keer meer supporters; Pegasus en familie, Maarten en Claudia haar moeder + vriend waren ook komen kijken. Ik las weer voor en Derrick was de senior groom. Maarten vervulde zijn rol als junior groom zo goed, dat hij later op de dag werd gepromoveerd tot senior assistant to the senior groom (on the 6th floor

Maar goed, eerst de proeven. Himeros ging met losrijden erg goed, hij was veel mooier in de aanleuning en beter opgericht als vrijdag. Maar in de eerste proef maakte hij zich zo sterk dat er veel onderdelen verkeerd gingen. Erg jammer want het begon zo mooi.
Gelukkig maakte Himeros het in de tweede proef helemaal goed! Alles ging eigenlijk goed, alleen maakte hij een wissel in de contragalop. Hij was dus net even te ijverig.

Tijdens haar proef verloor Claudia ook nog het een en ander, maar ze bleef gelukkig gewoon doorrijden!

Deze proef was erg geslaagd! Tijdens de prijsuitreiking had ik al het gevoel dat ze in de prijzen zou vallen, maar Claudia was kennelijk toch nog heel erg verbaasd toen ze weer werd omgeroepen. Ze was weer tweede met dit keer 162 punten! In de eerste proef had ze 149 punten, maar dat was te verwachten.
Het bleek dat ze een 7 had voor de 'hulpen', dus Maarten en Derrick waren trots, die hadden hun 7 weer verdiend!

Na afloop hebben we nog gezellig in de kantine gezeten (Fitzroy, Eyes, Maarten, Derrick, Claudia en ik). Toen bleek Maarten nog een foute opmerking te maken over rechtop zitten!

Het was een geslaagd weekend en op naar komend weekend want dan gaat het weer gebeuren!