geen vreemde paarden op terrein, wie kent deze regel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

geen vreemde paarden op terrein, wie kent deze regel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 18:19

Heee...

Ik wou Fnrs gaan starten met Gracy om wat wedstrijdervaring op te doen, en ik belde naar Manege Chardon om te informeren naar hun Fnrs wedstrijden.

Krijg ik te horen dat er geen vreemde paarden op het terein mogen komen.. Dus ik zei van nou dat is ook stug want jullie organiseren ook Knhs wedstrijden..

Zegt diegene jaa dan mag het wel! Ik vind dit werkelijk nergens op slaan!

Wordt deze regel vaker gehanteerd? IK had er nl nog nooit van gehoord..

XMegan
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-06-06 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:46

bij knhs wedstrijden moeten alle paarden een enting hebben gehad. anders mag je namelijk niet starten. ik weet niet zeker of dit bij fnrs wedstrijden ook zo is. anders kun je zo ziektes overbrengen.

Evelien4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:49

ik rijd ook op een fnrs manege. en ik heb ook een keer met een verzorgpony van buitenaf een wedstrijd gereden. die was wel ingeent. zowiezo pony's/paarden die van buiten af komen die moeten wel geent zijn etc.

duikpaardje

Re: Wie kent deze regel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:58

Misschien is het omdat de FNRS proefjes bijna allemaal op manegepaarden gereden worden en bij de KNHS paarden allemaal privepaarden.
Ik denk dat ze geen paarden van buitenaf tussen de manegepaarden willen laten lopen.

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:36

Dat lijkt me ook flauw want er wordt ook met pensionpaarden Fnrs gereden en dan zouden die ook nooit tussen manegepaarden mogen?

Zowel Knhs als Fnrs moeten paarden geent zijn..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 07:28

Maar buiten de enting, ze organiseren w.s. die wedstrijd gewoon voor hun eigen leden! En ze hebben geen behoefte aan mensen en dieren van buiten. En dat mag, dat mogen ze helemaal zelf bepalen.

En bij de KNHS mag dat niet, een wedstrijd mag geen besloten karakter hebben tenzij het een kringwedstrijd is of een wedstrijd georganiseerd door een stamboek.

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 07:37

Ik vroeg gister op de manege waar ik stage loop of ik een keer een fnrs proefje mog rijden en dat mog ik zo doen als ik wou. Dus met manege paarden heeft het niet te maken denk ik

Zesiram

Re: Wie kent deze regel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 08:27

Fnrs wedstrijden worden op een manege vaak als onderlinge wedstrijd georganiseerd. Dan mogen ze zelf bepalen of mensen van buiten mee mogen doen. Als ze al genoeg starts hebben met hun eigen leden, kan ik me voorstellen dat ze geen mensen van buiten toelaten.
Bij mijn vereniging gaan leden ook voor op onderlinge wedstrijden. Niet-leden mogen alleen meedoen als we de dag niet vol krijgen met onze eigen leden. Meestal kunnen ze wel meedoen, maar vroeger hadden ze vaak pech. Logisch toch, je eigen leden betalen contributie om mee te mogen doen, dus zij hebben voorrang.

Ilja000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 09:47

De manegehouder mag zelf beslissen wie er meedoen aan FNRS wedstrijden. Onze manege heeft bijv. als regel dat je bij ons les moet hebben om mee te mogen doen. Dan maakt het niet uit of je op eigen paard, manegepaard of paard van buiten start, als je maar les hebt bij ons. Zo zie je wel eens ruiters die hun verzorgpaardje van buiten meenemen.
Andere maneges hebben als regel dat alleen de manegeklanten mee mogen doen, weer andere maneges doen het weer anders. Dat is dus net heo het bedrijf het doet...

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 16:51

Jaaa vind het beetje jammer.. Met Gracy is ook Knhs gestart dat mag daar dan wel, maar Fnrs niet.. Soms zijn regels beetje krom..