bodyprotector: welke, voor/nadelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

bodyprotector: welke, voor/nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 10:37

Ik zit erover te denken om voor komend jaar een bodyprotector te kopen voor het springen. Ik rij 1x in de maand springles en zo'n 2x per jaar wedstrijd, dus ik wil een niet al te dure kopen. Welke is niet te duur, maar wel goed? Wat zijn de voor/nadelen van deze protector?

Dit naar aanleiding van een behoorlijk heftige val (of eigenlijk 2 ) van vorig jaar.

DenK4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:53

Ik zou eens naar een goede ruitersportzaak gaan en er diverse passen. Je kan letten op de lengte van de rug van de bp en de ruimte onder je armen.
Voordelen: Je veiligheid!!
Nadelen: geen, en de mensen die zeggen dat het niet lekker zit moeten het eens wat vaker dan 2 keer proberen!

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:07

Je zat er gister in de kantine bij toen ik het vroeg.. of was je toen al weg? Nou ja ik ga er ook een aanschaffen, en is mij verteld dat je meestal wel goed zit met een level 3 en je moet opletten of er een paars label in zit.. is mij verteld. De springlessen van dit seizoen zitten erop en in september ga ik weer vrolijk aan de slag MET bodyprotector!

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:13

Nadeel, het zit niet echt lekker.
Voordeel die alle nadelen overtreft: het kan je leven redden

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:32

Kyralovertje schreef:
Nadeel, het zit niet echt lekker. En ze zijn altijd zo warm!
Voordeel die alle nadelen overtreft: het kan je leven redden

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:38

Ik wil er ook een gaan aanschaffen, ik ben vorige maand goed gevallen en zit nu nog thuis met een flinke nekblessure en klachten aan mijn rug... Geen pretje !!!!

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:58

Ik heb er een en ik heb er geen problemen mee! Draag hem zowel met springen als crossen...

www.canter-equipment.nl heeft een uitgebreide keuze aan bodyprotectors.. zijn misschien wel wat prijzig, maar vaak zijn zitten ze beter en zijn ze veiliger!

Canter hier op bokt is van deze ruitersportzaak..misschien kun je haar pb-en..

of ga even kijken op het sgw/eventing subforum...daar lopen al meerdere topics over bodyprotectors! veel succes!

Fantabulouss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:19

ik heb er zelf geen 1 ..maar heb wel gehoord dat omdat het je rug zo recht houd, als je dan valt dat je egt ontiegelijke spierpijn hebt de volgende dag omdat je dus niet zo lekker soepel doorrolt.. ..maar das ook maar wat ik heb gehoord hoor..heb er zelf geen ervaring mee

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:10

floor01 schreef:
Ik heb er een en ik heb er geen problemen mee! Draag hem zowel met springen als crossen...

www.canter-equipment.nl heeft een uitgebreide keuze aan bodyprotectors.. zijn misschien wel wat prijzig, maar vaak zijn zitten ze beter en zijn ze veiliger!

Canter hier op bokt is van deze ruitersportzaak..misschien kun je haar pb-en..

of ga even kijken op het sgw/eventing subforum...daar lopen al meerdere topics over bodyprotectors! veel succes!

Ik heb de mijne nog niet.
Wel ga ik hem bestellen bij bovenstaand adresje. Canter equipment.
(Canter hier op bokt).
Ik werd bij haar super geholpen en ze gaf me fijne informatie

Laura82

Re: bodyprotector: welke, voor/nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 18:47

Kim: ik was toen denk ik al weg...of ik zat te suffen

Haha, als die dingen ook nog eens hielpen tegen kopstoten, zou ik nu niet zo'n hoofdpijn hebben

Michelle_R

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:58

Voordelen: Veel veiliger!
Nadeel: niet echt.. maar als je heel nodig naar de wc moet, moet je eerst dat hele ding losmaken.. dat is wel irritant

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:19

Ik doen met plassen gewoon mijn broek naar beneden, zou niet weten waarom iets aan mijn bovenlijf uit moet

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 06:32

Ik heb er vandaag eentje gekocht (dus nog niet mee gereden). Het is een donkergroene van Troxel met klittenband sluitingen.

Ik heb er gewoon een aantal geprobeerd en deze zat het fijnste/paste het best en was niet zo benauwend als de andere. Ik had wel het gevoel dat die andere iets dikker en stugger was, maar als ik het zo heet krijg dat ik hem nooit aan wil heb ik er toch niets aan, dus vandaar dat ik voor deze gekozen heb.

Hij voldoet trouwens aan de ASTM eisen, maar ik weet niet of hij ook in Europa goedgekeurd is.

Hier een foto, alleen is de mijne dus een andere kleur;
Afbeelding. Hij is aan de achterkant natuurlijk veel langer.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:49

nadeel: erg lastig met opstappen. de eerst vijf min zit hij niet lekker, daarna voel ik hem niet meer.

voordeel: de veiligheid.

ik heb zelf een level 3, dat is verplicht bij crossen.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:15

Ik heb ook een level 3 en dat voor de dressuur.
Ik heb een jong paard en die rij ik al sind die ingereden is. Na een paar keer zandhappen heb ik maar zo een dig gekocht.
Ik voel hem al helemaal niet meer met rijden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 20:06

Hoorde op de manege idd ook dat ik het beste een level 3 kan kopen, en met een paars label...Als ik genoeg geld heb, maar 's ff gaan kijken

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:08

level 3 is inderdaad de beste, neem er dan wel een zonder reetveter eraan, die dingen zitten niet lekker, en zien er ook echt niet uit (veiligheid boven mode, maar toch )
en ik zou met klittenband ipv rits nemen, een keer zandhappen kan de rits al doen kapotgaan

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 20:29

Thnx voor de tip!! Alleen: blijft dat klittenband wel goed? Met al dat stuivende zand enzo??

Oh ja, kan je die dingen ook nog wassen? Lijkt me wel zo fris, na een uur zweten (vooral met dit weer )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:35

Ik heb een USG bodyprotector met nivo 2 of 3, ik weet het niet precies. Ik ben er echt heel tevreden over, ik heb nergens last van met rijden, behalve dat het inderdaad wel erg warm is.
Ik moet wel zeggen dat ik een stukje van de onderkant bij de rug heb weggehaald, omdat hij anders op het zadel drukte.
Voordelen: het scheelt je wat ribben als je valt
Nadelen: het is wel een beetje warm, maar liever dat dan naar het ziekenhuis!!

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:47

het klittenband blijft aaaaltijd goed zitten, het is supersterk klittenband, en mocht er na een val zand tussen zitten, dan spoel of borstel je het er zo weer uit !
een rits war zand tussen gaat zitten slijt, word krom en gaat kapot.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 20:49

Thnx!!! Weer wat geleerd

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:01

ik heb er ook eentje, gewoon voor de dressuur. Moet er nog wel aan wennen, achterkant is aan de grote kant, mijn zadel is namelijk iets te klein Maar ik voel me een stuk veiliger met dat ding aan. Ik heb rits en klitteband, klitteband om strak te trekken, rits om makkelijk aan en uit te doen. Wil het ding nu al niet meer kwijt!

AniqueN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 07:57

Ik heb ook een bodyprotector, een hele gave al zeg ik het zelf (geruit, zie profiel). Het enige nadeel vind ik eigenlijk dat het warm is. Verder merk ik er echt niets van met springen.
Vrijdag ben ik weer afgeschoten met springen en dan ben ik toch wel erg blij met dat ding! Succes.

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:00

Ik zou zeggen duurkoop is goedkoop. Je kan beter een iets duurdere kopen want die zal je ook beter beschermen, en die dingen gaan heel lang mee.

missK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:40

@ vogel: hahah dan bedoel je waarschijnlijk: goedkoop is duurkoop ipv duurkoop is goedkoop
maar je hebt wel gelijk!