Hoe krijg je mooie GLIMMENDE laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaaikea

Berichten: 808
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Hoe krijg je mooie GLIMMENDE laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 18:03

Ik maak mijn petrie's altijd schoon met speciale petrie cleaner en kiwi schoen(en)smeer. Ik vind alleen dat ze niet mooi glimmen.. Weet iemand hoe ik het beste mijn laarzen mooi glimmend kan maken?
Is zwarte ledervet bijvoorbeeld een optie?

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:05

Laarzen schoonmaken, kiwi schoensmeer in de fik steken, opbrengen en dan nawrijven met een panty.

Urielle

Berichten: 50078
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:11

ja, of met een magic glanssponsje nawrijven. Niet vetten, dan zakken je laarzen in als een plumpudding.

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:14

Urielle schreef:
ja, of met een magic glanssponsje nawrijven. Niet vetten, dan zakken je laarzen in als een plumpudding.

idd.. zo'n glanssponsje werkt ook super

Nooit leren laarzen met ledervet doen

Maaaikea

Berichten: 808
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 21:55

Oke, ik zal van de week meteen proberen! Bedankt voor jullie reactie

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Hoe krijg je mooie GLIMMENDE laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:54

Hoe laat ik mijn leren rijlaarzen glimmen?



Ten eerste heb je schoenpoets nodig en wel van het merk KIWI.
In de meeste supermarkten is dit wel te koop, in de kleur van je laarzen. Daarnaast heb je wattenschijfjes nodig, een paar oude panty's, een schoenpoetsborstel voor het uitpoetsen en een aansteker. Maak de laarzen goed schoon, er mag geen zand of modder opzitten en de laarzen moeten aan de buitenkant droog zijn. Maak vervolgens ongeveer vier wattenschijfjes nat en knijp ze goed uit. Steek de schoenpoets aan met de aansteker (doe dit buiten, voor de veiligheid) en laat het even branden, zodat het kan smelten. Doe het dekseltje op het doosje, zodat het vuur dooft. Doe echter nooit het dekseltje er helemaal op, want dan ontploft de schoenpoets en zit je helemaal onder!

Smeer met de vochtige wattenschijfjes de vloeibare schoenpoets dun op de laarzen (niet op de binnenkant, want dan wordt je shabrak haast niet meer schoon) en laat het stollen.

Poets de laarzen zachtjes uit met de schoenpoetsborstel en vervolgens net zo lang met de panty's over de laarzen poetsen, totdat ze glimmen. Het resultaat is nooit direct zichtbaar, het duurt enkele malen voordat een optimaal glans ontstaat!

Zo moet het volgens Anky
Ik heb het ook zo gedaan, en die van mij glimmen nu wel

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:59

Eerst laarzen goed schoon maken, schoensmeer in de fik steken en daarna dekseltje erop doen zodat het vuur uit gaat, schoensmeer op de laars smeren, met schoenborstel uitwrijven en daarna net zolang met een panty over te laarzen poetsen tot ze glimmen! Succes!

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:29

Je kan het ook met ei laten glanzen. Gewoon een paar eieren kloppen en met een kwast op je laarzen smeren

Poehee

Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:32

Schoonmaken, op poetsen met schoensmeer en dan een beetje haarlak erover!!! Maar dan moet het niet gaan regenen.

Pur
Berichten: 833
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: zuid-beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:35

laklaarzen nemen wil ook helpen

CeesRinkoJarig

Berichten: 1540
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Hoe krijg je mooie GLIMMENDE laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:36

baby olie!!

Pur
Berichten: 833
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: zuid-beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:36

en anders kiwi en dan uitwrijven met een panty

Superschaap
Berichten: 46
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Thuis ;)

Re: Hoe krijg je mooie GLIMMENDE laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:38

Ik heb een soort zwart sponsje gekocht bij de ruiterwinkel. Het is een beetje vettig en geeft een glimmende zwarte kleur, alsof je laarzen nieuw zijn. De eerste keer dat je het op je laarzen doet, moet je het misschien even laten intrekken en dan na een dag opnieuw doen, dan zien ze eruit als nieuw!
Het is bovendien wel verstandig om het direct na het rijden te doen, als je je laarzen de rest van de dag niet meer nodig hebt, want het trekt veel stof (van het hooi) en zand aan, omdat het een beetje vettig is. Een uurtje voor een wedstrijd kun je het er wel snel opdoen, vlak voordat je gaat rijden moet je dan even met een droge spons of zachte doek het stof eraf nemen.

papiertjuh
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Sassem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:45

ik maak ze altijd schoon, en dan doe ik meestal met gewone zwarte schoenpoets (het rubberen laarzen) en dan nog met wat olijfolie eroverheen. en dan zijn ze weer wat zwarter en glimmen ze weer mooi.

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:16

esch schreef:
laklaarzen nemen wil ook helpen


Haha, jij bent net zo verwend als ik . Ik heb ze op aanraden van jou ook maar besteld!

xafir

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: renesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:18

je moet self shine cream halen bij een verton winkel als je dat er goe dgelijkmatig opsmeert krig je een soort laklaagje. dan zo'n glansspons erover en ik krijg regelmatig de vraag heb jij laklaarzen terwijl ik ze niet heb!

Maaaikea

Berichten: 808
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 16:50

Haha laklaarzen zijn een slim idee, maar aan 1 paar laarzen heb ik wel genoeg
@ Superschaap: weet je ook hoe dat sponsje heet? Dat lijkt me het het snelst resultaat geven En hoef ik ook niks in de fik te steken
@Xafir: Verton winkel? Is dat een schoenenwinkel oid?

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:52

ik gebruikte altijd slaolie werkte goed.

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:55

En met rubberen laarzen ?

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:00

slaolie

Jennnnn

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:06

bij mn rubberen laarzen deed ik altijd eerst met water en zeep en dan met baby-olie/sla-olie oid moet je alleen niet doen net voordat je gaat rijden... trekt ook zand aan

heb nu net leren laarzen, ben ik nu aan t uitlopen *auw *
maar tegen mij zeiden ze (zowel in de ruiterwinkel als op de manege) dat ik ze juist WEL in moest vetten, zodat t leer beetje soepeler werd en ik ze makkelijker uit kon lopen... ??

xafir

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: renesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:33

ja verton schoenen winkel! daa rhebben ze dat spul

Superschaap
Berichten: 46
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Thuis ;)

Re: Hoe krijg je mooie GLIMMENDE laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:36

@ maikymouse3; Ik heb hem even naar beneden gehaald Er staat op: VG Best Quality, Glansspons. Ik zie nu ook dat het prijsstickertje er nog op zit Daarop staat Quick Shine, Zelfglans spons. Ik heb 't gekocht bij Divoza's Horseworld (in Zoetermeer). De prijs is €3,61 als je dat ook wilt weten

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:33

Dat met KIWI schoensmeer in de fik zetten heb ik geprobeerd, maar het wil niet fikken.

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:46

Na het rijden borstel je het ergste vuil er vanaf... Je zet je laarzen in de garage... Je wandelt het huis in... Kruist je pa die vraagt "hoe ging het rijden?" ... Geeft hem een kort verslagje en zegt dat je gaat douchen... Komt weer naar beneden, wandelt naar de garage en ... Tadaaaa... Gepoetste laarzen
Papie werkt ook volgens de Anky-way, trouwens.