Lessen bij een instructeur/-trice met een wachtlijst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Lessen bij een instructeur/-trice met een wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 16:37

Zie topictitel, ik heb een aantal vragen:

* Hoe lang van te voren kun je je het best opgeven?

* Spreek je met die instructeur/-trice een maand af wanneer je begint of wordt je gebeld als er plaats is?

*En wat als je de dag die vrijkomt niet kunt, wordt je dan weer onderaan geplaatst?

* Moet je per se met een paard op niveau komen (en welk niveau is dan 'op niveau?) of mag je ook je jonge paarden meenemen?

* Schrijf je je in bij één bepaalde instructeur of 'just for sure' ook ergens anders nog?

Ik kan me voorstellen dat verschillende mensen verschillende ervaringen hebben, dus misschien wil je erbij schrijven om welke instructeur het ging.

Alvast bedankt.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 11:17

schop

Pava

Re: Lessen bij een instructeur/-trice met een wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:01

Ik heb er geen ervaring mee.

Een vriendin van mij heeft gelest bij Nicole Werner. Die hanteerde ook zoiets als een wachtlijst. Tenminste, als ik me goed herinner. Die vriendin heeft een aantal keren gebeld en uiteindelijk belde Nicole terug dat ze een plekje had. Maar wel op de dag en het tijdstip dat Nicole het beste uitkwam. Zij heeft zich toen gewoon aangepast aan de voorkeur van Nicole.

Ik zou zelf in deze situatie mij op de wachtlijst laten plaatsen, maar ondertussen toch doorgaan met zoeken naar een andere instructeur. Wie weet kun je bij iemand anders ook terecht. Als dat goed klikt, zou ik lekker daar gaan lessen tot er een plekje vrij is bij de wachtlijst-instructeur. Je kunt daar dan altijd nog een keer heen gaan en aan de hand daarvan je definitieve keuze maken.

DenK4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:14

Ik denk dat je deze vragen het best kunt neerleggen bij de betreffende instructeur-instructrice... Denk dat die het best kunnen vertellen wat hun werkwijze is.

Urielle

Re: Lessen bij een instructeur/-trice met een wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 14:35

Bedankt voor de reacties! Meer ervaringen zijn uiteraard welkom

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:43

Vaak is zo'n verhaal over een wachtlijst een smoes om een leerling niet aan te nemen.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:45

In mijn geval had mijn instructeur ook niet direct plek voor me en heb ik afgesproken dat ik na de vakantie zou bellen, dan zou hij een nieuw schema maken. Ik heb het tijdstip en de dag helemaal van hem af laten hangen. Wilde namelijk erg graag bij hem rijden en ik moet zeggen, rij nu een half jaar bij m en ben er echt heeeel blij mee!!!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 16:57

Jippie schreef:
Vaak is zo'n verhaal over een wachtlijst een smoes om een leerling niet aan te nemen.

Ik geloof van de 'grote namen' wel dat ze echt geen tijd hebben, het gaat niet om Mieke van de hoek zeg maar

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:09

Ik denk dat je het beste met de instructeur kan bellen. Die kan je het beste antwoord geven op je vragen. Vraag wanneer hij denkt dat er een plek vrijkomt en bel tegen die tijd nog een keer. Zodat je zeker weet dat hij je niet vergeet.

Volgens mij reed je nu voorlopig niet maar als je erg graag een les wil dan kun je in de vakantieperiode of in een periode dat er een griepgolf heerst of iets dergelijks altijd een keer bellen of er geen uitvallers zijn en of je dan voor één keer hun plaats mag innemen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:11

Urielle schreef:
Jippie schreef:

Ik geloof van de 'grote namen' wel dat ze echt geen tijd hebben, het gaat niet om Mieke van de hoek zeg maar

Juist die grote namen hebben geen zin om aan Jan en alleman les te gaan geven. Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen die graag even in de keuken bij een grote naam komen kijken om vervolgens weer net zo snel te stoppen en rond te bazuinen dat het allemaal niets was. Om niet arrogant over te komen wordt er dan snel geroepen dat er een wachtlijst is......

Zodra een 'grote naam' het erg druk krijgt wordt direct het lesgeld verhoogd, op die manier vallen er ook wel weer leerlingen af, of komen ze minder frequent waardoor er weer snel ruimte is voor nieuwe leerlingen. Kwestie van vraag en aanbod

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 06:11

Ja okay, ik snap het idee. Nou heb ik nog niet eens gebeld, maar goed, ik kan allicht eens bellen en vragen hoe het zit, want ik heb het fenomeen 'wachtlijst' ook maar van horen zeggen. Overigens heb ik van bepaalde instructeurs gelukkig gewoon bericht terug gehad dat ze vol zaten en geen nieuwe leerlingen aannamen dus dan weet je gelijk waar je aan toe bent
En wat Lindsey zegt: een losse les is ook welkom (tegen de tijd dat ik weer veilig op kan stappen) dus wie weet haal ik dat er dan uit.

Levita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:14

Ik weet van Coby en Marlies dat ze altijd probeerde een plek voor iemand te vinden. Als dat niet lukte dan werden mensen doorverwezen naar een stalruiter.