Hoe houdt ik de kalkoen gaten open?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Hoe houdt ik de kalkoen gaten open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 16:07

Heey
mijn paard staat rondom op ijzers met kalkoengaten. Maar hoe kun je die het beste ''open'' houden? Ik ga vandaag proberen om er stukken watten in te proppen.Heb zondag wedstrijd...Iemand nog andere tips?
Groetjes Barbara

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:08

watjes met hoevenvet of van die oordopjes

Claudjeambam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:10

Ik maak ze altijd een dag voor de wedstrijd schoon. Eerst het ergste vuil eruit halen met een kleine schroevendraaier en dan met de tab. Vervolgens doe ik er watjes met vaseline in. Dit werkt prima. Ik weet dat er ook speciale rubberen stops te koop zijn om in de gaten te stoppen, maar heb hier geen ervaring mee en weet niet of ze goed blijven zitten. Maar de watjes werken iig prima.

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:11

met watje kun je ze proberen open te houden.

marlou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:12

Een dag van te voren shoonmaken en er dan watjes in stoppen werkt het beste
die dopjes die er speciaal voor bestaan vallen heel vaak uit

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:14

Gewoon van die (gele) oordoppen, watten kunnen nog pluizen en achterblijven in het schroefdraad.
Tegenwoordig zijn er ook gewoon schroeven te koop die je er met een schroevendraaier in kunt draaien (met een beetje vaseline).

eertjuh22

Re: Hoe houdt ik de kalkoen gaten open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:27

je heb ook van die zwarte rubbere dopjes om in je (schone)schroefgaten te steken...

die kun je er met een schroevendraaier of met een spijkertje ofzo eruit halen voor een wedstrijd en dan blijven ze schoon...

na het rijden kan je ze er weer in doen en blijven ze weer schoon..

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:29

ik doe ook soms die gele oordopjes erin en dat gaat redelijk die dopjes vallen er bij mij altijd uit ik doe ook 1 dag van te voren schoonmaken en watten met hoefvet erin en dan voor ie de trailer opgaat nog ff controleren.....

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:31

Ik gebruik van die zwarte dopjes, dat bevalt me tot nu toe het beste.
Van die schroefjes vind ik niet ideaal, mijn paard is op wedstrijden vaak onrustig, en dan duurt het net te lang om ze eruit te draaien.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:56

Cyntje schreef:
Gewoon van die (gele) oordoppen, watten kunnen nog pluizen en achterblijven in het schroefdraad.
Tegenwoordig zijn er ook gewoon schroeven te koop die je er met een schroevendraaier in kunt draaien (met een beetje vaseline).

Die schroefjes heb ik ook, opzich wel handig, maar het neemt idd wel weer tijd om ze eruit te halen.
Bij mijn pony gebruikte ik ze ook wel, maar bij mijn paard nu maak ik ze vaak de dag van te voren schoon, en dan vlak voordat ze op de trailer gaat nog een keer.
Op de trailer worden ze toch niet echt vies, en dan heb ik wel snel de kalkoenen erin

Niens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:13

Wij stoppen er direct na het beslaan van dat gele schuim in wat in matrassen, kussens van banken e.d. zit. Een dikke prop en in stopppen met een hoefnagel. Ze blijven in weer en wind zitten, en je haalt ze er zo weer uit met een hoefnagel. De gaten blijven gewoon schoon en je kunt er zo weer nieuw schuim in stoppen.

Mn pa (smid) levert het er standaard bij.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:30

ooh dat is ook wel een handige oplossing niens!

vroeger ook wel eens van die dopjes gehad.. maar die kreeg je er met geen mogelijkheid meer uit

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:02

Die tip van Niens vind ik super
Ik gebruik vaak van die gele oordopjes, die knip ik door de helft en dan kan ik met 4 oordopjes rondom vullen.
Maar die oordopjes kan ik nu even niet meer zo gemakkelijk aan komen als eerder dus ik denk dat ik ook maar een pluk schuim opzoek
Verder vind ik watten met een klodder hoefvet eraan ook goed werken alleen kost het iets meer tijd.

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:04

die tip van niens is wel vet goed idd, dat ga ik ook eens proberen.

Jes

Re: Hoe houdt ik de kalkoen gaten open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:02

Uit het topic: Kalkoenen een Must?

Saffier schreef:
Pardon schreef:
@ Saffier: Ik ben ook erg benieuwd naar de schroefjes die de gaten afsluiten. Het schoonmaken is namelijk altijd een rotklus!

Ik heb ze van Harry's horse, zijn metalen schroefjes die je er zo indraait met een schroevendraaier.... Ik heb ze gewoon bij ons bij de ruitersport zaak gehaald.... Je moet ze wel elke dag / om de dag ff los draaien, of Koperdoop in t gat doen voor je ze er in draait, anders gaan ze vast zitten......