Wie heeft meer info over ohrun cursus?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Wie heeft meer info over ohrun cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:49

Ik heb op site van knhs gekeken maar vond daar niet echt duidelijk. Ja wel waar je over leert maar de rest niet echt. En kon ook geen e-mail adres vinden om het aan hen te vragen. Maar site was ook behoorlijk oud want ging erover dat in november 2005 weer nieuwe cursussen zouden beginnen.

Maar wie weet in welke plaatsen het word gegeven? Hoe vaak je eigen paard moet meenemen? Als je recreatief rijd kun je dan alsnog mee doen omdat je paard geen L is gestart? En wat zijn de kosten ervan?

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:18

Volgens mij kun je alleen mee doen als je L1 start gerechtigd bent. Tenminste dat is wel wat ik heb begrepen. Ik weet wel dat het hier in de buurt wordt gegeven maar heb er nniet veel informatie voor je over... succes iig.. ben zelf ook wel benieuwd naar de antworoden!

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:48

Je kan naar de Knhs afdeling opleidingen bellen en dan kan je vragen of ze je een folder toesturen daar staat alles wel in!
Het telefoonnummer staat wel bij de telefoonnummers in de paard & sport , succes!

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:00

Je moet inderdaad L1+1 zijn en het betreft een periode van, volgens mij 26 weken,waarbij je om de week je paard behoort mee te nemen!

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie heeft meer info over ohrun cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:04

ik ga eind dit jaar de opleiding via school doen (groenhorst college barneveld) en zij zeiden dat het volgens mij ongeveer 20 weken duurt. hoe het zit met de 1e fase (waarbij je L1 moet zijn) weet ik niet precies. je hoeft niet elke keer je eigen paard mee te nemen maar volgens mij wel regelmatig.
ik ga zelf de ORUN basis opleiding doen. hierbij hoef je helemaal geen wedstrijdervaring te hebben. je kunt dus ook gewoon als recreatieruiter meedoen. verder weet ik ook nog niet precies hoeveel het kost, dat ging mn lerares nog uitzoeken (heb me pas vorige week opgegeven ) maar via mijn school kan ik de ORUN goedkoper doen

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re: Wie heeft meer info over ohrun cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:11

elisabeth schreef:
ik ga eind dit jaar de opleiding via school doen (groenhorst college barneveld) en zij zeiden dat het volgens mij ongeveer 20 weken duurt. hoe het zit met de 1e fase (waarbij je L1 moet zijn) weet ik niet precies. je hoeft niet elke keer je eigen paard mee te nemen maar volgens mij wel regelmatig.
ik ga zelf de ORUN basis opleiding doen. hierbij hoef je helemaal geen wedstrijdervaring te hebben. je kunt dus ook gewoon als recreatieruiter meedoen. verder weet ik ook nog niet precies hoeveel het kost, dat ging mn lerares nog uitzoeken (heb me pas vorige week opgegeven ) maar via mijn school kan ik de ORUN goedkoper doen


De basisopleiding is wel wat anders dan de eerste fase. De basisopleding kan door iedereen worden gevolgd en is tevens ook een stuk eenvoudiger om voldoende af te ronden. Hierbij hoef je zelf niet te rijden!

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie heeft meer info over ohrun cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:23

talented schreef:
De basisopleiding is wel wat anders dan de eerste fase. De basisopleding kan door iedereen worden gevolgd en is tevens ook een stuk eenvoudiger om voldoende af te ronden. Hierbij hoef je zelf niet te rijden!


ja dat weet ik, maar als je het bericht van de TS leest dan zie je dat ze niet alleen naar de 1e fase vraagt. ze vraagt ook of je de ORUN kan doen als je alleen recreatief ruiter bent. en dat kan dus. en bij de basis rij je ook hoor. alleen niet op je eigen paard.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wie heeft meer info over ohrun cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:18

elisabeth schreef:
talented schreef:
De basisopleiding is wel wat anders dan de eerste fase. De basisopleding kan door iedereen worden gevolgd en is tevens ook een stuk eenvoudiger om voldoende af te ronden. Hierbij hoef je zelf niet te rijden!


ja dat weet ik, maar als je het bericht van de TS leest dan zie je dat ze niet alleen naar de 1e fase vraagt. ze vraagt ook of je de ORUN kan doen als je alleen recreatief ruiter bent. en dat kan dus. en bij de basis rij je ook hoor. alleen niet op je eigen paard.


Dat is alleen omdat jij het bij je opleiding doet, bij de normale basiscursus rij je niet. Dat is alleen theorie en lesgeven. Er was nog een bokker die dat gedaan heeft, afgelopen seizoen geloof ik.

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:04

Dan ga ik van de week maar eens de KNHS bellen om zo'n foldertje. En ik had inderdaad ook basiscursus gezien, maar heb liever de 1e fase. Omdat daar net wat meer word gevraagd. Maar vraag denk ik van beide foldertje dat ik even kan verglijken.

Arliss

Berichten: 131
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: Oosterhout NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:33

Ik heb de basis opleiding ook gedaan.. Is trouwens niet direct makkelijk hoor, vergis je niet! Wij hadden in de groep wat mensen die alleen maar wat recreatief les hadden gegeven en het niveau ligt toch echt hoger. je rijdt er geen paard in, maar je moet wel zorgen dat je een ruiter met paard mee kunt nemen zo nu en dan. iedereen moet een ruiter met lespaard hebben en dan word er lesgegeven door de cursisten, niet persee aan de ruiter die je zelf meeneemt overigens.
Het is een leerzame en interresante cursus. Ik geef les op een manege en ik heb er echt heel veel aan gehad! Ik ben de enige gediplomeerde instructrice en je merkt duidelijk dat mijn niveau in lesgeven hoger ligt omdat ik ook didactiek heb gehad enzo.

Ver2006
Berichten: 69
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:26

Ik heb eerste fase gedaan en moest om de week mijn paard meenemen. En inderdaad L1 + 1 en springen B +1 mits je alleen de dresuurcursus doet. Het duurde geloof ik 20 weken.

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:49

Arliss schreef:
Ik heb de basis opleiding ook gedaan.. Is trouwens niet direct makkelijk hoor, vergis je niet! Wij hadden in de groep wat mensen die alleen maar wat recreatief les hadden gegeven en het niveau ligt toch echt hoger. je rijdt er geen paard in, maar je moet wel zorgen dat je een ruiter met paard mee kunt nemen zo nu en dan. iedereen moet een ruiter met lespaard hebben en dan word er lesgegeven door de cursisten, niet persee aan de ruiter die je zelf meeneemt overigens.
Het is een leerzame en interresante cursus. Ik geef les op een manege en ik heb er echt heel veel aan gehad! Ik ben de enige gediplomeerde instructrice en je merkt duidelijk dat mijn niveau in lesgeven hoger ligt omdat ik ook didactiek heb gehad enzo.


Daar heb ik echt toch hele andere ervaringen mee. Mensen uit mijn omgeving sloten deze cursus af met een 9 terwijl zij écht totaal geen kaas hebben gegeten van het lesgeven en de kijk op het paardrijden. Ik stond er ook echt versteld van dat personen als deze een cursus m.b.t lesgeven met een voldoende af konden sluiten.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:22

talented schreef:
Daar heb ik echt toch hele andere ervaringen mee. Mensen uit mijn omgeving sloten deze cursus af met een 9 terwijl zij écht totaal geen kaas hebben gegeten van het lesgeven en de kijk op het paardrijden. Ik stond er ook echt versteld van dat personen als deze een cursus m.b.t lesgeven met een voldoende af konden sluiten.



Bij onze cursus is ook iedereen geslaagd, maar bij de basiscursus van een andere groep zijn er 2 gezakt.

De theorie is heel pittig en het lesgeven zelf ook.
Bij de basis hoef je inderdaad niet te rijden. Ik heb wel gereden omdat ik de cursus via school volgde, en we elkaar les moesten geven.

Arliss

Berichten: 131
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: Oosterhout NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:56

Bij ons was het nogal verdeeld. Ik vond dat de cijfers voor iedereen erg terecht waren. We hadden 2 mensen die gezakt waren op praktijk en 1 daarvan was ook gezakt op theorie (ook bij de mondeling). Ik denk dat het ervan afhangt bij wie je les krijgt en kennelijk ook van de jury bij het examen! De cijfers liepen bij ons uiteen van een 6 tot een 9..
Ik heb mijn cursus gedaan in Diessen (bij Hilvarenbeek).

TurdusMerula

Berichten: 23909
Geregistreerd: 09-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:03

Ik ken ook mensen die de basiscursus hebben gedaan.
Bij hen was het nog best aardig niveau.
Dit klinkt wat denigrerend, maar zo is het niet bedoeld.
Zij deden zelf ook veel extra dingen.

Ik denk dat de basiscursus heel erg afhangt van de cursisten en diegene die de cursus geeft.

Arliss

Berichten: 131
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: Oosterhout NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:51

Daar ben ik het mee eens. Bij ons werd er op hoog niveau les gegeven. De mensen vonden het een hoog niveau voor een basiscursus en onze cursus leidster Ellen zei ook altijd dat het zeker geen cursus is voor leken en dat het gewoon een opleiding op niveau is! Heb er erg veel geleerd.