Probleem KNHS met lidmaatschap....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Probleem KNHS met lidmaatschap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:09

Nou het zit als volgt, ik kreeg afgelopen week een brief van de KNHS dat ik op een wedstrijd op 5 mei onterecht ben gestart. Als code stond erbij dat de combinatie niet acties was...
Ik vermoed zelf dat het volgende is gebeurt (en dat zou wel heeel stom van ze zijn... ) Ik heb mezelf namelijk miv 1 mei als bestuurslid afgemeld (formulier wijziging bestuur) en in diezelfde envelop een formulier met afmelding als lid van mijn oude club per 1 augustus (ik heb me dus als lid afgemeld en niet als combinatie!!). De reden dat ik pas per 1 augustus heb afgemeld bij die club is dat ik nog tot dan ongeveer coupons heb en die op wil maken. Per 1 augustus wordt ik weer aangemeld bij mijn nieuwe club.

Hoe denken jullie dat dit kan??? Als het echt zo is gegaan als ik denk, dan dalen ze nu toch echt heeel hard in mijn aanzien daar bij de KNHS....

Ik heb een brief teruggestuurd met dezelfde uitleg, kunnen ze dit dan zo terugdraaien?? Ik had die wedstrijd namelijk wel een wp...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:29

Niemand???

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:27

Tis vaak een zooitje daar bij de KNHS.

Ik heb zowel bij de pony's als bij de paarden meerdere paarden in het Z uitgebracht. Door een ernstig ongeluk twee jaar niet gestart. Weer begonnen met een jong dier en na mijn eerste springwedstrijd werd mij doodleuk verteld dat ik eerst een wp in de dressuur moest halen. Ze zijn bij de KNHS al mijn gegevens van voorgaande jaren kwijt... Ook ik baal enorm, kan ik weer helemaal opnieuw in de B beginnen! Want volgens de KNHS heb ik nog nooit eerder gestart. Nu vraag ik je! *grumble* Ben nu dus op zoek naar een braverd waar ik "even" een wp mee kan halen in de dressuur, want met mijn huidige paard zal dat nooit gaan lukken...

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:01

Even heenbellen en uitleggen.. Daar kom je het verst mee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:23

Ja ik moest een schriftelijke reactie sturen binnen 2 weken, dus dat heb ik gedaan...

Mijn instructrice vertelde net ook dat ze had een keer in 1 envelop een afmelding van dr ene paard (was afgekeurd) en coupons aanvragen voor dr andere paard. Had ze na 3 weken de coupons nog niet, bleek dat ze haar beide paarden af hadden gemeld!!! Lezen...

anneM_Ajax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:27

hmm ja ik ken ook problemen
ik was vlak voor mn orun theorie examen ook ineens afgemeld. Toen ze het gingen onderzeoekn bleek dat ze een nummertje verkeerd hadden getypt en dus mij hadden afgemeld ipv de persoon die dat eigenlijk had gemoeten. Ik kreeg wel keurig excuses aangeboden.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:28

Is het niet zo dat je je alleen af kan melden per 1 januari?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:51

Dat hebben ze wel het liefst ja, maar tussendoor kan ook wel.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:27

Je kan je eerder afmelden bij 1 club maar je bent dan waarschijnlijk wel gewoon je complete contributie aan die club kwijt. Het lijkt mij gewoon een fout van de KNHS. Trouwens, de club bij wie je je per 1 augustus hebt afgemeld, moet jou afmelden bij de KNHS. Check even bij de club wat zij richting de KNHS hebben gestuurd. Misschien hebben zij jou als combinatie afgemeld ipv als individu. Je nieuwe club moet jou ook weer aanmelden bij de KNHS. Check te zijner tijd even of ze dat hebben gedaan. Houd rekening met een maand verwerkingstijd bij de KNHS. Ze lopen nog steeds enorm achter met hun administratie heb ik al gemerkt.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:30

Dit zijn bekende problemen en ik kan je vertellen het is raadzaam om alles te bewaren.
Zelf heb ik al mijn starts + winstpunten en nr. van de jury in een excel bestand gezet zodat ik in 1 klap aan de KNHS kan laten zien hoe of wat.
Ik ga nl over 2 jaar weer een startkaart aanvragen en ben er dan 4 jaar uit geweest ik hoop dat het op deze manier dan duidelijk voor ze is

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:03

Zo gaat het inderdaat wel vaker. Ik startte vorig jaar met een nieuw paard en wilde weten in welke klasse ik moest starten. Dus zeiden ze dat ik in de L1 kon starten. Krijg ik vervolgens een foutbrief datik in de B had moeten starten. Domme sukkels zijn het!! uiteindelijk is dat paard verkocht dus heb ik daar geen problemen mee gehad maar kreeg natuurlijk wel een waarschuwing!!
Mijn ervaring is dat je regelamtig een coupon moet bewaren en als er eits geregeld moet worden dan moet je ze gewoon platbellen!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:38

Dit hebben wij een paar weken geleden ook meegemaakt. Maar... hier kon de knhs niets aan doen (lag aan onze oude vereniging die er administratief een beetje rommeltje van maakt) binnen 2 dagen was alles weer geregeld + nieuwe startkaarten + nieuwe coupons... De ledenadministratie van de KNHS kan dus ook heel snel en goed werken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:29

karijn schreef:
Je kan je eerder afmelden bij 1 club maar je bent dan waarschijnlijk wel gewoon je complete contributie aan die club kwijt. Het lijkt mij gewoon een fout van de KNHS. Trouwens, de club bij wie je je per 1 augustus hebt afgemeld, moet jou afmelden bij de KNHS. Check even bij de club wat zij richting de KNHS hebben gestuurd. Misschien hebben zij jou als combinatie afgemeld ipv als individu. Je nieuwe club moet jou ook weer aanmelden bij de KNHS. Check te zijner tijd even of ze dat hebben gedaan. Houd rekening met een maand verwerkingstijd bij de KNHS. Ze lopen nog steeds enorm achter met hun administratie heb ik al gemerkt.

Ik heb mijzelf afgemeld bij mijn oude club (ik was namelijk secretaresse) Ik weet 200% zeker dat ik me als lid en niet als combi heb afgemeld, heb ik namelijk erg goed op gelet... Mijn nieuwe club zal ik idd tzt ff vragen of ze me echt aan hebben gemeld.