Hoe erg is achter de loodlijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Hoe erg is achter de loodlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 15:56

Hoe erg word achter de loodlijn bestraft?
Uiteraard werken we eraan, maar ik vroeg me het af.
Bedankt!

radje

Re: Hoe erg is achter de loodlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:08

Je hebt juryleden die het op ieder punt afstraffen, je hebt ook juryleden die het aan het eind er bij schrijven.

Volgens mij ligt het er ook aan in welke klasse.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:03

In de B en de L1 zou ik me er niet zo druk om maken, liever wat achter de loodlijn en fijn nageeflijk dan 'geforceerd' het neusje erop/er wat uit. Vanaf het L2 gaan ze strenger kijken, maar laten we nou eerlijk zijn, hoe veel paarden lopen er hele proeven met hun hoofd waar het hoort? En hoeveel juryleden jureren daar écht consequent op?

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:03

Ja das waar, ik had de laatste keer het niet met mijn punten gezien maar het stond wel onder aan mijn protecol ja. bedankt!

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:21

Ik ben Z geworden met mijn paard die te diep loopt, nu pas is ze goed opgericht

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:09

Remember schreef:
In de B en de L1 zou ik me er niet zo druk om maken

Waarom niet? Ook in de B en L1 wil je toch een goede aanleuning zien??

Angelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:15

radje schreef:
Ik ben Z geworden met mijn paard die te diep loopt, nu pas is ze goed opgericht

Te diep is iets anders als achter de loodlijn. Een paard kan nog zo opgericht lopen en toch achter de loodlijn.
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoever hij erachter loopt. Sommige paarden lopen echt met de kin op de borst, dat kan (n.m.m.) nooit een winstpunt worden...

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:26

KarinvdM schreef:
Remember schreef:In de B en de L1 zou ik me er niet zo druk om maken

Waarom niet? Ook in de B en L1 wil je toch een goede aanleuning zien??

Remember schreef:
In de B en de L1 zou ik me er niet zo druk om maken,

liever wat achter de loodlijn en fijn nageeflijk dan 'geforceerd' het neusje erop/er wat uit.

In elke klasse zie ik dat liever, maar toch vind ik dat hoe hoger je komt hoe meer je aan het totaalplaatje behoort te voldoen. Iets erachter vind ik niet per definitie een slechte aanleuning, aanleuning kan ook prima zijn met het neusje wat achter de loodlijn, net er naar waar het 'nageeflijkheidspunt' ligt zo te zeggen. Hoe verder je komt in je training hoe meer je dat punt moet kunnen verleggen om uiteindelijk op een stille constante aanleuning nét voor de loodlijn te komen. En dat is zo makkelijk nog niet, ik vind het al heel wat als je combinaties ziet die überhaupt een stille aanleuning hebben, laat staan dan ook nog met het neusje op de juiste plek.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:38

Sommige paarden lopen vanzelf wat makkelijker met de neus net achter de loodlijn. Als de afbuiging in de hals/nek verder goed is, dus het hoogste punt nog steeds achter de oren en de activiteit goed aanwezig is, lijkt het mij prima. Je ziet ook wel ruiters op wedstrijden die met het inrijden het paard letterlijk met de kin op de borst losrijden. In de proef lopen deze paarden vaak echt te diep. Persoonlijk zie ik het neusje er liever ietsje voor dan erachter maar ja...ik ben geen jury.

hola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:05

hajj, nou ik had eerst een pony die dat heeeeeeeeeel erg deed en waarbij t ook heel moeilijk was om t eruit te rijden ! maar waar de pony te diep loopt krijg je tog wel vaak een 5 nu had ik wel wat onderdelen die dat compenseren maar t blijft moeilijk om een winstpunt te halen !!!! groetjes