halstrekken en dan de teugels weer op maat nemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

halstrekken en dan de teugels weer op maat nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 15:41

Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie gaat in de proef?

De hele proef loopt ze mooi bij elkaar een mooie aanleuning.. Maar dan komt dat halsstrekken.. Halstrekken zelf is geen probleem ze kan heerlijk laag zakken! Maar dan dat punt dat ik dan de teugels weer aan ga nemen, dan gaat dat hoofd echt meters de lucht in en dan ziet ze vanalles.. Ik heb haar dan wel op tijd er weer bij.. Het gaat er dus om dat ik het contact dan even kwijt ben...en niet dat ze in verzet komt!

Maar wat vind de jury ervan als ik dus de teugels weer aan ga nemen dat ze dan eerst haar hoofd keihard omhoog gooit en vanalles gaat bekijken?? Het is niet zo dat ik dan de teugels alweer op maat heb , maar op het punt dat ik de teugels weer ga oppakken dus dat ik dan met mijn ene hand de andere teugel even weer iets oppak! dan ben ik het contact even kwijt....

Misschien iemand tips??? Want ik begin me nu eigenlijk wat in te houden dat ik haar niet alle ruimte geef die ze wel kan hebben.
Laatst bijgewerkt door Marus op 04-06-06 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

halleluyah

Re: halstrekken en dan de teugels weer op maat nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:44

In de B en L1 wordt teugels op maat nemen wel apart beoordeelt, dus als je paard er echt tegeninkomt zoals jij zegt zal je hier geen hoog cijfer voor krijgen.

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 15:46

Hmm het is niet er tegen inkomen.. het is dat ik dus nog contact heb met het halsstrekken en dan als ik de teugels wil oppakken het contact dus even kwijt ben..

Maaiikii

Re: halstrekken en dan de teugels weer op maat nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:32

Ja daar heb ik ook last van. Het moment dat ik de teugels oppak dan komt hij omhoog.

Misschien dat je tijdens het halsstrekken al meer contact moet houden.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:10

bij mij gaat dat ook altijd wat moeizaam, dan krijgt ze altijd de neigign om harder te gaan en koppie de lucht, maar had tot nu toe steeds 6jes, niets te klagen dus

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:06

Helaas kan ik in je profiel neit veel wijzer worden maar ik kan me zo voorstellen da tje paardje achter de teugel loopt. (ongeacht halsstrekken of gewoon op maat)
Probeer bij het op maat maken meer been te geven!

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 11:10

Ik zou idd misschien iets meer been kunnen geven! Nee ze loopt absoluut niet snel achter te teugel.. ze steekt juist vaker liever iets met haar neus uit!

dondeyne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:18

Ik herken dit wel bij mijn paard. Hetzelfde probleem! Bij mij helpt het wel om net voor het op maat pakken haar net iets ronder te rijden en dan op te pakken. Dan kan ze niet zo makkelijk eronder uit glippen