Welke cap vinden jullie het best?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuuLePuuL

Welke cap vinden jullie het best?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 12:20

Ik heb een vraagje aan jullie!

Ik ben afgelopen week van mn paard gelanceerd en dat had verkeerd kunnen aflopen, gelukkig draag ik altijd een cap, de HH pro plus. Maar deze geeft vind ik niet goed bescherming bij een val... Nou weet ik ook wel dat paardrijden en risicosport is maar toch!

Ik was van plan de GPA pikeur voor kids aan te schaffen, heb een klein hoofd namelijk dus pas deze... iemand ervaring met deze cap?

Afbeelding

En welke cap vinden jullie nou het beste?

Thanx!

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:22

ik zelf heb de HH gewone cap

margot123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:24

ik heb zelf zo'n cap met een draaiknop maar ik vind m erg vervelend hij schuift steeds omhoog en valt er bijna af

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:25

Aintree caps, zijn die hier verkrijgbaar eigenlijk?
Sorry geen ervaring met die cap.
Niks beschadigd bij die val?

JuuLePuuL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 12:30

@ margot 123: een casco heb jij zeker? ja daar heb ik ook geen goeie ervaringen mee, ik rij veel op het strand en vooral in rengalop zit zon cap niet goed en schuift ie omhoog...

@ juultje: nog nooit gehoord van die cap nee! En nee, niks beschadigd, blauw, stijf en wat hoofdpijn...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:40

Ik heb de GPA Carbon ( ??), zit prima en staat ook heel netjes.

Ik kan niet zeggen dat de pikeurcaps klein vallen, mijn hoofdmaat is 57 cm, en dat paste prima. De voering is in het begin alleen wat 'vol' en hierdoor lijkt de cap nauwer te sluiten.

JuuLePuuL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 12:42

Nee, die caps zullen ook wel niet klein vallen, maar ik heb normaal maat 54 ... en dan is een cap vaak nog wat te wijd...

lindsey

Re: Welke cap vinden jullie het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:49

Waarom denk je eigenlijk dat die HH pro plus geen goede bescherming biedt? Heb je de verkeerde maat cap?

Caps die voldoen aan de veiligheidsnormen behoren allemaal aan bepaalde eisen te voldoen. Daarmee wordt gegarandeerd dat alle goedgekeurde caps goede bescherming bieden. Zoniet dan waren ze niet goed gekeurd.

Blijft het natuurlijk wel van belang om een cap uit te zoeken die je goed past en lekker zit op je hoofd. Cap met een verkeerde maat of verkeerde vorm voor jouw hoofd kan natuurlijk nooit een goede bescherming bieden. Ieder hoofd is verschillend dus zal er nooit een merk zijn dat voor iederen even perfect zit.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:50

Ik heb de GPA, super is hij en zit als gegoten

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:54

Wat voor maat hoofd heb jij?
Ik heb 54 5/8 en ik heb de hh pro plus.
Bevalt goed!

JuuLePuuL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 13:00

Ik heb een klein hoofd en de HH zit niet lekker rondom mijn hoofd, de pasvorm is de niet goed. Alle caps die voldoen aan de normen daar mag je van uitgaan dat ze goed zijn, maar daar zit ook wel weer verschil tussen. En ik hoor veel goede reacties over de GPA'S.

Het is ook wel een goeie cap de HH maar aangezien ik al zo vaak er af val na bokpartijen o.i.d tijdens het buitenrijden ga ik liever voor wat betere kwaliteit. Dan maar wat duurder maar ik rij vaak en veiligheid is mij wel wat waard. Aangezien ik alleen maar buiten rij en weinig binnen in de bak, ook in de winter, is een goeie cap voor mij dus erg belangrijk!

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:18

Probleem is alleen dat je niet weet of de GPA's echt een betere kwaliteit bieden. Is er misschien ooit een cap-test geweest? Volgens mij heb ik ooit iets over een Duitse test gelezen... Ik ga eens even Googlen.

Anders ben ik toch geneigd te zeggen dat de HH caps niet onder hoeven te doen voor GPA's. Alhoewel dat natuurlijk weer niets zegt over de pasvorm en over hoe mooi ze zijn.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:15

Ik heb de GPA Carbone.

Een jaar geleden heb ik hem gekocht en ben er nog steeds tevreden mee. De cap zit zéér fijn en heeft een goede kwaliteit.

Je betaalt wat, maar dan heb je ook wat.

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:17

mijn gpa Kids....hihi ( ben bijna 26, uhum)

Maar wat de ts zegt, niet alle caps passen, een vriendin van me heeft de carbone en die zit bij mij niet lekker.
Terwijl die nog weer duurder is, mijn moeder heeft de h.h. plus en die zit bij mij wel goed. Maar ja toen had ik de kids al.

Ook fijn er zit een uitwasbaar binnenvoeringkje in, wel 1 maatje groter.

Tessie1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 08:43

Ik heb de HH pro plus, ben er super tevreden over, helemaal na mijn casco waardeloos ding.

papiertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:02

ik weet niet welk merk ik heb. maar ik heb een verstelbare cap. En ik vind hem heel handig. want ik heb ook een klein hoofd. en je kan hem gewoon op de goede maat draaien. En als je hoofd groeit maak je hem gewoon weer een stukje groter. Zo kan je veel langer met je cap doen.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:35

GPA Textium! Echt uber fijn!!

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:11

Ik heb zelf een Casco, maar daar ben ik absoluut niet tevreden over . Hij schuift en is zomer's erg warm, zit er aan te denken om dadelijk eens een keer een andere cap aan te schaffen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:14

MayraS2 schreef:
Ik heb zelf een Casco, maar daar ben ik absoluut niet tevreden over . Hij schuift en is zomer's erg warm, zit er aan te denken om dadelijk eens een keer een andere cap aan te schaffen.

En aan wat voor cap denk je dan?
Een casco is juist niet zo warm als alle andere caps,vanwege de vele ventilatie! Dus... Met een andere cap zal het er niet beter op worden
En het bandje wat aandraaien kan wel eens helpen om verschuiven te voorkomen

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:21

Ik heb al wel een hele oude (de Ecco ofzoiest?) maar bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of het helpt.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:32

Maakt niet uit,daar zitten ook ventilatiegaten in.
En bijv. een HH plus cap is dichter,en dus echt niet meer ventilatie ofzo hoor.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:13

Revanches schreef:
MayraS2 schreef:

En aan wat voor cap denk je dan?
Een casco is juist niet zo warm als alle andere caps,vanwege de vele ventilatie! Dus... Met een andere cap zal het er niet beter op worden
En het bandje wat aandraaien kan wel eens helpen om verschuiven te voorkomen

Dat bandje, dat is juist het pprobleem wat ik ook altijd had, halverwege de rit je casco van achteruit je nek vissen............
Bij de 2e casco heb ik het bandje op de juiste maat vast laten stikken.

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:16

ik heb een IRH geen problemen mee zit sterk en nog nooit iets aan me hoofd gehad toen ik viel

heb ook een casco maar die heb ik niet meer op..als ik viel was die al van me hoofd af voor ik de grond raakte..tja dan heeft het geen nut.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:59

Ik heb zelf de casco new master. Een hele fijne lichte cap, maar ik vind m zo lomp.
Als ik ooit wedstrijden ga rijden, wil ik een blauwe HH two tone cap.

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:01

Ik heb een HH pro Plus, zit heerlijk en dat met de ventilatie zit ook wel goed, heb geen nat hoofd meer als ik hem af die
En je krijgt er ook niet zo'n champion hoofd in