Verplichting: Te paard prijsuitreiking...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verplichting: Te paard prijsuitreiking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:29

Ik vroeg mij dit af....

Is het verplicht dat je te paard je prijs moet komen halen als dit in het vraagprogramma vermeld staat?
Ik zie het namelijk echt niet zitten om met mijn paard een prijsuitreiking mee te gaan maken. Dat wordt echt bloedlink mijn dame kenende
Je mag vaak ook wel met iemand anders zijn paard je prijs op halen maar om nou aan een wild vreemde zijn paard te leen vragen is ook weer wat

Dus wie weet hier het antwoord op?
Kunnen zij mij dit verplichten?

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:54

Ik heb geen idee.
Ik heb weleens gezien dat in de Z (kür) iemand zonder paard zn prijs ging halen en de ereronde niet meereed..

Kun je die vereniging niet een mailtje sturen oid?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:13

Waar in Noord-holland doen ze nog prijsuitreiking te paard bij dressuurwedstrijden?
Kringconcours Opmeer misschien nog, maar verder zou ik het niet weten

En als het over springen gaat ipv dressuur dan kunnen ze er beter maar gewoon aan wennen Groepjes bij de prijsuitreiking zijn hier meestal niet zo groot en je hoeft dan ook geen tijden stil te staan.

Als het in het vraagprogramma vermeld staat kan de organiserende vereniging je idd verplichten om te paard je prijs op te halen en hem anders laten vervallen.
(en nog een tip, leen geen Z-paard met stang en trens als je zelf geen Z gereden hebt, want dan krijg je als je de verkeerde jury treft je prijs nog niet )

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 07:10

Yep, ik heb het ooit bij de NBVR-kampioenschappen district Zuid moeten doen, en alleen een hoogdrachtige merrie kreeg ontheffing.

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:14

Op het CH van de Zaanse Ruiters doen ze het o.a. (denk dat je die bedoelt, n.a.v. vorig jaar...) Ik zou melden dat je paard wel eens rot uit de hoek kan komen en of ze dat verantwoord vinden voor de andere deelnemers. In Heiloo is er een aantal jaar geleden een meisje onder een paard terecht gekomen omdat het paard flipte, en op dat soort dingen zit niemand te wachten lijkt me. Met Tup zou ik het inmiddels wel aandurven, dus die mag je best lenen als we elkaar weer eens tegenkomen.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:32

op het RMO moet het ook en daar krijg je ook geen vrijstelling van dacht ik...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:07

sphinxie schreef:
Op het CH van de Zaanse Ruiters doen ze het o.a. (denk dat je die bedoelt, n.a.v. vorig jaar...) Ik zou melden dat je paard wel eens rot uit de hoek kan komen en of ze dat verantwoord vinden voor de andere deelnemers. In Heiloo is er een aantal jaar geleden een meisje onder een paard terecht gekomen omdat het paard flipte, en op dat soort dingen zit niemand te wachten lijkt me. Met Tup zou ik het inmiddels wel aandurven, dus die mag je best lenen als we elkaar weer eens tegenkomen.

Aankomende zondag 11 juni moet ik starten in Heiloo.
In het vraagprogramma staat dat je te paard je prijs op moet komen halen.
Vandaar mijn vraag....
Ik geloof dat jij 11 juni bij de Beemster start, had Tup graag willen lenen
Ik ga wel gewoon kijken hoe [paard] is, als ik uberhaupt iets win
Flipt ze tijdens de prijsuitreiking spring ik er wel van af, beter dan dat er ongelukken gebeuren.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:16

Anoniem schreef:
Flipt ze tijdens de prijsuitreiking spring ik er wel van af, beter dan dat er ongelukken gebeuren.

Je kan er beter gewoon op blijven zitten en bij de groep wegrijden/stuiteren Op een losgeraakt paard tussen al die paarden zit ook niemand te wachten denk ik

Nooit geweten dat ze nog ergens prijsuitreiking te paard deden bij de dressuur hier in de buurt Weet alleen dat KC Opmeer altijd parade had aan het einde van de dag.

haffylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 00:32

Meestal is het zo dat je met dressuur de prijzen zonder paaard kunt op ha;len mits dit ergens vermeld staat dat het wel moet en bij springen is het ten alle tijden met het paard ophalen van prijzen

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 01:04

Op de wedstrijd van 11 juni waar ik aan mee doe, moeten alle 1e prijswinnaars van de dressuur te paard de prijs afhalen. Ik heb dat ook nog nooit meegemaakt in de 7 jaar dat ik wedstrijden rij.

Het lijkt me behoorlijk rot als je als een van de eerste moet starten (b.v. om 10.00) en je woont in de buurt (dus je brengt je paard terug, want om 15.00 uur is toch pas de uitslag). Om 14.00 rij je weer terug naar het terrein. Maar ja, neem je je paard weer mee of niet? Want ja, je reed wel goed. Toch paard maar weer meeslepen. Je komt op dat terrein en je bent 3e (ik noem maar wat). Paardebeest voor niets meegenomen...

Bij springen is het toch anders. Je weet dan al dat je in de barrage zit en wat je kansen zijn. Bovendien is de prijsuitreiking dan altijd meteen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:10

gomir schreef:
Je kan er beter gewoon op blijven zitten en bij de groep wegrijden/stuiteren

Je zult misschien op een steigerend of bokkend paard zitten (of allebei) maar hij klettert wel achter de rest aan hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:26

Bij ons doen ze het met de kampioenschappen alleen nog en dan zijn ze niet blij als je zonder paard komt. Ik heb mezelf echter voorgenomen om met Sydney echt nooit niet een prijsuitreiking te gaan rijden... Dan kun je ons net zo goed meteen voor de leeuwen gooien, niet vertrouwd dus dan doe ik dat niet hoe verplicht het ook is...

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:59

Misschien kom je wel een bekende tegen, dan kan je misschien wel het zekere voor het onzekere nemen.
En anders hopen dat het goed gaat en je vooral niet zo druk maken!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:01

ik heb het ook al eens meegemaakt en ben gewoon te voet de ring ingegaan.
om mijn paard nu 3 uur opgezadeld te laten staan zag ik niet zitten en in 2 minuten na de omroep wie iets gewonnen hadden een paard uit de trailer halen en opzadelen red je nu eenmaal niet

wat willen ze je maken dan, dat je je prijs niet krijgt

olijf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:39

Lowara schreef:

Idd dat kunnen ze doen, voor zover ik weet heeft alleen een hengst vrijstelling!!
Vind t persoonlijk ook niet geweldig hoor en op gras al helemaal niet, want de een doet netjes de stiften uit maar de ander niet en als je een haal krijgt ben je mooi in de aap gelogeerd!!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:47

Die prijsuitreiking te paard moeten ze gewoon afschaffen, nutteloos gebeuren. Staat je paard daar een aantal uur op de trailer te wachten om dat stuk ijzer en die strik op te mogen halen terwijl hij al lang op stal had kunnen staan. Na mijn laatste prijsuitreiking te paard werd ik pas weer wakker in het ziekenhuis, dus voor mij geen uitreikingen meer te paard!

Naar mijn idee moet je inderdaad wel te paard komen indien aangeven staat dat dit verplicht is. Als je een geldige reden hebt dat je paard er niet bij is, dan kan je wel vrijstelling krijgen (met een geloofwaardige blik wordt een reden nogal snel geldig bevonden !)

nikje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:51

ik vind het maar onzin maar als het er bij staat zal het wel moeten.. anders moet je die vereniging even bellen ofzo

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:24

Lowara schreef:

Ik had mijn paard al afgezadeld op de trailer terug staan, ben op stel en sprong gaan zadelen. Maar als ik niet ging, ging mijn prijs over naar de ruiter die na mij het hoogste aantal punten had.

Tazz

Re: Verplichting: Te paard prijsuitreiking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:07

Bij ons RMO is het alleen op het Dressuurfestijn verplicht. Na elke klasse op de finaledag. Dus geen ellelange wachttijden en maar 5 paarden in de ring!

Ik heb verleden jaar geen mensen op het secretariaat gehad die echt niet wilden/ konden meerijden tijdens de parade.

Overigens mocht dit gebeuren dan valt daar echt wel over te praten

Onze gewone wedstrijden zijn ook gewone prijsuitreikingen!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:57

olijf schreef:
Lowara schreef:

Idd dat kunnen ze doen, voor zover ik weet heeft alleen een hengst vrijstelling!!

dat is toch te belachelijk voor woorden? je hebt de prijs namelijk verdiend om een eerder verreden prestatie, niet om te paard je prijs in ontvangst te nemen
Concoursen die zo zouden handelen zou ik niet eens willen rijden, want die denken absoluut niet aan het welzijn van de rijdieren.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:22

Ik zou ook lekker mijn paard thuisbrengen..
Ze verplichten mij in elk geval helemaal niks.
En het ergste is dat je je prijs niet krijgt(wat denk ik niet zomaar gebeurd) Naja ik zeg altijd maar het gaat om de winstpunten en die krijg je sowiezo!

Ze moeten dat idd afschaffen als er iets nutteloos is is het at wel.

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:57

Ik moet idd naar de Beemster ja. Volgensmij stond inmiddels op de lijst dat niet alle prijswinnaars te paard hoeven. En anders knoop je een mooie rode strik in haar staart en wacht je af hoeveel mensen met jou in de parade willen rijden ...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:11

Tazz schreef:
Bij ons RMO is het alleen op het Dressuurfestijn verplicht. Na elke klasse op de finaledag. Dus geen ellelange wachttijden en maar 5 paarden in de ring!

Ik heb verleden jaar geen mensen op het secretariaat gehad die echt niet wilden/ konden meerijden tijdens de parade.

Overigens mocht dit gebeuren dan valt daar echt wel over te praten

Onze gewone wedstrijden zijn ook gewone prijsuitreikingen!

Kijk das nou eens aardig. Lekker snel na je proef en niet te druk! Super geregeld dan...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:32

sphinxie schreef:
Ik moet idd naar de Beemster ja. Volgensmij stond inmiddels op de lijst dat niet alle prijswinnaars te paard hoeven. En anders knoop je een mooie rode strik in haar staart en wacht je af hoeveel mensen met jou in de parade willen rijden ...

Dat is een goede!
Ik neem er maar een mee voor de zekerheid

Prijsuitreiking te paard slaat inderdaad nergens op.
Dat arme dier staat maar te verkneukelen in een klein trailertje! Nee, absoluut ook niet mijn ding.
Helaas dus wel verplicht bij deze wedstrijd.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:17

Mijn pony is, ondanks zijn leeftijd, ontzettend heet en wild met dit parades en dergelijke... toen ik op een onderlinge wedstrijd als ukkie niet durfde mee te rijden mocht ik zonder pardon vertrekken en kon ik fluiten naar mijn prijs. Niet echt kindvriendelijk en op een onderlinge wedstrijd vind ik het persoonlijk dikke onzin om daar moeilijk over te gaan doen, maar daar dacht mijn vereniging schijnbaar anders over

Moet zeggen dat het wel érg mooi kan zijn, zo'n lange stoet, met muziek en alles erbij! Het heeft wel wat... maar kan ook erg gevaarlijk zijn door bijvoorbeeld hindernissen of dergelijken. Maar zolang je vind dat het met jóu paard verantwoord is en je de kans dat je een ander verwond klein schat dan vind ik 't een erg mooi schouwspel!