paard kakt in in proef:S:S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

paard kakt in in proef:S:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 18:22

ik ben nu L1 met 8 winst en heb a.s. maandag weer wedstrijd.
als ik ga inrijden is hij eigenlijk altijd gewoon goed aan het been maar als ik dan met mijn proef begin......dan kakt hij egt in, hij reageert niet meer goed op mijn been.
de overgangen gaan wel allemaal goed maar tempowisselingen zoals middendraf en middengalop verknalt hij dan gewoon.

even als extra info: het is een fries van 8 jaar en hij is egt naja k zal maar zeggen cool van karakter.
schrik eigenlijk nergens van en is nooit gestresst.
met een wedstrijd is hij heel rustig en ik ben ook niet zenuwachtig, maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij ook in de proef goed aan het been blijft??????

en heeft iemand misschien tips voor de middendraf want dat vindt hij heel moeilijk:SS

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:27

Oretha

Re: paard kakt in in proef:S:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:37

Heel herkenbaar!! Dit probleem had ik ook. Maar ik vond het onzin waarom mijn pony met inrijden wel aan me been is en in me proef niet meer. Dat moet toch gewoon aan mij liggen. Dit gaat gelukkig steeds beter en ik heb geprobeerd zelf er op te letten dan ik niet anders ga rijden enz. Maar dat is toch heel moeilijk als je aan het rijden bent.

Ik heb nu een nieuwe instructrice erbij. Ik ben bij haar me proeven gaan rijden. Ik reed iedere keer een proef in de bak.....wat bleek? Ik maakte zoveel fouten en ik deed vaak dingen die ik normaal nooit deed. Bijv. overgang stap- galop kan mijn pony heel erg goed....in me proef ging ik in de stap al helemaal drijven en attent maken. Als gevolg daarvan ging me pony al een huppeltje maken. Ik had dat soort dingen helemaal niet door, dit gaat gewoon heel onbewust. Ik ben hier dus thuis heel erg op aan het trainen. Ik zit in me proef ook heel vaak onbewust te drijven terwijl dat helemaal niet nodig was!

Ik weet bijna zeker zoals jij verteld dat je paard met inrijden nog heel actief is en in de ring niet meer, dat dit ook echt aan jou ligt! Probeer erachter te komen wat er gebeurd in de ring....bij mij heeft het zeker een jaar geduurd voor ik erchter kwam hoe ik anders ging rijden in me proef! Heel veel suc6 ermee....en verwacht ook niet dat het gelijk veranderd..hier gaat tijd overheen.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:43

Hoe bedoel je blond, ik lees dus doodleuk "paard kakt tijdens proef" en denk bij mezelf....nou en??? Maar die van mij doet t ook en gaat dan ook nog stilstaan dus ik dacht toch even lezen.....
Voortaan beter titel lezen denk ik

Ik heb dit overigens ook met mijn vorige paard gehad en om heel eerlijk te zijn, kreeg ik m alleen echt fors aan het lopen als hij wat aan de nijdige kant werd. Dat vond ik dus echt geen oplossing en al het andere hebben we geprobeerd dus met dat paard ben ik gestopt met wedstrijd rijden. Wel kan ik je aanraden om die twee andere topics te lezen, daar staan echt goeie tips in!

snoeppig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 11:36

nou ik heb iid wel eens zitten denken van doe ik nou neit iets verkeerd, en ik denk ook dat ik er te veel moeite voor doe om hem voorwaards te houden dus ook iid erg veel ga drijven. Ik zal er zeker goed op gaan letten dat ik neit anders ga rijden als dat ik altijd doe.

in het begin was het heel erg, ik was toen zelf ook niet zo ver en had niet de kracht om hem toch voorwaards te kunnen rijden als hij neit wil. nu heb k daar meer ervaring mee en krijg ik hem toch wel redelijk aan het lopen.

mijn 1e buitenwedstrijd was zo erg dat ik hem neit eens meer in de draf kon houden. hij ging telkens stappen! egt zo erg, maar zo erg heeft hij het gelukkig nooit meer gedaan en tot nu toe heb ik altijd wel minimaal 1 winst dusjah het gaat nog goed:P
maar iig alvast bedankt voor de tips ik zal er zeker wat aan hebben. ik zal eerst eens goed bij mezelf gaan zoeken wat ik eigenlijk verkeerd doe en niet meteen alles op hem afschuiven want tegenwoordig gaat het wel stukken beter en doet hij teminste wel zijn best en ben ik niet die gene die alles moet doen haha want dat is zeeeeer vermoeiend

nikje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:08

ohh das wel vervelend!! anders moet je op een stukje een je proef waar je even niks hoeft te doen een keer flink boos worden!! tis niet zo netjes maarjah

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:33

Waarom zou je boos worden op je paard als je zelf de schuldige bent?

miepmans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:10

Sowieso eerst nagaan of je zelf echt niet anders gaat rijden in de ring. Verder zou ik hem met inrijden extra aan de hulpen zetten. En misschien voordat je aan je proef begint ene paar keer schakelen en dan het zweepje erbij als hij niet goed reageert?

Roxxiejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:50

Misschien rij je dan te lang in? Misschien is het alleen ff nodig om ff goed te rijden, dan lang te stappen en te trainen zeg maar. Zo heeft de mijne dat in ieder geval.

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:34

Ik reed te lang in en reed dan dus al alsof in de ring was. Of beter gezegd. Ik rééd mijn paard gewoon in de inrijbak. In de ring zelf wilde ik alles zo netjes doen dat ik vergat te rijden, mijn paard maakte er ook nog eens gebruik van als ik dan wel reed helemaal niet meer te reageren. Nu zijn we een jaar trainen verder en stond er op mijn protocol "tempo te hoog". Misschien is het tijd dat ik er ietsje minder fanatiek tegenaan rij. Stiekem was ik wel trots op die opmerking.

Nouka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:55

Iswan doet het ook, maar dat komt omdat hij zo ontzettend veel proefjes heeft gelopen dat hij er totaal geen zin meer in heeft.
Gewoon hetzelfde blijven rijden als met inrijden en consequent blijven.
Zo gaat het bij mij wel aardig