Ervaringen trailer Brenderup Imperial?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Ervaringen trailer Brenderup Imperial?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 11:09

Ik heb de kans om voor een erg leuke prijs via een kennis van mijn stalhouder een 9 jaar oude Brenderup trailer te kopen, type Imperial.

Ik was eens benieuwd naar de ervaringen van bokkers met ook zo'n trailer.

Dit is hem:
Afbeelding

Zijn er hier mensen die ook zo'n trailer hebben en wat vinden jullie ervan?

En wat zijn jullie ervaringen, meer in het algemeen dan, met gietvloeren bodems?

ikke

Re: Ervaringen trailer Brenderup Imperial?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:20

Brenderup is goed spul, dus indien goed onderhouden, gewoon doen.
Echter, debenk wel dat zo'n grote overhang voor de wielen een relatief hoge kogeldruk geeft!! Houdt er rekening mee dat deze trailer vol beladen minimaal 100kg kogeldruk geeft. Dit impliceerd dat je er een dikke bus of grote 4x4 voor moet zetten om die krachten goed te handelen. (Hopelijk niet die oude Renault 25 die erachter staat....)

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 11:53

Nee, dat wordt een Nissan Patrol
Die Renault is van mijn vriend
Bedankt voor je reactie!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:47

VSW --> RUI.

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 14:26

Pff, ik snap echt niks van dat nieuwe Bokt Een trailer is toch niet voor de ruiter?
Bedankt om hem te verplaatsen Maya!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:37

Inderdaad Brenderup staat voor kwaliteit. Let wel extra op de bodem, als deze nog goed is en je wil hem zo houden, dan kun je overwegen om er extra matten overheen te leggen.

Wij doen dit altijd met matten die we maken van oude transportbanden, het is even zweten om ze op maat te krijgen maar dan bevalt het ook super.
Na gebruik van de trailer de mest eruit halen, de mat wat oplichten en een steen eronder zodat mocht er wat vocht ondergelopen zijn dit mooi kan drogen.
Een aantal keer per jaar als we de trailer een grote schrob beurt geven matten eruit halen, na het drogen de matten er weer in en klaar is kees.
Je zou zelfs een paard met schroeven op de matten kunnen zetten, en die kan kappen zoveel hij zin heeft maar hij komt echt niet door die matten heen.

Zo blijft de vloer mooi heel en dat is weer erg gunstig bij verkoop van de trailer, matten kosten niet veel en het is even werk maar het betaald zich uiteindelijk dubbel en dwars terug.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:42

Brenderup zijn prima trailers!
Als je de kans hebt om er een te kopen: doen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 01:07

Amarie schreef:
Inderdaad Brenderup staat voor kwaliteit. Let wel extra op de bodem, als deze nog goed is en je wil hem zo houden, dan kun je overwegen om er extra matten overheen te leggen.

Wij doen dit altijd met matten die we maken van oude transportbanden, het is even zweten om ze op maat te krijgen maar dan bevalt het ook super.
Na gebruik van de trailer de mest eruit halen, de mat wat oplichten en een steen eronder zodat mocht er wat vocht ondergelopen zijn dit mooi kan drogen.
Een aantal keer per jaar als we de trailer een grote schrob beurt geven matten eruit halen, na het drogen de matten er weer in en klaar is kees.
Je zou zelfs een paard met schroeven op de matten kunnen zetten, en die kan kappen zoveel hij zin heeft maar hij komt echt niet door die matten heen.

Zo blijft de vloer mooi heel en dat is weer erg gunstig bij verkoop van de trailer, matten kosten niet veel en het is even werk maar het betaald zich uiteindelijk dubbel en dwars terug.

Bedankt voor de tip, er ligt nu idd geen rubberen mat op.
Hoe kan ik controleren of de bodem nog goed is? Want op het eerste zich ziet het er goed uit, maar ik heb geen idee wat ik er aan kan zien.
Waar vind ik zo'n oude transportbanden?

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:17

In schijndel aan de molenheide Noord zit een handelaar in van alles en nog wat (oa oud ijzer) die heet Netten en daar hebben wij ze vandaan. Misschien weet hij wel een adresje voor je dichter in jouw buurt.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:19

Deze trailer hebben wij ook. Het is echt een fantastische trailer met een super stabiele wegligging. Dt merk je vooral met veel wind. Hij blijft een goede wegligging houden en ligt heel fijn achter de auto.

Ik kan je de trailer echt aanraden. De trailer is lekker ruim en je hebt een heleboel berging voor al je spulletjes. Maar het belangrijkste punt is natuurlijk die fijne wegligging, want daar heeft je paard heel veel profijt aan!

Drea_Fen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:11

brenderup ben der super tevreden over..
heerlijke liging achter de auto.. lekker veel ruimte voor je knolliies.. perfecto...