Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

karin1985 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb dus net mijn eerste paardje gekocht of zeg maar liever veulen. Nou heb ik alle gewone kosten al bekeken, maar toen ik ging kijken voor een verzekering raakte ik het spoor een beetje bijster. Ik kwam eigenlijk vooral verzekeringen tegen voor gevallen dat ie doodging of niet goed werd. Ik wou eigenlijk ook een soort ziektekostenverzekering voor onverwachte kosten.
Ik heb nog gezocht, maar ik kan geen andere topic vinden die hier iets over zegt.
Hoe kun je een paard nou eigenlijk verzekeren (vooral een veulen)?
Wat vinden jullie van verzekeren? Noodzaak?
Hebben jullie nog tips?
hoi,
ik werk mijn hele leven al met paarden, en heb niet zo'n fijne ervaring met verzekeren. altyd kwam de maatschappy er wel onderuit.
als je paard boven de 4500 euro wil verzekeren dan moet hij rontgenologisch en klinisch goed gekeurd zijn(dit kost tussen de 250 en 400 euro) maar je kunt ook altyd informeren bij je eigen verzekering. je betaald een premie van 8% per jaar van het bedrag waarvoor je je paardje wilt verzekeren.ik heb mijn eigen paardje al 21 jaar en heb er nog nooit iets aan gehad, het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben.
succes!!!!![]()
Alvast bedankt
karin
Hebben jullie

Citaat:Maar had je dit soort dingen niet beter uit kunnen zoeken voor je je paardje kocht?