ruiterbewijs; nu doen of wachten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

ruiterbewijs; nu doen of wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 17:35

hoi

bij ons op de mange kunnen we vanaf dit jaar ons ruiterbewijs halen.
Aangezien ik regelmatig als ik op vakantie ben groepen met ruiters leid leek het me handig om me voor het ruiterbewijs op te geven.
Ik ben even verder gaan zoeken naar de kosten en toen kwam ik erachter dat er bij het ruiterbwijs dezelfde vcerzekering zit als bij het ruiterpaspoort ( die ik al heb).
Ze zijn nog bezig met de mogelijkheid om het ruiterbewijs bij te laten schriujven als CBR 3 .

kan ik beter wachten tot de mogelijkheid er is om het bij te laten schrijven of nual het ruiterbewijs pakken en dan 2 jaar met een dubbele verzekering zitten ?

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:36

ik weet niks van een verzekering bij je ruiterpaspoort? Die heb ik ook... En zit ook te bedenken om mijn cbr 1,2,3 te halen....

hoe zit dat nou?

ikke

Re: ruiterbewijs; nu doen of wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:49

ls de reden die je opgeeft de enige zijn, dan is een ruiterbewijs feitelijk volkomen nutteloos! Rustig afwachten dus.

Djaikha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:13

Het is idd waar dat er ongeveer dezelfde verzekering bij het ruiterbewijs zit als bij het ruiterpaspoort. Maar met je ruiterbewijs of met cbr 1, 2 en 3 kan je rijden in bepaalde gebieden waar je anders niet mag rijden zoals de Veluwe. Verder ben je met je ruiterpaspoort volgens mij alleen verzekerd als je op een manegepaard of -pony rijd.

Het ligt er dus aan wat je wilt doen of het handig is om je ruiterbewijs te halen.

arabella2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 20:19

hey
in de veluwe rijden doe ik toch niet
het gaat me eigenlijk alleen om de cursus , zodat ik ook leiding kan geven aan groepen met buitenrijden ( dit doe ik nu dus al regelmatig met buitenrijden).
volgende week zal ik effe vragen aan de manegehouder hoe het nu zit en dan zal ik mijn keuze maken

groetjes sanne

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:42

Als je nu de gelegenheid hebt zou ik het doen.. wie weet heb je t over 2 jaar wel erg druk en komt het dan niet uit ofzo.
Volgens mij is t ook niet zo gek duur dus ik zou daar voor gaan als je t financiel kan bekostigen.

Ceasar2015

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:43

ik zou het gewoon nu meteen maar doen:D

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:44

Nu doen! Het schijnt nogal omslachtig te worden in de toekomst (meerdere examens verspreid over een aantal maanden oid).

Edit: op dit moment is het een wassen neus maar ik denk dat het in de toekomst belangrijker wordt (verzekeringstechnisch enzo).
Laatst bijgewerkt door Adrija op 31-05-06 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:45

Wat ik gehoord heb (weet niet of het klopt, ik heb het ook maar gehoord van bepaalde mensen ), is dat over een aantal jaren de eisen nogal omhoog gaan, en dat het dan moeilijker gaat worden om hm te halen.. (Niet zo gek ook, het is nu echt een eitje ) Wat hiervan klopt, don't know. Maar als je nu in de gelegenheid bent, waarom zou je dan wachten? Lekker doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:04

Maaaike schreef:
Wat ik gehoord heb (weet niet of het klopt, ik heb het ook maar gehoord van bepaalde mensen ), is dat over een aantal jaren de eisen nogal omhoog gaan, en dat het dan moeilijker gaat worden om hm te halen.. (Niet zo gek ook, het is nu echt een eitje ) Wat hiervan klopt, don't know. Maar als je nu in de gelegenheid bent, waarom zou je dan wachten? Lekker doen.

Weet je: ik denk dat er over een paar jaar helemaal geen ruiterbewijs meer zal zijn!
Ik heb de mijne al van '87, toen zou het binnen afzienbare tijd verplicht worden, verzekering, eisen omhoog en meer van die flauwekul. Ondertussen zijn we 20 jaar verder en zijn ze nog altijd het niveau van kinderspeelgoed niet ontstegen. Ik betwijfel of ze dat ooit wel zullen doen........

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:45

ikke schreef:
Maaaike schreef:

Weet je: ik denk dat er over een paar jaar helemaal geen ruiterbewijs meer zal zijn!
Ik heb de mijne al van '87, toen zou het binnen afzienbare tijd verplicht worden, verzekering, eisen omhoog en meer van die flauwekul. Ondertussen zijn we 20 jaar verder en zijn ze nog altijd het niveau van kinderspeelgoed niet ontstegen. Ik betwijfel of ze dat ooit wel zullen doen........

Ik vroeg het me ook af hoor. Daarom zei ik nu ook, het is nu echt een eitje. Mochten ze het veranderen, dan is dat alleen maar eens nodig ! Maar inderdaad, of ze het doen? Ik vraag het me af. Het nut ervan zie ik er inderdaad ook niet van in. Als ik nu mn ruiterbewijs een keer nodig heb, dan ben ik bang dat ik hm eerst ergens ver onderuit een laatje moet zoeken en hm grondig moet ontstoffen
Maar ach, elke 2 jaar blijf ik hm maar netjes verlengen, wie weet waar je hm ooit nog voor kan gebruiken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:08

Maaaike schreef:
[
Maar ach, elke 2 jaar blijf ik hm maar netjes verlengen, wie weet waar je hm ooit nog voor kan gebruiken
[/quote]

Dat is ook mijn insteek, maar om nu te zeggen dat het nuttig is....
Dacht ik er eindelijk nut van te hebben door bij de Veluwe te gaan wonen, zeggen ze de samenwerking op

Enne voor TS: Je hebt geen papieren nodig om een groep te begeleiden in NL. In België en Frankrijk ligt dat heel anders en zjn de regels een stuk strenger, maar de opleidingen ook veel zinvoller.......

arabella2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 16:50

hoi
ik beglied groepen op de grens van duitsland en luxemburg
dus soms in duitsland en soms in luxemburg ( ligt aan het weer en welke paarden we mee hebben)

vorige week waren de manege-houders niet op de manege dus heb ik het nog niet kunnen vragen
'k zal het zaterdag alsnog doen
en tegen die tij mijn keuZE maken

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:50

hermlein1989 schreef:
hoi
ik beglied groepen op de grens van duitsland en luxemburg
dus soms in duitsland en soms in luxemburg ( ligt aan het weer en welke paarden we mee hebben)

vorige week waren de manege-houders niet op de manege dus heb ik het nog niet kunnen vragen
'k zal het zaterdag alsnog doen
en tegen die tij mijn keuZE maken

Begrijhp ik dat je een NL ruiterbewijs wilt halen om in Luxemburg/Duitsland groepen te gaan begeleiden?

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:57

Ik zou het doen.

Ik heb het zelf ook gedaan, vooral omdat je groepen begeleid.

arabella2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 17:59

@ ikke
dat wil ik vooral doen omdat ik mijn kennis van het buitenrijden en het leidinggeven daarmee ( hopelijk) wat kan verbeteren.
ook komen bij ons regelmatig mensen uit nederland rijden.
Van de iegenaar van de poaarden hoef ik mijn ruiterbewijs niet te halen maar hij zou het wel fijn vinden

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:54

hermlein1989 schreef:
@ ikke
dat wil ik vooral doen omdat ik mijn kennis van het buitenrijden en het leidinggeven daarmee ( hopelijk) wat kan verbeteren.
ook komen bij ons regelmatig mensen uit nederland rijden.
Van de iegenaar van de poaarden hoef ik mijn ruiterbewijs niet te halen maar hij zou het wel fijn vinden

*proest* Jij kunt waarschijnlijk de examinator van de SRR meer vertellen over buitenrijden dan hij aan jouw. Over het begeleiden van groepen zou ik me al helemaal geen voorstelling maken, dat komt niet eens aan de orde! De Belgen vinden ons ruiterbewijs een lachertje...
Laat maar zitten. Als je dan graag een goede opleiding wil, doe die dan in België. Dan leer je niet alleen ECHT zinvolle dingen, het heeft ook inhoudelijk waarde. Waarschijnlijk kun je via de VVR (de Vlaamse zusterclub van de NVVR) wel aan informatie komen. Het is in België namelijk verplicht om deze opleiding te doen.
Ook in Duitsland zijn hier opleidingen voor, al heb ik geen idee hoe dat precies is geregeld. Neem contact op met de VFD (de Duitse zusterorganisatie van de NVVR) die kunnen je alle ins en outs vertellen.