Unicorn Protector (vliegenspray)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Unicorn Protector (vliegenspray)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 11:52

Hoe zijn jullie ervaringen ermee?

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:35

ja ik heb er ervaringen mee.Het is handig zou je zeggen.Niet dus.Je smeert het erop en dan blijft het een aantal dagen werken.Klopt.Alleen vergeet je dat wanneer je gereden hebt af wat dan ook,het paard gaat zweten.Ik vindt het dan altijd toch fijn om mijn paard daarna helemaal af te spuiten.Weg spul.Nee dan is het niet handig.

Heb trouwens ook gehoord dat er best veel paarden allergisch op reageren.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 16:32

okay, dan heb ik net een miskoop gedaan
Speciaal nog gevraagd: blijft het ook werken als je paard heeft gezweten of in de regen staat? Ja hoor. Niet dus. En ik zorg altijd dat mijn paard flink werkt en daarna dus idd afgespoten wordt...
Nou, ik hoop dat er misschien nog een positiever verhaal komt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:17

Nouja, misschien niet. Je kan het sowieso altijd proberen.. hoewel ik wel weet dat het aan de dure kant is

Beesje

Re: Unicorn Protector (vliegenspray)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:59

Een kennis van me waar ik eerst altijd mee buiten reed voerde zijn ruin knoflook zodra hij begon te zweten was de knoflooklucht ook niet meer te harden...maar hij had wel duidelijk minder last van dazen. Die zaten allemaal bij mij >;)
Hoe goed het voor je paard is weet ik overigens niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:04

Die van mij was er allergie's aan .die stond onder de uitslag.Dus ik heb de bus aan een stalgenoot gegeven.En daar werkte het ook niet super.Zo wie zo geen dagen zoals er op stond.
Vind zelf de Atex Daasspray beter.Alleen heb ik jammer genoeg een bijna witte schimmel

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 10:23

Ik heb het nog niet gebruikt, het is nog niet echt vliegenweer maar ik geloof dat het dus een miskoop gaat zijn. Ach, voor die 25 Euro moet ik het op zijn minst proberen want het spul is nog flink duur ook.
Knoflook heeft hier nog nooit geholpen helaas, dat heb ik met mijn eerste paard al uitgeprobeerd.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:38

ik heb het twee jaar geleden al eens gebruikt, maaruh, die vliegen zitten precies op de trepen die je vergeten bent in te smeren. Rondom de ogen bijv. Dus, dan maar zonder die rommel, liever een vlieg op de rug dan in het oog.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 21:15

Ik heb het weggegeven aan iemand anders.
Wrangler stond onder de bulten de volgende dag en de vliegen zaten er gewoon nog op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:19

S had dat ook.Ik ben alleen tevresen van de Atexdaas spray.Een stalgenoot had hem geleend van de week en was met het paard het bos ingegaan ze zei ook ,ze blijven rond je cirkellen maar landen niet.Het enige jammere is dat het bruin spul is en ik een schimmel heb.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:58

Wij veermengen hertshoornolie, met citronel en water.
Geen vlieg meer in de buurt, en blijft lang zitten.

het nadeel van knoflook is dat het pas werkt als het paard gaat zweten, wat ze in de wei meestal niet doen.

Voor degene met vliegjes allergie, die smeren wij in met zonnebrandmelk, en gooien daaroverheen knoflookpoeder.
ik zeg altijd het is net een Frans stokbrood, maar het helpt, hij heeft gewoon manen en een staart.

Dit doen we wel dagelijks.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:14

silvana schreef:
Ik ben alleen tevresen van de Atexdaas spray.

Die heb ik nu ook Ik heb gelukkig een zwarte.

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:09

Ik ben heel tevreden over dit vliegenmiddel.
Na hard werken en daarna afspuiten werkt het bij Joep nog steeds.
Mijn zus gebruikt het ook en is ook zeer te spreken erover.
Op onze vorige sta gebruikte iedereen het (9 paarden) en voor zover ik weet waren zij ook tevreden.
We doe het altijd s avonds op, zodat ze niet in de zon staan met dat spul, want als ik dat wel doe, is het wel mis met de huid van Joep.
Eerst spuiten we de paardjes helemaal schoon, en dan smeren we het op als ze nog vochtig zijn.
En daarna op stal (of s avonds weer de wei op)
Op deze manier werkt het super en hebben ze ook geen last van allergische reacties.
En bij onze paarden werkt het echt een week.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:14

is dat dat gellige spul in een witte fles met paarse opdruk?
dat gebruikte iemand voor zijn sgw paard, en die raakte er helemaal oververhit van-> het bleek dat het spul de huid afsloot, zodat hij niet kon zweten. erg gevaarlijk dus. duurde trouwens een beste poos voordat het eraf was, ondanks wassen.
als dit iets anders is, dan sorry, maar de naam kwam me zo bekend voor....

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:18

silvana schreef:
Silvana had dat ook.Ik ben alleen tevresen van de Atexdaas spray.Een stalgenoot had hem geleend van de week en was met het paard het bos ingegaan ze zei ook ,ze blijven rond je cirkellen maar landen niet.Het enige jammere is dat het bruin spul is en ik een schimmel heb.

nee!!!Dit spul heb ik net gekocht,arhhhggghh voor mijn appaloosa few spot en platenbonte tinker met veel wit.Ieks balen!word je paard echt bruin?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:22

ja, van atex daasspray krijg je bruine vlekken op wit haar.
misschien kun je nog ruilen? of ruilen met een stalgenootje?
power phazer schijnt ook goed te zijn en vlekt niet (voor zover ik gehoord heb). maar ik heb een donkere vos, dus weet 't niet zeker.
succes...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:32

Zal weer even een update geven:
Had mijn paard helemaal ingesponst met Atex maar hij werd helaas compleet overvallen door de dazen, zonder dat hij zelfs nog maar zweette, dus wij hebben onze heil maar weer in de binnenbak gezocht die dag en zijn terug bij ons eigen vertrouwde middel: Zedan.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:54

welke zeddan heb je; de gewone of de BremsenBremse?

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:48

jeetje als je daar over nadenkt.. best wel een raar product want iedereen spuit hun paard in de zomer af na het rijden in de zomer.. en in de zomer zijn de muggen juist.. heel apart..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 20:10

dierfysio schreef:
welke zeddan heb je; de gewone of de BremsenBremse?

Normaal de gewone en nu voor het eerst BremsenBremse.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:32

is dat wat? heb normaal de gewone, maar die ben je na zweten wel kwijt, vind ik.
is die bremsenbremse wat dat betreft beter?
ik vind die atec daasspray zooooo stinken, ga ik echt bijna van over m'n nek Tong uitsteken
zoek dus iets wat wel goed helpt, maar niet zo stinkt. wie helpt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:23

Ik kom net terug uit het bos, de dazen komen wel maar landen niet.Ik denk dat er geen één middel is wat dazen helemaal uit de buurt houd.Wel moet je jezelf insmeren anders zit jij onder de steken.Maar voor mezelf heb ik autan muggemelk.Ik had de daasspray niet op haar hoofd gedaan daar had ik autan gedaan en helaas gingen daar de dazen zitten.Toen we terug kwamen heb ik haar gewassen daar kwamen de dazen ook op af.Tot ze de hersthoornolie roken.Ze waren gelijk weer weg Haha! .helaas krijg je de vlekken zelfs met citroenshampo niet uit je witte paard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 10:38

dierfysio schreef:
is dat wat? heb normaal de gewone, maar die ben je na zweten wel kwijt, vind ik.
is die bremsenbremse wat dat betreft beter?
ik vind die atec daasspray zooooo stinken, ga ik echt bijna van over m'n nek Tong uitsteken
zoek dus iets wat wel goed helpt, maar niet zo stinkt. wie helpt??

Mijne stinkt na het werk naar zweet met Zedan ( Ziek ) dus het helpt nog wel, maar bij mij helpt de gewone dus ook nog. Ik moet echt wassen om de geur weg te krijgen, zelfs gewoon afspuiten helpt niet helemaal.
Paarden zijn blijkbaar toch heel erg verschillend erin want bij Atec worden we allebei gewoon lekgestoken terwijl het volgens verschillende mensen op Bokt heel goed helpt. Op stal hielp Atec trouwens wel, had de muren met een Dettoloplossing afgewassen en er toen Atec overgespoten en het was toch beduidend rustiger dan bij het buurpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:12

Wat goed dat ik dit topic lees, zat ook al aan unicorn te denken.

zedan, daar ken ik alleen de bremse bremse van, hebben die ook nog andere dan?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 11:20

Ja, er is ook gewone Zedan, staat bij de paardendrogist op de site als Zedan SP.
zoekt even op internet....
Afbeelding