iets over wedstrijd van morgen.,!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

iets over wedstrijd van morgen.,!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 09:31

heyzz.. ik heb morgen een wedstrijd in eindhoven
het is de eerste wedstrijd van mijn tinker(springe)
ik doe me met de 50 cm,ik heb hier laatst ook een topic geplaatst maar nou heb ik nog een vraag

ik heb de laatste 2 weken heel hard geoefent met springen
maar in de galop komt ze nooit uit ze moet of te vroeg of te laat springen het ziet er heel raar uit. ik zou eigenlijk niet meedoen maar ze hadden me overgehaalt om toch mee te doen.
maar nu is mijn brandende vraag zal ik alles in draf pakken of toch in galop en dat alles eraf ligt

zelf kies ik ervoor om alles in draf te doen en als ze dan tog een galopje maakt het 1 keer wagen maar als de balk eraf dan ga ik gewoon verder in draf

hebben jullie nog tips

ik ben heel erg zenuwachtig dus ik hoop dat jullie nog tips hebben

groetjes iris

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:21

Zo zou ik het ook doen!!! Gewoon gaan zoals het je het lekkerst vind gaan!!
Heb je wel met een grondbalk geoefend? Of had je losse palen op je hindernissen?

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:09

Zo kun je het wel doen.

Ik zou alles eerst maar eens in draf doen. Daar heb je waarschijnlijk meer aan dan dat je paard er alles af gooit. 50 cm kan makkelijk in draf.
De kans is alleen groot dat je een heleboel tijdfouten krijgt omdat je een stuk langzamer gaat, mochten ze een tijd aanhouden. Maar daar zou ik me de eerste keer niet zo druk om maken.

Veel succes!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:12

tja die slijlfouten krijg je toch als je alles eraf knikkert dus dat maakt dan ook niet uit.

Blackflag

Re: iets over wedstrijd van morgen.,!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 15:34

Ik pak ook alles in draf denk ik
het is ene onderlingen wedstrijd maar er word wel op de tijd gelet
maar dat maakt niet uit
ik zal heus wel strafpunten hebben maar het is de eerste keer voor haar al heeft ze alles omver gegooit ik ben gewoon nu al trots op haar:)

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:42

hebben de parcoursbouwers tenminste ook wat te doen!!
Je bent vast foutloos!

berijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:59

gewoon gaan en plezier hebben. Proberen in galop maar als dat niet gaat, lekker draven!
succes!

Blackflag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:01

oosterhoff schreef:
hebben de parcoursbouwers tenminste ook wat te doen!!
Je bent vast foutloos!

hihi ik was niet bepaald foutloos;p
ik had denk ik stuk of 7 weigeringen en 4 balkjes
ik zat nog geen 10 sec in de inrijbak of ik lag alweer op de grond;p
maargoed heb er wel van geleerd:)

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:05

O haha lekkere wedstrijd, arme jij!
Maar je paard en jij leren er wel van, en doen wel
zo ervaring op.

Veel oefenen dan komt het wel goed!
Succes met de volgende, als je nog een keer gaat..

haffylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 00:38

heb nog wel een tip voor je veel oefenen met grond balkjes op de grond voor d ehindernis
die leg je gewoon wat verde vioor de hindernis een klein stuk je dan rijd je of rustiger of iets harder door als je aan rijd je moet proberen een midden weg te vinden in de galop zo dat ze uit kom het kan ook zijn dat je de wendig iets groter of kleiner moet rijden

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:35

Waarom toch gaan? Omdat anderen zeggen dat je moet? Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk nog niet wil omdat je paard er nog niet klaar voor is. Oefen dan thuis nog wat langer. Jij moet er trouwens voor zorgen dat je paard goed uitkomt voor een hindernis, niet je paard. Dit kun je oefenen door twee balken op ongeveer 20 meter van elkaar af te leggen en er dan in een constante galop overheen te galoperen. Probeer eens een sprong meer of minder te maken en tel zelf mee.

Dioxide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:43

Kris25 schreef:
Waarom toch gaan? Omdat anderen zeggen dat je moet? Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk nog niet wil omdat je paard er nog niet klaar voor is. Oefen dan thuis nog wat langer. Jij moet er trouwens voor zorgen dat je paard goed uitkomt voor een hindernis, niet je paard. Dit kun je oefenen door twee balken op ongeveer 20 meter van elkaar af te leggen en er dan in een constante galop overheen te galoperen. Probeer eens een sprong meer of minder te maken en tel zelf mee.

Het is niet haar eigen paard, maar verzorgpaard van de manege waar ze rijdt (Iris is m'n nichtje).