Wedstrijd proef op muziek buiten KNHS om. Hoe??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Wedstrijd proef op muziek buiten KNHS om. Hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 15:34

Mijn vraag is de volgende.
Je kan op officiele wedstrijden wel eens een kur op muziek rijden. Vaak is dit echter pas op het hogere niveau Z en hoger.
Nu zijn er veel meer mensen die het best leuk vinden eens een proef op muziek te rijden. Nu zou ik graag eens een wedstrijd organiseren waar een ieder op zijn niveau kan inschrijven om een proef op muziek te rijden. Ook mensen zonder startkaart.
Dit wil ik echter buiten de KNHS om doen. Het probleem wat je dan echter krijgt is dat er mensen zich in gaan schrijven in de L hoewel ze al m dressuur zijn oid en dat zou jammer zijn.
hoe kan ik dat het beste aanpakken zonder de KNHS in de weg te zitten.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 15:51

Edit:

Het gaat hier dan om een wedstrijd in bathmen en omgeving!!!

l0esjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:17

Ik dacht ergens gehoord te hebben dat dat officieel gezien niet mag, een wedstrijd organiseren buiten de KNHS om.

Maar anders kun je ruiters/amazone's die zich inschrijven misschien hun combinatienummer door laten geven.
dan kun je op de knhs-site controleren in welke klasse ze starten/startgerechtigd zijn

Lijkt me opzich een erg leuk idee, ik woon ook redelijk in de buurt van Bathmen!

Maar is die kur dan ook voor Z combi's of alleen lagere klasses?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 16:59

l0esjj schreef:
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat dat officieel gezien niet mag, een wedstrijd organiseren buiten de KNHS om.

Maar anders kun je ruiters/amazone's die zich inschrijven misschien hun combinatienummer door laten geven.
dan kun je op de knhs-site controleren in welke klasse ze starten/startgerechtigd zijn

Lijkt me opzich een erg leuk idee, ik woon ook redelijk in de buurt van Bathmen!

Maar is die kur dan ook voor Z combi's of alleen lagere klasses?

Afhankelijk van het aantal deelnemers worden er klassen samen gevoegd en dan wordt dus de uitslag op percentage bepaald.
Ofwel het zal dan voor alle klasse zijn!!

Ik heb ook ooit gehoord dat je geen wedstrijden mag organiseren buite deknhs om. Echter gaat het dan volgens mij om wedstrijden waarbij je bijvoorbeeld de proeven van de knhs gebruikt of inderdaat werkt met combinatienummers/startkaarten of startcoupons.

Dat wil ik dus vermijden. Zolang je daar niets mee doet kan ik mij niet voorstellen dat dat niet zou mogen. Je mag tenslotte toch ook gewoon een onderlinge wedstrijd organiseren!!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 08:14

Niemand verder?

l0esjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:42

Ja daar heb je wel gelijk in, ach zoals clubkampioenschappen maken ze bij ons ook gebruik van je combinatienummer maar die worden ook echt niet bij de knhs aangegeven

Als het door gaat hou ik me iig aanbevolen

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:28

Het is volgens mij zelfs zo geregeld dat knhs-startkaarthouders niet mogen starten op andere wedstrijden dan die van de knhs. Ik heb laatst van iemand begrepen dat je zo'n wedstrijd in ieder geval onder de noemer "oefen-parcours" of in dit geval "oefen-kür" moet onderbrengen.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 09:32

GeJe schreef:
Het is volgens mij zelfs zo geregeld dat knhs-startkaarthouders niet mogen starten op andere wedstrijden dan die van de knhs. Ik heb laatst van iemand begrepen dat je zo'n wedstrijd in ieder geval onder de noemer "oefen-parcours" of in dit geval "oefen-kür" moet onderbrengen.

Ik kan me niet voorstellen dat dat in de wet is vastgelegd maar ik zal ze er eens op nabellen. Ik kan me nog wel een springwedstrijd herrinneren waarbij mensen een berisping kregen voor het meedoen omdat het geen wedstrijd van de KNHS was vandaar dat ik het dus vraag.
Moet een oefenwedstrijd via een vereniging worden uitgeschreven of kan je dat als bedrijf ook doen?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:49

Hoe een en ander geregeld moet worden zou ik niet weten. Het is trouwens niet zo dat het bij wet geregeld is, maar wel via de reglementen en waarschijnlijk statuten van de knhs. Iedereen die lid is van de knhs is automatisch verplicht zich hieraan te houden. Het komt alleen nog wel eens voor dat alle regeltjes bij de knhs ook door henzelf niet altijd correct worden nageleefd.

goldwing

Re: Wedstrijd proef op muziek buiten KNHS om. Hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:13

wij hebben ook elk jaar met de finale van de onderlinge wedstrijd een kur op muziek voor alle klasse
De protocols staan in het boekje en zijn te downloaden van de knhs site
Je mag dit soort wedstrijden onderling best houden
Er word wel gezegd dat het niet mag van de knhs en dat jury's dit niet mogen jureren, maar wij hebben de onderlinge wedstrijden al jaren gewoon in clubverband en mensen van de manege pension klanten van de manege en niet startkaart houders en startkaarthouders die de onderlinge wedstrijden meerijden als oefen wedstrijd
Je mag er geen startcoupons voor vragen en het kan ook niet voor winstpunten

Als je geen vereniging achter je hebt staan of een manege die er brood in ziet om de verantwoording op zich te nemen stel ik je voor om niet zomaar iets te gaan organiseren want als er iets gebeurt en de ruiter klaagt je aan op nalatigheid of iets anders ben je hoofdelijk aansprakelijk en kan je je leven lang moeten betalen voor iets wat een begonnen is met een aardigheidje wat wel leuk leek

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 10:17

Ik zorg wel voor een evenementen vergunning en een verzekering natuurlijk als dat nodig is. daar ben ik gelukkig professioneel genoeg voor. We hebben ok al eens een clinic georganiseerd en datn zit je daar dus ook mee.
Een vereniging zal ik vast wel kunnen vinden maar ik doe het liever zonder ivm de opbrengsten die ik graag voor mijzelf houd. Niet dat ik het ze niet gun maar ik moet ook ergens van leven.

heb net geprobeert te bellen met de KNHS maar die zijn antuurlijk in gesprek!

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:40

l0esjj schreef:
Ja daar heb je wel gelijk in, ach zoals clubkampioenschappen maken ze bij ons ook gebruik van je combinatienummer maar die worden ook echt niet bij de knhs aangegeven

Als het door gaat hou ik me iig aanbevolen

Ik ook, maar dat wist je al!