Rare vraag - grote maten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:00

Hey, jij rijd op Manege de Heer! Wat leuk

Inderdaad, als mensen die een maatje groter hebben niet mogen paardrijden zouden ze geen kleding in die maten verkopen. Al moet ik wel zeggen dat het moeilijk is om een goed passende rijbroek te vinden als je iets andere vormen hebt

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare vraag - grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:26

Wat super dat er zo leuk gereageerd wordt trouwens !.

Arliss

Berichten: 131
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: Oosterhout NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:09

Volgens mij ben ik een van de zwaarste mensen op dit forum, op het moment rijd ik geen paard, ik geef alleen les (wat ik overigens ook leuker vind). Het rijden als je zwaarder bent ervaar ik wel als moeilijker dan voor slanke mensen, dat idee heb ik heel sterk en mensen in mijn omgeving met een maatje meer geven ook aan met sommige dingen wat meer moeite te hebben dan anderen.
Nu heb je al zoveel reacties gehad, maar ik wilde er nog even een tipje aan toevoegen. Je rijdt dan nog wel niet zo lang maar als je er nu niks mee kunt dan kan je er over een tijdje wel iets mee: mensen met stevige bovenbenen gaan vaak op de achterkant van hun benen zitten. om een correcte zit te hebben dien je op de binnenkant van je benen te zitten. Als je dus op je paard gaat zitten, draai je been dan zo in het zadel dat je bovenbeen met de binnenkant aan het zadel ligt. Het zit ook comfortabeler voor jezelf.
Succes met paardrijden!

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare vraag - grote maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:30

Arliss: bedankt voor te tip, ook ik zal er op gaan letten !.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:48

Gewoon lekker gaan rijden. Als je op een beetje een fatsoenlijke manege rijdt zullen ze je wel een paard geven dat je dragen kan. En zoals al gezegd een lichte ruiter die tegenwerkt is beroerder voor een paard dan een zwaardere ruiter die meer één is met de bewegingen van het paard.
Wat rijbroeken betreft komt ook Mondoni bij me op. De wat duurdere merken (Pikeur, Cavallo, Eurostar) vallen over het algemeen erg klein en smal. Daar raak je bij welke maat je ook hebt soms volslagen gefrustreerd van

Arliss

Berichten: 131
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: Oosterhout NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:52

contessa: geen dank

over de rijbroeken: ik heb altijd ervaren dat een betaalbare broek niet echt verkrijgbaar is in grote maten, afgezien van herenbroeken. Dat was al meerdere keren genoemd, ik vind het persoonlijk heerlijk zitten! Rare opmerking, maar de broekspijpen bij de herenbroeken zijn vaak langer, vind ik ook fijn

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:26

Ik heb voor normale broeken maat 46 maar van Harry's Horse kan ik 44 met gemak aan.
HH loopt volgens mij tot 46, mss pas je daar ook wel in.