help!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

naomivenema schreef:nou ikzou als ik jouw was eenpaard van 5 jaar kopen en een new forest

(denk erook aan dat je nog groeit enzo als je nog niet zo oud bent). Ras zou ik echt niet naar kijken ... 

chelsea82 schreef:Ik zou als ik jou was eerst eens kijken voor een verzorgpaard of eventueel een paard huren.Dat gebeurd tegenwoordig op veel stallen.
En besef wel dat je niet alleen de aankoopprijs van het paard kwijt bent.Er komt heel veel meer bij kijken.
Stallinsgeld.
Hoefsmid.
Dierenarts voor entingen.Bij ziekte of iets dergelijks kunnen dierenarts kosten heel erg oplopen.
Paardentandarts.
Ontwormen.
Voer.
Je spullen zoals zadel, hoofdstel, dekens, poetsspullen, verzorgingsmateriaal, en noem maar op.
Ik vindt na 2 jaar paardrijden een eigen paard kopen wel erg snel.Ik weet niet wat voor niveau je hebt.Maar met 1 lesje in de week op een manege heb je na 2 jaar nog niet echt veel rijervaring.Je krijgt pas echt ervaring als je dagelijks op een paard zit.daarom zou het verstandig zijn om eerst een paard te huren of een verzorgpaard te zoeken.Dan kun je er achter komen hoe het is.En of je het aan kunt.Er komt meer bij kijken dan alleen lekker rondrijden.Je hebt de verantwoordelijkheid over een levend wezen.
Een veulen of jong paard is al helemaal geen optie voor je.Daar ben je met 2 jaar ervaring absoluut niet aan toe.Je moet toch echt gaan denken aan een wat ouder paard.Een leerpaard.Waar je opstapt en mee wegrijdt.Die al zeer veel ervaring heeft.
Ik zou alles eens goed overwegen en heel goed nadenken.En het goed bespreken met je ouders.Een paard kopen is het probleem niet, maar alle overige kosten en werkzaamheden die vallen een hoop mensen tegen.
, iig boven de 20) sweetrebecca schreef:ik wil graag een paard kopen en ben druk met sparen maar ik weet niet of ik er aan toe ben ik rijd nu 2 jaar en ik weet het niet en als ik er 1 koop een ouder paard of een veulen en wat voor ras?
help!!
rooz_89 schreef:eerst verzorgpaardje zoeken.. dan weet je wat er allemaal bij komt kijken enzo