Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Melanieetjuh schreef:De meeste jury's kijken daar wel naar,..
onzin, wat maakt het nou uit hoe oud het paard is?
Fitzroy schreef:Melanieetjuh schreef:De meeste jury's kijken daar wel naar,..
onzin, wat maakt het nou uit hoe oud het paard is?
Onderbouw dit eens??
Zomaar zeggen dat jury's daar naar kijken zonder argumentatie vind ik een beetje vreemd.
Melanieetjuh schreef:Nou ik heb een vriendin, die heeft een paard van, 15 en die is al stijf etc,.
En loopt niet zo goed door meer, terwijl ze d'r goed de best aan doet, en dan krijgt ze daar toch minpuntjes voor...
Terwijl de jury*vind ik* daar toch wel anders naar kan kijken, niet te anders natuurlijk maar wel mee leeft.
Anderhalf jaar later hadden we de pnt voor t Z1 dus het ging allemaal vrij soepeltjes
. Fitzroy schreef:Ik kijk niet naar leeftijden, afstammingen en whatever dus bij mij maakt het niet uit of ik een jong of een wat ouder paard in de ring heb. Gewoon een goede proef neerzetten
.Melanieetjuh schreef:[
En loopt niet zo goed door meer, terwijl ze d'r goed de best aan doet, en dan krijgt ze daar toch minpuntjes voor...Terwijl de jury*vind ik* daar toch wel anders naar kan kijken, niet te anders natuurlijk maar wel mee leeft.
Ineke2 schreef:Melanieetjuh schreef:
[
En loopt niet zo goed door meer, terwijl ze d'r goed de best aan doet, en dan krijgt ze daar toch minpuntjes voor...Terwijl de jury*vind ik* daar toch wel anders naar kan kijken, niet te anders natuurlijk maar wel mee leeft.
[/quote]
In de dressuur krijg je nog altijd punten voor de verrichtingen die je laat zien. Als we punten zouden krijgen voor de mate waarin we ons best deden, dan werden we allemaal eerste.Ineke2 schreef:Dan geeft de jury mij dus geen royale punten. Ze kunnen mij toch niet anders gaan boordelen, omdat ik lichamelijk wat mankeer. Daarom oefen ik wel extra hard voor mezelf om het uiteindelijk tóch voor elkaar te krijgen en ben ik heel erg blij als mij dan uiteindelijk wél lukt. Dan weet ik tenminste dat ik het verdient heb en niet omdat de jury denkt "ach die heeft het moeilijk maar doet haar best dus geef ik maar een punt extra" Nee het moet gewoon GOED zijn!
absoluut niet. Ik vergeet als ruiter zo gauw ik in een pinguinpak loop om mijn paard achter zijn vodden aan te zitten en te blijven rijden ipv achterovergezakt met hem mee te liften door de proef.
en idd heb ik nog nooit gezien dat een jury aan de hand van de leeftijd jureert. Hooguit wordt er naar de leeftijd gekeken om bepaald gedrag/ beweging te verklaren. Van een 3-4 jarige is het logisch dat het wat wiebelig en onzeker de ring in gaat. En van een 25 jarige kan het zijn dat hij wat minder soepel toont.
(voorheen Z dressuur en M springen) en natuurlijk kregen ze wel eens commetaar op de leeftijd en de impuls en de sprong in galop. nu start ze L1 met hem , de eerste 2 wedstrijden is het wat minder gegaan, het zit allemaal wel in het beestje maar is er natuurlijk wat moeilijker uit te krijgen , derde keer L1 en ja hoor 190 punten!
mensen die zeggen dat het beestje op rust moet, maar ook mensen langs de wedstrijdring die het top vinden zo'n beestje in de sport te houden zolang die het zelf leuk vind!!! ook wel eens op het protecol: leuk zo'n oud beestje in de ring , is weer eens wat anders.