Euhm haha, de manen staan vaak omhoog, dus valt weinig aan te doen. Staart zo ie zo wel invlechten denk ik, voorpluk houden zoals hij is, of op knotje..?
yup, in de Penny Plus van deze maand (paardentijdschrift) staat dat je dan het witte deel van de manen aan elkaar moet doen. Dat is niet helemaal duidelijk vindt ik :S:P
ik zou gewoon zorgen dat ze voorpluk en en staart er mooi en verzorgt uitzien, je hoeft bij een fjord niet in te vlechten, ik vind het altijd wel gaaf als het los hangt geeft wel wat meer status, maar je zou wel zijn staart in kunne vlechten.. voorpluk zou ik los laten.. heeft je fjord lange manen? anders is er niet zoveel aan te doen, met langen manen zou je er een hengstevlecht in kunnen maken, hoewel ik los ook onwijs mooi vind!
Tja afhankelijk van het hoofd, de reden en mijn bui vlecht ik inderdaad de voorpluk nog wel eens in (die overigens nooit uitvalt...misschien moet je m dan strakker invlechten)
Verder valt er weinig te vlechten hier omdat de manen gewoon in een boog geknipt zijn...
Manen altijd mooi in een boog knippen bij een fjord!!! Komt de hals veel mooier uit. Dan hoeft ie minder rond te lopen... Voorplukje mooi in een knotje doen of los laten, ligt er een beetje aan of die mooie manen heeft of niet. Maar onder het zadel zou ik er wel een knotje van maken. Staart mooi vlecht in maken en het einde netjes afwerken.
Maar het belangrijkste is dat ie netjes rond geknipt is...
goh, hoe heette die grote ook al weer? Was ook van een bokker, een ruin... Kwam idd gewoon met lange manen op de keuring en kreeg "gewoon" een eerste premie
Anoniem
Geplaatst: 15-04-09 17:06
Jaaaaa maar die WAS me daar ook een potje gaaf! En eerlijk is eerlijk, premiekeuring gaat ook niet over hoe de manen zitten. Als het totaalbeeld maar verzorgd is. Hoewel ik ook wel eens ponies onder de bagger met een eerste premie heb zien strijken; gewoon goed gebouwd en in de beweging, dan kun je d'r niet omheen.