Vervelend hoofdschudden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vinaba

Vervelend hoofdschudden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 22:48

Ik verzorg nu sinds een paar weekjes Keisha. Een leuke haf van bijna 2 jaar. Maar, als ik haar in de wei roep dan komt ze lief naar me toe en dan kunnen we kroelen enzo. Maar, zodra ik een halster om wil doen gaat ze heel vervelend met haar hoofd schudden. Ook als ze eindelijk het halster om heeft gaat ze de hele tijd tegen mij aanschuren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:57

Dat is een teken van de baas over jou spelen! Ze gaat tegen jou aan staan schuren, dan speelt ze a.h.w. gewoon de baas over jou! Snel afleren dus, waarom laat je haar het halster niet om in de wei? Dat is toch veel makkelijker?

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 09:47

Wan schreef:
Dat is een teken van de baas over jou spelen! Ze gaat tegen jou aan staan schuren, dan speelt ze a.h.w. gewoon de baas over jou! Snel afleren dus, waarom laat je haar het halster niet om in de wei? Dat is toch veel makkelijker?

Dat vind ik gevaarlijk want, ze staat met een grote groep dag en nacht buiten.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:51

Als je het halster in de wei om zou laten, doe je níets aan het probleem, maar slechts wat aan het gevolg. Niet doen dus! Zonder halster lijkt me veel fijner en veiliger voor haar.

Verder zou ik het proberen af te leren, door haar hoofd weg te duwen als ze probeert te schuren, dat is idd een teken van dominantie. Het lijkt me dat ze met haar hoofd schudt omdat ze het halster niet fijn vind, is het niet toevallig een te ruw halster? Dat schuurt?

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:14

Als je het halster om wilt doen, en ze schud met haar hoofd, gewoon negeren en het halster omdoen.
Na een tijdje weet ze dat het geen zin heeft om te schudden omdat ze het halster toch gewoon omkrijgt.
Als ze tegen je aan gaat schuren, hoofd wegduwen en negeren.
Probeer ook je stem op te heffen na een tijdje. Als dat niet helpt, gewoon verder negeren
Misschien vind ze het ook gewoon niet een fijn gevoel met halster om en is ze het niet gewend.
Hoe vaak doe je ongeveer het halster om in de week?

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 10:32

Ik zal het vandaag ens gaan oefenen met haar.