ik ben op zoek naar mijn vorige paard. zijn stamboeknaam is Toronto. Zijn vader is de springhengst hilton. zijn moeder heet cilia maar de vader van zijn moeder weet ik niet.
wij hadden toronto 2,5 jaar ongeveer geleden gekocht van een springstal in het noorden. (noem liever geen namen)
hij was op voorwaarde van klinische keuring gekocht. hij was toen goedgekeurd dus wij hadden onze nieuwe aanwinst naar ons toe gehaald. na hem 3 weken in ons bezit te hebben gehad hebben we hem teruggebracht op aanraden van de DA. hij bleek namelijk een ontsteking in beide liezen te hebben.
we merkten dit met rijden, hij begin na een kwartiertje met zijn achterbenen te slepn.onze DA raadde ons af hem te houden, want het risico was groot dat het op latere leeftijd terug kon komen. Dus hebben we hem met pijn in ons hart terug gebracht naar die springstal.
gegevens over tor:
stamboeknaam: toronto
geboortedatum: 01-03-00
kleur: bruin
geslacht: ruin
stokmaat: 1.68 ongeveer
gefokt in friesland
had een klein kolletje
en 2 witte voetjes achter
karakter: super braaf en lief paard. hij was al beleerd en was vooral in stapmolens gezet (voordat ie bij ons kwam) want rechtlopen lukte hem absoluut niet.
overige gegevens:
hij had veel massa. ons is trouwens verteld dat hij moeilijk verkocht raakte maar uiteindelijk verkocht is aan een manege in groningen, maar of dit klopt weet ik niet.
ik hoop dat iemand weet waar die nu staat want het heeft ons erg veel verdriet gedaan dat hij weg moest,
alvast bedankt