Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ben zelf geen jury, maar heb Anky ooit eens horen zeggen dat ze minder punten kreeg met Bonfire omdat zijn oortjes opzij hangen als hij zich ontspant, wat veel jury's blijkbaar als onoplettendheid opvatten.
cle0o_o0 schreef:Ik denk niet dat je mindere punten krijgt voor draf of galop maar wel voor harmonie/vertrouwen.. (dat punt)
oosterhoff schreef:Moet je de proef eens opnemen!! Misschien dat je het dan wel ziet.
Begrijp ik goed dat er bijstond dat ie zijn oren niet goed had staan?
judith_slu schreef:bij ring 2 sotnd bij de draf en galop: pony heeft oren naar achteren, en bij ontspanning, rechtgerichtigheid, in aanleuning bla bla bla : POny is niet "Happy"
jasmijn78 schreef:judith_slu schreef:bij ring 2 sotnd bij de draf en galop: pony heeft oren naar achteren, en bij ontspanning, rechtgerichtigheid, in aanleuning bla bla bla : POny is niet "Happy"
Ik denk dat de jury bedoelt dat de kwaliteit van je draf en galop behoorlijk slecht is door het feit dat je pony niet ontspannen is. Als gevolg van een gebrek aan ontspanning en verzet doet je pony dan zijn oren naar achteren.
Wellicht heeft de jury kunnen zien dat het bij jou pony ontbreekt aan ontspanning wat een eerste voorwaarde is voor een 'happy athlete', het beeld wat ze graag willen zien in de dresuur.
Werken aan je ontspanning en je aanleuning dus.
hoop dat je het begrijpt zo
Maar ik vind het raar dat een jury dan zegt dat het paard niet 'happy' is... Naar mijn idee is het dan gewoon een teken van concentratie. Mijn pony doet dat ook. Ik zal even kijken of ik daar een voorbeeld foto van heb 

) Maar mensen die er meer verstand van hebben zeggen allemaal dat het gewoon een soort van concentratie is, dus dat je pony gewoon erg op jou gericht is. Ik denk dat deze opmerking niet vaak naar voren zal komen. Het is natuurlijk balen van die ene keer, maar ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met je jury 
En dat zit in 4 vwo
)