Niet "Happy" wat vinden de juryleden hiervan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

Niet "Happy" wat vinden de juryleden hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 10:09

Naar aanleiding van een eerder topic:
viewtopic.php?f=119&t=594144&p=15668755#15668755

kwam iemand met het idee, dit bij het jurydeel te plaatsen.
Dan is mijn vraag: Mag een jurylid, mij een punt minder geven voor bv mijn draf of galop, als mijn paard met de oren wat naar achter loopt? (als ze verder niet gespannen oid is, en de oren naar achter geen verdere consequenties heeft voor mijn draf, of galop)

groetjes Judith

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:42

Hoe bedoel je naar achteren? Ze kunnen in de nek liggen, omdat het paard pisnijdig is,
maar ze kunnen ook naar achteren staan, omdat het paard geconcentreerd bezig is.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:20

Volgensmij wel. Ben zelf geen jury, maar heb Anky ooit eens horen zeggen dat ze minder punten kreeg met Bonfire omdat zijn oortjes opzij hangen als hij zich ontspant, wat veel jury's blijkbaar als onoplettendheid opvatten.

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:52

OemmiejO dat was toch Tineke Bartels met Barbria

Fitzroy

Re: Niet "Happy" wat vinden de juryleden hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:09

Ik kan hier geen oordeel over geven zonder dat ik gezien heb hoe je pony er bij loopt.
Doel van de nieuwe proeven is wel om te streven naar een happy athlete.
Wat had je bij het eindcijfer voor het ontspannen, rechtgerichte en in aanleuning zijnde paard?

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:47

Ik denk niet dat je mindere punten krijgt voor draf of galop maar wel voor harmonie/vertrouwen.. (dat punt)

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 18:33

@ fotzroy, had geloof ik daar een 5, en een 4 voor mijn galop.
Kan nog wel even nakijken, maar bij ring 1 was er verder niks van gezged, dus het was echt meer een "mening"
Er stond verder ook niets inhoudelijks over mijn draf en galop, als dat er nou nog eens bij stond, kon ik er nog wat mee.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:04

Iemand met een klein beetje kijk op paarden ziet wel het verschil tussen concentratie of echt het 'oren in de nek leggen'.
Als het paard echt de oren in de nek legt, vind ik wel dat hier een aantekening van gemaakt kan worden bij een staartonderdeel.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 17:22

cle0o_o0 schreef:
Ik denk niet dat je mindere punten krijgt voor draf of galop maar wel voor harmonie/vertrouwen.. (dat punt)

Dat punt bestaat nog niet in de B
Maar ik snap wat je bedoelt, het dontspannen en goed in aaleunign gaande paard ofzo, dat is hem in de b. indd daar hadden ze er misschien beter iets bij moeten zetten.
Want ik weet niet wat ik nu meot gaan veranderen aan mijn draf en galop, haar oortjes opbinden misschien?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:17

Moet je de proef eens opnemen!! Misschien dat je het dan wel ziet.
Begrijp ik goed dat er bijstond dat ie zijn oren niet goed had staan?

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 18:16

oosterhoff schreef:
Moet je de proef eens opnemen!! Misschien dat je het dan wel ziet.
Begrijp ik goed dat er bijstond dat ie zijn oren niet goed had staan?

ja bij ring 1 stond bij ontspannenheid en de rest van dat punt: Pony is soms gespannen
bij ring 2 sotnd bij de draf en galop: pony heeft oren naar achteren, en bij ontspanning, rechtgerichtigheid, in aanleuning bla bla bla : POny is niet "Happy"

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:23

judith_slu schreef:
bij ring 2 sotnd bij de draf en galop: pony heeft oren naar achteren, en bij ontspanning, rechtgerichtigheid, in aanleuning bla bla bla : POny is niet "Happy"

Ik denk dat de jury bedoelt dat de kwaliteit van je draf en galop behoorlijk slecht is door het feit dat je pony niet ontspannen is. Als gevolg van een gebrek aan ontspanning en verzet doet je pony dan zijn oren naar achteren.

Wellicht heeft de jury kunnen zien dat het bij jou pony ontbreekt aan ontspanning wat een eerste voorwaarde is voor een 'happy athlete', het beeld wat ze graag willen zien in de dresuur.

Werken aan je ontspanning en je aanleuning dus.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 18:50

jasmijn78 schreef:
judith_slu schreef:

Ik denk dat de jury bedoelt dat de kwaliteit van je draf en galop behoorlijk slecht is door het feit dat je pony niet ontspannen is. Als gevolg van een gebrek aan ontspanning en verzet doet je pony dan zijn oren naar achteren.

Wellicht heeft de jury kunnen zien dat het bij jou pony ontbreekt aan ontspanning wat een eerste voorwaarde is voor een 'happy athlete', het beeld wat ze graag willen zien in de dresuur.

Werken aan je ontspanning en je aanleuning dus.

altijd !!

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:02

Even een vraagje: legde je pony zijn oren echt in zijn nek, of gewoon naar achteren? Mijn pony heeft zijn oren ook vaak naar achteren met het rijden, maar dat is meer een teken van concentratie.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 16:04

niet in haar nek, maar wel ietsjes verder dan een beetje naar achter hoop dat je het begrijpt zo

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:58

Jaja, ik begrijp het. Maar ik vind het raar dat een jury dan zegt dat het paard niet 'happy' is... Naar mijn idee is het dan gewoon een teken van concentratie. Mijn pony doet dat ook. Ik zal even kijken of ik daar een voorbeeld foto van heb

Edit: Gevonden!

Afbeelding
Oude foto
Bedoel je zoiets?

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 17:58

@ intervarno: ja zo ongeveer ja, nouja precies zlefs bijna
nooit commentaar op gehad? of nooit wedstrijden gereden?

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:52

Ik heb er zelf nooit commentaar over gehad... Ja, soms op de manege (als er mensen langs komen die denken dat ze verstand van paarden hebben en toevallig ergens op hebben gevangen dat oren naar achteren boos zijn betekent ) Maar mensen die er meer verstand van hebben zeggen allemaal dat het gewoon een soort van concentratie is, dus dat je pony gewoon erg op jou gericht is. Ik denk dat deze opmerking niet vaak naar voren zal komen. Het is natuurlijk balen van die ene keer, maar ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met je jury

Edit: Oeps... Betekent met een d En dat zit in 4 vwo

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:07

Een van mijn paarden deed dat ook, de oren naar achteren zodra je erop zat, om de eenvoudige reden dat ze zich op mij richtte. Dat is heel logisch voor sommige paarden.
Een keer commentaar op gehad, maar niet op het protocol. Ze zei gewoon dat het erg jammer was dat het paard de oren zo naar achteren gericht had.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=U4GX8SEH
Ik heb er wel meer gehad die het doen, maar daar reed ik geen wedstrijden mee.

Ik denk dat de algemene indruk veel belangrijker is dan de oren.
Misschien dat maar een onderdeeltje is geweest waarom de jury vond dat hij "niet happy" was.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 17:54

oke ben een stuk wijzer geworden!
KAn de eerste tijd sowieso niet starten, vanwege mijn entingen + ene blessure

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:22

Ik heb ook zo'n merrie, die tijdens het rijden zo gefocusd op mij is, dat de oortjes er echt zelden op staan (als iets anders haar aandacht trekt bv )
Maar goed er zijn vele voorbeelden, maar wat te denken van Krack C van Anky, kijk maar eens goed naar een proef van hun (niet 1 toevallig op het goede moment genomen foto) ook vaak met de oren naar achteren. Nu is mijn merrie ook een Krack C en de pony van de buren, ook een Krack C heeft dezelfde orenstand, haha.
Om een of andere reden lijken deze er wat gevoeliger voor te zijn

ik heb er trouwens nog nooit commentaar op gehad

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:55

ik ben nmog niet weer op wedstrijd geweest, dus kan iet zegegn of het vaker voorgekomen is, waarschijnlijk kan ik half juli weer op concours