Paspoort

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SanJarig

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 19:19

Hallo allemaal,

Mijn paard had geen paspoort toen hij bij mij kwam. Het is een Duits paard, een Westfaler, en heb via dit stamboek nu wel een afstammingsbewijs gekregen met al zijn gegevens erop en kan dus een paspoort aan gaan vragen.

Ik wil nu dan ook echt dat paspoort aan gaan vragen, omdat ik ook met dit paard wil gaan starten. Nu vroeg ik mij af of ik dit dan in Duitsland aan moet vragen bij de Duitse Ruitervereniging of dat ik dat gewoon via de KNHS kan doen. In Duitsland schijnt het namelijk zo te zijn dat de stamboeken geen paspoorten uitgeven maar de Deutsche Reiterliches Verein ofzo.

Als je een Nederlands KNHS paspoort aanvraagt komt daar dan wel ook zijn afstamming in te staan? En waaraan zouden jullie de voorkeur geven een KNHS paspoort of een duits paspoort?

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:43

Je zegt dat het in Duitsland zo schijnt te zijn dat stamboeken geen paspoorten uitgeven. Dat doen ze wel, elk veulen krijgt daar een paspoort. Volgens mij kun je gewoon bij de KNHS een paspoort aanvragen, ik zou iig even informeren. Als de afstamming bekend is, dan zal die afstamming ook wel in zijn paspoort komen te staan.

SanJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:46

Ow wat typisch. Ik wil namelijk een nieuw paspoort aanvragen voor mijn paard bij het Westfaler stamboek en dan sturen zij mij een brief dat zij geen paspoort uit geven. maar dat ik dat via de duitse ruitervereniging moet doen. Vreemde actie... dan wil ik gewoon een westfaals paspoort!