Wat doen jullie met je oude paardenspullen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Max84

Wat doen jullie met je oude paardenspullen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 21:28

Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie zoal doen met oude paardenspullen die je niet meer gebruikt ? Ik heb laatst eens opruiming in mijn kasten gehouden en ben zoveel tegengekomen wat ik in geen jaren meer gebruikt heb en wat ik waarschijnlijk ook niet meer ga gebruiken. Maar ik vind het zonde om dit weg te gooien en je kan er haast niemand meer blij mee maken, want iedereen koopt tegenwoordig met het grootste gemak alles nieuw.

Ik zou er wel foto's van kunnen maken en op internet zetten, maar wat moet je nu bijvoorbeeld voor een paar gebruikte springteugels vragen ? Je krijgt er hooguit € 3,- voor en dan zit je nog met de verzending.

Er heeft hier in de buurt ooit wel eens een tweedehands ruitersportzaakje gezeten waar ik wel eens een heleboel heengebracht heb in ruil voor iets wat ik zelf op dat moment nodig had, maar deze zit er nu niet meer. En zomaar weggooien kan ik echt niet !

Weet er iemand zo'n zaakje in Noord-Holland ? Dan kan ik het daar naartoe brengen en dan ben ik er mooi in 1x vanaf. Het gaat bijvoorbeeld om sjabrakjes, stootteugels, springteugels, bandages, martingales etc etc.

xManon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:35

Waar woon je in NH?
In Hoofddorp zit sinds kort wel een zaakje waar je voor zover ik weet ook 2e hands spullen innemen.

cemery

Re: Wat doen jullie met je oude paardenspullen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:38

ik zou het gewoon op internet zetten, voor de zadeldekjes zit je wel met verzending maar teugels bijv. kunnen in een envelloppe, bandages kunnen er ook in moet je ze dubbel vouwen.

Martingalen etc.. is zeker wel in trek ik zou het gewoon proberen en zo ben je er ook vanaf en kan je een ander er wellicht blij mee maken.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:43

-> VMR RUI

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:48

Ik heb afgelopen jaar ponyspullen die ik niet meer gebruikte in m'n koffer meegenomen naar Indonesie en daar aan de eigenaren van een paardje waar ik op gereden heb gegeven. Waren ze erg blij mee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 05:55

Spullen die ik alleen voor <5,- kan verkopen verkoop ik niet.
Vind het teveel gedoe om het dan nog op te sturen..

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:58

ik geef ze vaak aan iemand anders, of ik zet ze op internet, heb tot nu toe al best veel verkocht

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:00

Ik zet het op internet
Maar als je alles goedkoop aanbied en dan erbij zet dat je een aankoop bedrag van minstens bijv 10 euro exclusief verzenden moet hebben en het dan verzend Dan zou ik ook wel interesse hebben hoor

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:00

zaterdag heeft mijn moeder van al haar oude spullen een rommelmarkt. het is klein maar ik hoop dat het niks uitmaakt.
ik ga daar ook paardenspullen verkopen, en hoop natuurlijk wat ervoor te krijgen.
ik heb sinds kort door hoe je foto's moet plaatsen, dan zet ik het misschien op het internet.

amannnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:02

Ja, verkopen en de verzend kosten voor hun.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:49

met zoon probleem zat ik ook al! veel kleine dingetjes waar je niet echt veel geld voor kan vragen!
zal ze misschien ook eens op i-net moeten gaan zetten...maar vind dat altijd zoon gedoe...foto's maken en opsturen enzo en voor die paar euro denk ik dan laat maat liggen

xtostarlight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:58

Ik weet alleen een winkel in brabant waar je je spullen 1x per jaar (is morgen en overmorgen, dus nu eigelijk al te laat) heen kan brengen en dat ze ze dan voor jou verkopen die 2 dagen.

Je kan ook al je zooi op internet zetten en erbij zetten alleen als je het op kan komen halen. Scheelt een heleboel ritjes naar het postkantoor en het is toch opgeruimt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:00

Teugels enzo hou ik gewoon, er is altijd wel een moment dat er een paard zijn teugels stuktrapt oid. Schabrakjes geef ik gewoon weg aan een Pennykennis die er blij mee is.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:31

ER zijn altijd wel mensen die je er blij mee kunt maken. Ik zoek ook gratis spullen om creatieve uitspattingen om te verwerken..

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:40

Ik zet spullen die ik niet jmeer gebruik altijd op internet... speurders, marktplaats, bokt . Er zijn behoorlijk veel mensen die alles of veel tweedehands kopen. Als het echt versleten is, gooi ik het weg

Sifraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:14

Oude spullen gooi ik soms weg als ze echt niet meer te gebruiken zijn. Andere optie is de manege (die willen altijd wel dekens) of zet het op internet. Maar dan moeten het nog wel goede spullen zijn, ga geen rotzooi verkopen.

Maggiolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:10

Als het nog goede spullen zijn, verkoop ik ze gewoon. Ik heb nu een mooi hoofdstel liggen dat ik nooit gebruik. Ik denk dat het binnenkort maar op internet zet om het te verkopen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:34

Oude spullen die ik echt niet meer gebruik (zoals b.v. borstels) doneer ik meestal gewoon aan de manege ! Andere spullen bewaar ik meestal (je weet nooit of je het nog een keer nodig hebt !)

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:36

ik geef het weg als het nog goed is, als het versleten is gooi ik het weg...

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:03

TE koop zetten op bokt/marktplaats.
Gewoon bieden excl. verzendkosten en kijken wat 'men' ervoor wilt geven.

__horses__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:07

jaah je kunt het gewoon op internet zetten. en dan zet je erbij verzendingskosten voor de koper.. of jy betaald de helft en de koper betaald de helft. ookal is het niet zo mooi voor als je voor jezelf gaat rijden is het mooi genoeg en misschien heb je het niet eens nodig op wedstrijden enzo. je kunt toch altijd kijken of er mensen op af komen, je weet maar nooit

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:37

Ik zet het vaak gewoon te koop of hou het voor op reserve.

Ik heb nog een hele stapel veulenhalstertjes en niet een pony die ze past. Die zijn zo slecht te verkopen dat ze gewoon blijven liggen.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:37

Ik hebe en kelder vol!! Zou ook niet weten wat ik ermee moet... Krijg je toch niks meer voor denk ik.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:47

Gewoon op internet zetten. Misschien wordt het artikel met verzendkosten erbij wel te duur maar is iemand in jouw omgeving die in staat is om het te komen afhalen wel net op zoek naar datgene wat jij hebt.

Eventueel kun je er bij zetten gratis af te halen. Levert jouw niets op maar is altijd beter dan gewoon bij de vuilnis te zetten. Dan heeft niemand er wat aan. Zelfde als het jarenlang alleen maar bij jou op zolder ligt te verstoffen.

In het vervolg als je wat koopt je eerst afvragen of je het wel echt nodig hebt. Als je alleen wat nieuws koopt als het oude echt aan vervanging toe is zit je ook niet met een stapel ongebruikte spullen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:36

Oud spul laat ik gewoon liggen voor reserve voor als ze idd weer eens iets gesloopt hebben. En soms geef ik het wel eens weg aan een nichtje of vriendin die het nodig heeft Verkopen vind ik teveel gedoe voor zo'n klein dingetje wat nauwelijks wat kost.

Die optie van Germie, aan dat soort mensen of anders stichting/manege's geven vind ik ook wel een goeie, maar dan moet je die ook maar net in je omgeving hebben.