Welke laarzen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Welke laarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:43

Heyyy!
Ik had ff een (raar) vraagje...ik krijg voor mijn examens leren rijlaarzen(oke eerst moet ik nog slagen maaaaar) maar nu vroeg ik mij af, welk merk heb jij?(dus petrie ofzo? en elite of perfect ofzo). Bevalt dit? Kan jij er bijv en mee springen en mee dressuren?
=xxx=Emma
*Edit: Ik wil ze iedere dag voor het rijden gebruiken en ook gewoon van en naar stal kunnen lopen En springen en dressuur. Maakt niet uit of ze duur zijn, liefst niet te duur. Maar met coating vind ik zoiezo niet zo fijn. Dus de perfect valt voor mij al af
Laatst bijgewerkt door Bellex op 24-05-06 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

neetje86

Berichten: 1042
Geregistreerd: 28-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:46

ik heb petrie perfect, ben er heel tevreden mee en zitten nu echt heel erg lekker. ik rijd ermee dressuur en af en toe een sprongetje. weet niet hoeveel geld je mag besteden? want de perfect is gecoat leer en de coating kan er van gaan bladderen. bij mij nog niet het geval. en hoeft ook niet als je ze goed onderhoudt. maar mocht je meer geld te besteden hebben zou ik wel voor een hele leren laars gaan. succes ermee

BBGirl

Berichten: 182
Geregistreerd: 14-06-05
Woonplaats: Nuland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:49

wat wil je precies met de laarzen doen? springen en dressuur? wat is het budjet dat je ervoor uit kan geven? wil je ze elke dag gebruiken? alleen om mee te rijden?

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:51

Heb ook de Petrie Perfects. Zitten echt heel lekker. De coating kan er idd afgaan, dan kan je altijd terug gaan met de laarzen en krijg je je geld terug of krijg je nieuwe laarzen. Ik ben er echt heel erg tevreden over. Springen kan zonder problemen met deze laarzen.

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:54

zie bericht

Iris_B
Berichten: 2086
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Dronten

Re: Welke laarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:56

ik heb petrie: Perfect

ik ben er heel tevreden over, en over dat bladderen, dan moet je je laars wel heel slecht onderhouden, moet dat gebeuren.

ik wou eigenlijk dressage van petrie, maar dat doe ik als ik wat ouder ben (ben nu 13)

ik wil niet meer terug naar de rubberen laarzen!!! Leer en Petrie is mijn laars geworden!!!! ik zou ze niet willen inruilen!!!!

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Welke laarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:00

Ik heb laarzen van cavallo (weet niet welk type) en die zijn erg fijn alhoewel ik moest wennen aan de kunststof zool (ipv leer). Ik heb zeker 10 verschillende modellen/merken aangepast in 3 verschillende winkels voordat ik ze kocht. Petrie is erg mooi ook, maar ik kon niet een model vinden die goed zat bij mij omdat blijkbaar mijn been niet aan het petrie model voldoet of zo. Voor deze had ik merkloze laarzen die 10 jaar mee zijn gegaan (ik heb ze nog steeds voor slecht weer en blubber) en die zijn amper ingezakt en van kwalitatief sterk leer. Ik zou zo veel mogelijk passen en voelen. Springen vereist uiteraard dat je je been kunt buigen, geen extreem hoge kopen dus. Kalfsleer zit fijner dan rundleer, maar slijt sneller. Welk merk het uiteindelijk ook wordt, koop er spanners bij en span ze elke dag op, dan zakken ze niet in.

BBGirl

Berichten: 182
Geregistreerd: 14-06-05
Woonplaats: Nuland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:10

oke... je kan dus uit verschillende merken kiezen... bijv. derby (www.derby.nl), cavallo(www.cavallo.info), petrie(www.petrie.nl) het is natuurlijk even kiezen welk model jij het mooiste vind. Voor dagelijks gebruik zou ik in ieder geval niet voor kalfsleer kiezen. Verder raad ik een laars met rits voor veel gebruik ook af (zelf slechte ervaringen mee (rectiligne) elke keer ritsen vervangen door het slijten). Verder als je voor een betere qualiteit laars wilt gaan raad ik koenigs aan(http://www.rijlaarzen.nl/koenigs.htm), sommige modellen zijn net wat duurder maar dan heb je ook zeker qualiteit en jaren lang plezier van je laarzen. Succes!! laat even weten als je een idee hebt?!

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 16:21

Dank je wel! Ik denk dat de cavallo en de derby al afvallen, ik vind het niet echt mooie modellen enzo. Petrie en die laatst genoemde vind ik wel mooi. Ik zal hier zeker naar kijken!

Nog meer tips?

_RobinA_Jarig

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Re: Welke laarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:15

lovekomeet schreef:
ik heb petrie: Perfect

ik ben er heel tevreden over, en over dat bladderen, dan moet je je laars wel heel slecht onderhouden, moet dat gebeuren.


Haha, dat is dus echt niet zo!!! Ik heb namelijk ook 2 jaar de Petrie Perfect gehad en er ongeveer anderhalf jaar mee gereden. Ik heb ze altijd heel goed onderhouden (voor en na het rijden even afdoen met een vochtige doek; als ze erg vies waren natuurlijk meer) , precies zoals me aangeraden was. Ondanks dat ging de coating er bij mij toch af.

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 19:36

oke maar ik neem zoiezo geen perfect vanwege die coating

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:53

ik heb nog bijna alleen maar slechte verhalen gehoord over petrie. Derby zijn de meeste wel tevreden over maar vind ik persoonlijk niet zo. Cavallo's vind ik echt super laarzen en daar heb ik ook nog alleen maar goede verhalen over gehoord.

Ziiggy__

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:55

ik heb Petrie Elite geloof ik

Ziiggy__

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:00

Cavello "PIAFFE" trouwens erg mooi

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:08

Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 24-05-06 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:10

neetje86 schreef:
ik heb petrie perfect, ben er heel tevreden mee en zitten nu echt heel erg lekker. ik rijd ermee dressuur en af en toe een sprongetje. weet niet hoeveel geld je mag besteden? want de perfect is gecoat leer en de coating kan er van gaan bladderen. bij mij nog niet het geval. en hoeft ook niet als je ze goed onderhoudt. maar mocht je meer geld te besteden hebben zou ik wel voor een hele leren laars gaan. succes ermee

Ik heb nog nooit iemand gezien met problemen met petrie perfect. heb ze ook

Djuukiej

Berichten: 1969
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:53

Karoliefje schreef:
neetje86 schreef:
ik heb petrie perfect, ben er heel tevreden mee en zitten nu echt heel erg lekker. ik rijd ermee dressuur en af en toe een sprongetje. weet niet hoeveel geld je mag besteden? want de perfect is gecoat leer en de coating kan er van gaan bladderen. bij mij nog niet het geval. en hoeft ook niet als je ze goed onderhoudt. maar mocht je meer geld te besteden hebben zou ik wel voor een hele leren laars gaan. succes ermee

Ik heb nog nooit iemand gezien met problemen met petrie perfect. heb ze ook


Ik dus ook niet! Oké Emma, ik weet dat je die Laarzen niet wilt hebben. (Ik heb ook Petrie Perfect) Maarre, ik ken zowiezo dus echt NIEMAND waar dat is gaan bladeren. Ik heb ze nu bijna een jaar, verzorg ze goed, en zien er SERIEUS nog uit als nieuw. En wat mij ook opvalt aan deze laarzen, is dat ze SUPER makkelijk schoon te maken zijn, en dan VEEL mooier uitzien dan de meeste andere DUURDERE laarzen! Ik hoef er maar met een doekje over tegaan, en ze glimmen echt alsof ik ze net nieuw heb , En de niet gecoate laarzen zien er doffig uit. Vind ik wel grappig, want de eigenaar van mijn verzorgpaard vind het al zo erg dat mijn laarzen dus gewoon mooier uitzien dan zijn (dubbel dure) Könings.. Ik ben dus zeer tevreden, en is gewoon een kwestie van even 1 minuutje uitrekken voor na gebruik ze een beetje schoon te maken (en dat hoeft niet eens iedere keer).

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:56

Ik heb ook de Petrie Perfect, ik rijd er dresuur mee, buitenritten en springen gaat er ook goed mee. Hij zit erg fijn.

Djuukiej

Berichten: 1969
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:57

Oja, en zelfs nadat je de hele dag door de modder hebt gelopen en geregend en gras.. Zien ze d'r nog perfect uit .. (Was op concours) .. De laarzen zeggen wat over de ruiter é

chriss__
Berichten: 68
Geregistreerd: 24-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:14

Ik heb lipicia. Een op maat gemaakte lerenlaars. Ben er dik tevreden over (H)

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:09

Zo raar is de vraag niet ik heb de Cavallo weltmeister, een hele andere keus dan ik eigenlijk voor me had, maar hij was in de uitverkoop en was het enige paar dat paste (en anders moest ik weer op maat laten maken) ze zijn volgensmij normaal iets van 375 euro ik heb ze voor 250 of zoiets kunnen kopen, ze zijn wel its te ruim maar ben er tevreden over! ze waren snel ingelopen en rijden lekker, ze zitten ook netjes

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Welke laarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:12

Ik heb ook de Petrie Perfect, ik bagger ermee door een blubberwei, en rijd ermee, maar ik heb nergens last van, van een bladerende coating.
Ik moet wel zeggen, dat ik ze elke dag (en als ze erg vies zijn) wel eventjes schoonmaak.

Marieketje23

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Makkum

Re: Welke laarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:14

Ik heb de derby soft jumper,, Ze zitten echt heerlijk en ik kan er de hele dag wel op lopen Je kan je ze ook heel makelijk aantrekken want er zit een rits achter..

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:31

Djuukiej schreef:
Karoliefje schreef:
Ik heb nog nooit iemand gezien met problemen met petrie perfect. heb ze ook


Ik dus ook niet! Oké Emma, ik weet dat je die Laarzen niet wilt hebben. (Ik heb ook Petrie Perfect) Maarre, ik ken zowiezo dus echt NIEMAND waar dat is gaan bladeren. Ik heb ze nu bijna een jaar, verzorg ze goed, en zien er SERIEUS nog uit als nieuw. En wat mij ook opvalt aan deze laarzen, is dat ze SUPER makkelijk schoon te maken zijn, en dan VEEL mooier uitzien dan de meeste andere DUURDERE laarzen! Ik hoef er maar met een doekje over tegaan, en ze glimmen echt alsof ik ze net nieuw heb , En de niet gecoate laarzen zien er doffig uit. Vind ik wel grappig, want de eigenaar van mijn verzorgpaard vind het al zo erg dat mijn laarzen dus gewoon mooier uitzien dan zijn (dubbel dure) Könings.. Ik ben dus zeer tevreden, en is gewoon een kwestie van even 1 minuutje uitrekken voor na gebruik ze een beetje schoon te maken (en dat hoeft niet eens iedere keer).

Ik ken er helaas net iets teveel...maar thanx voor je reactie...want schoonhouden is mijn zwakke punt

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:33

Jennietje schreef:
Zo raar is de vraag niet ik heb de Cavallo weltmeister, een hele andere keus dan ik eigenlijk voor me had, maar hij was in de uitverkoop en was het enige paar dat paste (en anders moest ik weer op maat laten maken) ze zijn volgensmij normaal iets van 375 euro ik heb ze voor 250 of zoiets kunnen kopen, ze zijn wel its te ruim maar ben er tevreden over! ze waren snel ingelopen en rijden lekker, ze zitten ook netjes

Hier heb ik inderdaad ook naar gekeken, heeft deze een rits(lijkt zo op de site)