[PG] Nessy 17-jarige grote bruine BWP merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poekie

[PG] Nessy 17-jarige grote bruine BWP merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 08:42

Wie helpt mij met het vinden van Nessy of weet iets over dit paard te vertellen.Het is al een hele tijd geleden dat ik dit paard heb verzorgd dus is ze zeer waarschijnlijk niet meer in leven maar ik zoek echt alle info over wie haar gekend heeft of waar ze gestaan heeft.dus HELP

Nessy is omstreeks 1995 bij ons op de manege gekomen als nieuw manegepaard.(rvs De Hoge Devel te zwijndrecht)Ze kwam van een handelaar en was erg mager en zat slecht in haar vacht.

Nessy was toen schat ik 6 jaar oud.heeft een BWP stamboekpapier (Belgisch Warbloed Paard)en had een schofthoogte van +-1:70 en was rank gebouwd.
aftekeningen: kolletje +snebje ,2 witte sokjes achter(linksachter witte hoef)

maar ze viel het meest op door haar gedrag.ze was erg eenkennig en daardoor niet te handhaven als manege paard.ze was lastig met zadelen (kon dan slaan of bijten)en in de lessen was ze loperig.(stond op de manege bekend als "vals")
ook met poetsen was ze lastig,erg gevoelig voor harde borstels maar de aandacht vond ze erg prettig.ze hing zeer aan de verzorger en ik kreeg erg veel voor elkaar bij haar.

ze heeft ook dat jaar nog op utrecht gestaan voor een beenbreuk (dacht linksvoor)daar is ze wel van hersteld ze hebben 4 schroeven in dat been geplaatst wat toen nog best zichtbaar was omdat dat been wat platter leek de schroeven zijn in het been gebleven.

wie weet wat er na 1996 (na het vertrek van de manege)met haar gebeurd is.laat het me weten(mag ook via pb)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-06 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag en gegevens in titel.

cynthiar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:06

Ik dacht dat ze vanaf de manege naar de slager was gegaan. Maar dat weet ik niet zeker. Misschien weet Saskia van de manege het nog?

poekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:34

nou dat klinkt niet echt hoopgevend zeg,naar mijn idee is dat paard de handel weer ingegaan en kwam er toen een schimmel (Yentl)

cynthiar

Re: [PG] Nessy 17-jarige grote bruine BWP merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:49

Ja ik weet het ook niet zeker meer hoor, het is ook alweer zo lang geleden.
Maar ik dacht het vanwege dat gebroken been. Verzorgde jij haar nog toen ze weg ging?
Moet je zondag wedstrijd rijden? Vraag het dan aan Saskia, die werkt tot 12 uur en van 17 uur tot 18 uur.

poekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 21:10

Ik heb haar al die tijd nog verzorgd ook voordat ze wegging,ze is naar mijn mening weggegaan toen ze aan het genezen was van dat been.ze is natuurlijk nooit echt geschikt geweest voor de lessen en daarom ïngeruild"voor die schimmel yentl.(die kwam van een handelaar vandaan)maar als ik sas zie vraag ik het wel.

cynthiar

Re: [PG] Nessy 17-jarige grote bruine BWP merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:03

Ik heb het vandaag aan Sas gevraagd en Nessy is terug gegaan naar de handelaar. Die handelaar heet van Loon.

poekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 23:45

hoi hoi,
ik dacht idd dat ze terug was gegaan naar de handelaar,gelukkig klopt dit dan ook.nog bedankt voor het vragen he...
groetjes patries